  • 51. Data: 2017-11-24 11:44:28
    Temat: Re: Woltomierz do gniazdka zapalniczki
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-24 o 09:21, Kris pisze:

    > Kilkadziesiąt lat różnymi autami już jeżdżę i nigdy mi do niczego nie było
    potrzebne w czasie jazdy info o wartości napięcia
    > Na psotoj w sumie też zbyteczne. Jak auto nie odpala to znaczy oku słaby i
    prostownik podłaczam, jak odpala to wskażnik napięcia mi zbyteczny
    > Ale jak ktoś lubi gadżety to nie krytykuje niech tam sobie do gniazda zapalniczki
    wkłada co mu tam pasuje.

    Rok temu miałem awarię alternatora: wirnik uszkodził uzwojenie stojana,
    lampka ładowania gasła, ale ładowania nie było. Silnik odpalił bez
    problemu, ale zgasł w trakcie jazdy z powodu zbyt niskiego napięcia.

    yabba

  • 52. Data: 2017-11-24 11:46:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 listopada 2017 09:35:20 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Raz mi sie zdarzylo - swiatla nagle jasno swieca.
    > Podlaczam woltomierz - 19V. Ale to przypadek jeden na milion :-)

    Ano włąśnie
    jeden na milion
    Cukier w paliwie też się może trafić(kupno auta z licytacji komorniczej;) ale jakoś
    nikt "cukromierza" w zbiorniku paliwa nie montuje
    Oczywistym jest ze wiem ze czasami jest potrzeba zmierzyć napięcie w aucie. Ale po
    kiego wozić woltomierz na stałe w gnieździe zapalniczki?
    Dla mnie to zbędny gadżet ale jak już pisałem- jak ktoś lubi i uważa ze mu potrzebny
    niech kupi i wozi. Kolega ma np jakiś pierdolnik bluetooth w gnieździe obd wsadzone i
    podczas jazdy na smartfonie mu tam różne cuda pokazuje. Po kiego mu to ja nie wiem,
    dla mnie zbyteczny gadżet ale skoro on uważna że mu potrzebny to mnie nic do tego.

  • 53. Data: 2017-11-24 11:50:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 listopada 2017 11:44:31 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Rok temu miałem awarię alternatora: wirnik uszkodził uzwojenie stojana,
    > lampka ładowania gasła, ale ładowania nie było. Silnik odpalił bez
    > problemu, ale zgasł w trakcie jazdy z powodu zbyt niskiego napięcia.

    I voltomierz w gnieżdzie zapalniczki sprawiłby że alternator by się nie popsuł?
    I tak i tak musiałeś naprawiać alternator. Dzięki miernikowi w gnieździe zapalniczki
    może byś się zorientował z pół godziny wcześniej ze coś jest nie tak. Ale raczej nie
    bo znając życie jak on tam wsadzony 24godz na dobę to człowiek w końcu przestaje się
    na niego gapić

  • 54. Data: 2017-11-24 12:46:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >I voltomierz w gnieżdzie zapalniczki sprawiłby że alternator by się
    >nie popsuł?
    >I tak i tak musiałeś naprawiać alternator.

    Ale niekoniecznie w trasie.

    >Dzięki miernikowi w gnieździe zapalniczki może byś się zorientował z
    >pół godziny wcześniej ze coś jest nie tak.

    Czasem wystarcza.
    Kiedys patrze - napiecie za male.
    To na ostanie 15 minut jazdy wylaczylem swiatla i wystarczylo, zeby
    zapalil.
    A na wszelki wypadek zaparkowalem z gorki :-)

    Za to w drodze powrotnej zrezygnowalem z tankowania ... bo to wiadomo
    czy ruszy spod stacji ?
    LPG to dobra rzecz, nie trzeba tankowac, jest 600km rezerwy :-)

    >Ale raczej nie bo znając życie jak on tam wsadzony 24godz na dobę to
    >człowiek w końcu przestaje się na niego gapić

    W zaleznosci od umieszczenia gniazdka i typu.
    Na obecny faktycznie mi sie nie chce gapic :-)
    Gniazdko w niewygodnym miejscu, a to kombajn co pokazuje trzy
    parametry na przemian - trzeba sie wpatrywac.

    Powiedzmy jednak inaczej - skoro Chinczyki to produkuja masowo, to
    klienci rownie masowo kupuja.
    Widac widza potrzebe posiadania tego :-)

    J.

  • 55. Data: 2017-11-24 12:54:51
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-24 o 11:50, Kris pisze:

> [...]
    raczej nie bo znając życie jak on tam wsadzony 24godz na dobę to człowiek w końcu

    Kilka godzin wcześniej wiedziałbym, że jest coś nie tak z ładowaniem i
    od razu organizowałbym naprawę. A tak zabrakło mi 1 km, żeby dojechać o
    własnych siłach do warsztatu.

    yabba

  • 56. Data: 2017-11-24 14:45:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-24 o 11:37, Kris pisze:

    > Takie teksty to proponuję zebyś do kolegów z piaskownicy pisał.
    > Jak nie masz nic mądrego do napisania to nie pisz wcale

    To dlaczego chwalisz się publicznie swoją niewiedzą zamiast powiedzieć
    to kolegom z piaskownicy? Lubisz jak cię oceniają w usenecie?
    To właśnie cię oceniam: idiotę z siebie robisz.

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2017-11-24 15:17:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 listopada 2017 12:54:53 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Kilka godzin wcześniej wiedziałbym, że jest coś nie tak z ładowaniem i
    > od razu organizowałbym naprawę. A tak zabrakło mi 1 km, żeby dojechać o
    > własnych siłach do warsztatu.

    Spójrz na to z drugiej strony- dzięki temu że nie miałeś boltomierza do serwisu
    miałeś tylko1 km a tak byś lawetę organizował spod domu itp;)

  • 58. Data: 2017-11-24 16:24:08
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-24 o 15:17, Kris pisze:

    > Spójrz na to z drugiej strony- dzięki temu że nie miałeś boltomierza do serwisu
    miałeś tylko1 km a tak byś lawetę organizował spod domu itp;)

    Z domu do warsztatu mam 400 metrów. Jakbym zobaczył w domu, że napięcie
    nie rośnie po uruchomieniu silnika, to od razu bym pojechał do warsztatu
    bez żadnych późniejszych kombinacji z holowaniem.
    Miałbym tego dnia mniej problemów.

    yabba

  • 59. Data: 2017-11-27 21:47:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Temperature silnika tez IMO warto znac.

    A co poniektórym, to można by zaproponować temperaturę oleju w misce.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 60. Data: 2017-11-28 07:45:00
    Od: p...@g...com

    --A co poniektórym, to można by zaproponować temperaturę oleju w misce.

    kontrola podstawa zaufania :-) i mimo ze wskazowka temp. plynu chlodzacego pokazuje
    non stop 90C to co jakis czas sprawdzam w menu temp. oleju