eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWskaźnik naładowania akumulatoraRe: Wskaźnik naładowania akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: kk <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
    Date: Wed, 19 Dec 2018 22:08:38 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 31
    Message-ID: <pvec11$nbn$1@news.icm.edu.pl>
    References: <pv46g2$mjc$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <pv6hf5$k21$1@news.icm.edu.pl> <pv886c$616$2@dont-email.me>
    <pv89no$73d$1@news.icm.edu.pl> <pv94nt$h60$1@dont-email.me>
    <pv95vl$621$1@news.icm.edu.pl>
    <5c1844f3$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
    <pva4ju$tni$1@news.icm.edu.pl>
    <5c18c8ed$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1545253729 23927 78.10.177.126 (19 Dec 2018 21:08:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Dec 2018 21:08:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    In-Reply-To: <5c18c8ed$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646615
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2018-12-18 11:15, LordBluzg(R) wrote:
    ...
    >
    > Już tu pisałem, że najprosciej sobie woltomierz/ładowarkę wjebać w
    > gniazdo zapalniczki i po przekręceniu kluczyka odczytać wartość.
    > Generalnie też jest to do dupy bo mam takie auto, które stoi w garażu a
    > że jeździ nim kobieta sporadycznie, to odłączanie aku nie wchodzi w grę
    > bo se klemy nie przykręci, mogę jej wyłącznik zrobić ale radio się
    > resetuje. Łażę tam co jakiś czas i sprawdzam to jebane napięcie.
    > Generalnie też to wszystko do dupy bo nawet jesli ostatnim woltem auto
    > odpali, to robi 20km i chuja z takim doładowaniem aku, bo się nie
    > doładuje. Woltomierz wstawiłem tam tylko po to, że jak kobieta wsiada,
    > przekręca kluczyk i odczyta że jest 11,6V to ma podłączyć to pod
    > prostownik na 5 godzin minimum, czy jedzie czy nie jedzie. Baba nie
    > rozkminia że nie można codziennie ładować tego prostownikiem albo
    > cyklicznie, co tydzień tym bardziej że prostownik jest gdzie indziej bo
    > garaż nie ma zasilania. Aku nowy ale jak czasem auto stoi 3 tygodnie to
    > się rozładuje. Nie ma ustaleń, gdzie i kiedy pojedzie i jaki czas bedzie
    > ten jebany alternator nakurwiał ampery więc woltomierz robi tutaj jako
    > przypominajka że trzeba podładować z prostownika. Drugą zaletą takiego
    > woltomierza jest wskazanie stanu pracy alternatora. Już się zdarzyło że
    > jebnął regulator i w poprzednim aku wygieły się płyty i do wyjebania.
    > Teraz jak zobaczy powyżej 15v i będzie reakcja to można uratować takie
    > aku przed ujebaniem.

    No to właśnie o takiej sytuacji mówię, że zostawiam komuś samochód kto
    słabo go ogarnia a potem zastaję kompletnie rozładowany akumulator. Ta
    osoba nie będzie analizowała wskazań woltomierza więc najprościej będzie
    podłączyć coś, np moduł ESP, co mi to prześle do domu. I może sobie
    nawet na miejscu napięcie wyświetlać, ale raczej naiwniactwem byłoby
    liczyć na to, że zostanie to zrozumiane i pójdzie za tym właściwa reakcja.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: