    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 27 May 2022 11:18:43 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wracamy do TTL?
    From: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 27 maja 2022 o 04:30:34 UTC-5 Atlantis napisał(a):

> [...]
    > prawie wszyscy pracownicy chorowali) albo pracowały jedynie w części
    > swojej typowej wydajności, bo trzeba było wprowadzić reżim sanitarny,
    > żeby pracownicy znowu się nie pozarażali. Szczególnie jak się okazało,
    > że Covidowi bliżej do grypy niż odry i jednorazowe przechorowanie nie
    > chroni przed kolejnym zarażeniem się.
    >
    > Do tego doszły lockdowny i zwiększone zapotrzebowanie na elektronikę z
    > powodu nauki zdalnej oraz faktu, że ludzie normalnie szukający rozrywki
    > na mieście zaczęli się interesować elektroniczną rozrywką.

    Niestety powtarzasz bardzo slaba propagande.
    Wrod niej jeszcze ominales fakt ze chinczycy nie chcieli juz amerykanskich smieci
    wiec jakims cudem kontenerow w azji zabraklo.
    I faktu ze pociagami wozono towary a chin i te pociagi sie psuly. I zablokowany kanal
    sueski.
    I paru innych.
    Kazde z tych wyjasnien to slaba proba racjonalizacji.

    > Do tego doszła jeszcze spekulacja na rynku kryptowalut. Spowodowała ona
    > głownie wzrost cen kart graficznych, ale pociągnęło to za sobą też
    > wzrosty cen komponentów komputerowych czy elektroniki. Bo rynek to
    > jednak zespół naczyń połączonych i jeśli przez "górników" nie stać cię
    > na porządną kartę graficzną, to przynajmniej kupisz konsolę (na której
    > jak na razie kopać się nie da). Jednak zwiększone zapotrzebowanie

    No nie, plyt glownych, zasilaczy, dyskow, monitorow ten deficyt nie dosiegnal.

    > powoduje wzrost cen konsol, na co producent reaguje zwiększeniem
    > produkcji, co pociąga większe zapotrzebowanie na części elektroniczne.
    > Więc mamy duży popyt przy ograniczonej podaży (zamknięte lub częściowo
    > pracujące fabryki).

    No wlasnie zamkniecie ich bylo tylko chwilowe.
    Nawet jakby musieli sie przezbrajac i zajelo by im to 6 miesiecy (co jest nierealne
    bo oni sie przezbrajaja co pare tygodni bo nie tluka tego samego ciagle)
    to poslizg bylby 6 miesieczny a nie juz dwu letni.

    > Do tego nałożyła się na to susza na Tajwanie, uderzająca w tamtejsze
    > fabryki półprzewodników.
    >
    > No i teraz jeszcze wojna w Ukrainie - kraju, który był jednym z
    > ważniejszych producentów neonu - również ważnego surowca w przemyśle
    > półprzewodnikowym.

    Imho te wszystkie wyjasnienia sa na tyle slabe ze nawet w kupce nie tlumacza
    problemow ktore dosiegaja nawet duzych (automotive).
    Uwazam ze tam produkcja albo idzie pelna para czegos o czym nie wiemy ale dobrze sie
    na tym zarabia albo konkretny przykaz poszedl aby pewnych rzeczy nie bylo i ktos
    placi za to aby niektorych rzeczy nie produkowac.

    Pachnie spiskiem? Pewnie tak. Ale ostatnio zbyt wiele spiskow okazalo sie calkiem
    prawdziwa i oficjalna prawda.