    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Wracamy do TTL?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 27 May 2022 20:31:19 +0200

    On Fri, 27 May 2022 11:18:43 -0700 (PDT), ptoki wrote:

    > Niestety powtarzasz bardzo slaba propagande.
    > Wrod niej jeszcze ominales fakt ze chinczycy nie chcieli juz amerykanskich smieci
    wiec jakims cudem kontenerow w azji zabraklo.

    Jakos wczesniej brakowalo.
    A statki w obie strony plywaja - moga puste kontenery przywozic.

    > I faktu ze pociagami wozono towary a chin i te pociagi sie psuly.
    > I zablokowany kanal sueski.

    Na pare dni. Dawno temu.
    A pociagi to jak - caly rok zepsute stoją?

    Od paru miesiecy jest ponoc kolejny problem - Europa czyli nawet my,
    nie chce wpuszczac pociągow z Rosji.

    > I paru innych.
    > Kazde z tych wyjasnien to slaba proba racjonalizacji.

    > No nie, plyt glownych, zasilaczy, dyskow, monitorow ten deficyt nie dosiegnal.

    > No wlasnie zamkniecie ich bylo tylko chwilowe.
    > Nawet jakby musieli sie przezbrajac i zajelo by im to 6 miesiecy (co
    > jest nierealne bo oni sie przezbrajaja co pare tygodni bo nie tluka
    > tego samego ciagle) to poslizg bylby 6 miesieczny a nie juz dwu
    > letni.

    Nie wiem czy tak dowolnie sie moga przezbrajac, czy tylko na niewielki
    asortyment.

    > Imho te wszystkie wyjasnienia sa na tyle slabe ze nawet w kupce nie tlumacza
    problemow ktore dosiegaja nawet duzych (automotive).
    > Uwazam ze tam produkcja albo idzie pelna para czegos o czym nie
    > wiemy ale dobrze sie na tym zarabia albo konkretny przykaz poszedl
    > aby pewnych rzeczy nie bylo i ktos placi za to aby niektorych
    > rzeczy nie produkowac.

    Jest to mozliwe, ale komu by sie to oplacalo?
    No i pewnie produkowaliby cos innego.

    J.