eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowy silnik, Infiniti -- VC-T
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2017-11-19 14:36:07
    Temat: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
    Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
    Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
    prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.

    Jeżeli ten regulowany stopień sprężania tak pomaga, to dlaczego nie
    upuszczać ciśnienia zaworem? A może ważna jest objętość sprężania?

    Robert


  • 2. Data: 2017-11-19 14:52:43
    Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Nov 2017 14:36:07 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
    > Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
    > Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
    > prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.

    Wszystkie spalinowce odchodzą powoli do lamusa. W przyszłości będą
    egzystować w wąskich niszach specjalistycznych. Nasi następcy będą się
    dziwić jak mogliśmy tolerować te marne 25 % sprawności termodynamicznej
    przy tak cholernie rozbudowanej konstrukcji z mikronowymi tolerancjami,
    ścisłymi momentami dokręcania tego czy owego oraz zbyt wysokimi wymogami
    eksploatacyjnymi. Tak jak my dziś dziwimy się 5 % sprawności parowozu i
    z rozczuleniem patrzymy na maszynistę co stację polewającego oliwą
    korbowody.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 3. Data: 2017-11-19 20:34:05
    Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.11.2017 o 14:52, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Sun, 19 Nov 2017 14:36:07 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    >
    >> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
    >> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
    >> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
    >> prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
    >
    > Wszystkie spalinowce odchodzą powoli do lamusa. W przyszłości będą
    > egzystować w wąskich niszach specjalistycznych. Nasi następcy będą się
    > dziwić jak mogliśmy tolerować te marne 25 % sprawności termodynamicznej
    > przy tak cholernie rozbudowanej konstrukcji z mikronowymi tolerancjami,
    > ścisłymi momentami dokręcania tego czy owego oraz zbyt wysokimi wymogami
    > eksploatacyjnymi. Tak jak my dziś dziwimy się 5 % sprawności parowozu i
    > z rozczuleniem patrzymy na maszynistę co stację polewającego oliwą
    > korbowody.
    >
    najbardziej będą się dziwić, jak im opowiesz że mogłeś jechać 12 godzin,
    jedynie z przerwą na siku. że mogłes pojechać nad polskie morze, w góry,
    albo i nawet za granice! NA serio! Będziesz opowiadał, że były takie
    pojazdy, w których zapas enegrii na 1000km ważył 60kg!
    ToMasz


  • 4. Data: 2017-11-20 13:39:29
    Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-11-19 o 14:36, Robert Wańkowski pisze:
    > https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
    > Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
    > Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co prawda tam nie
    ma już wszędzie wysokich obrotów.
    >
    > Jeżeli ten regulowany stopień sprężania tak pomaga, to dlaczego nie upuszczać
    ciśnienia zaworem? A może ważna jest objętość sprężania?
    >
    > Robert
    Zmienny stopień sprężania to już stary pomysł.
    Ale teraz chyba przeżywa renesans.
    Jest wiele nowych ciekawych pomysłów realizacji tej zmienności.
    Warto przejrzeć pomysły innych producentów.


  • 5. Data: 2017-11-20 13:49:15
    Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-11-19 o 14:52, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Sun, 19 Nov 2017 14:36:07 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    >
    >> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
    >> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
    >> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
    >> prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
    >
    > Wszystkie spalinowce odchodzą powoli do lamusa. W przyszłości będą
    > egzystować w wąskich niszach specjalistycznych. Nasi następcy będą się
    > dziwić jak mogliśmy tolerować te marne 25 % sprawności termodynamicznej
    > przy tak cholernie rozbudowanej konstrukcji z mikronowymi tolerancjami,
    > ścisłymi momentami dokręcania tego czy owego oraz zbyt wysokimi wymogami
    > eksploatacyjnymi. Tak jak my dziś dziwimy się 5 % sprawności parowozu i
    > z rozczuleniem patrzymy na maszynistę co stację polewającego oliwą
    > korbowody.
    Ale następcy silnika cieplnego nadal nie widać.


  • 6. Data: 2017-11-20 14:09:16
    Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 13:39, robot pisze:
    > W dniu 2017-11-19 o 14:36, Robert Wańkowski pisze:
    >> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
    >> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
    >> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
    >> prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
    >>
    >> Jeżeli ten regulowany stopień sprężania tak pomaga, to dlaczego nie
    >> upuszczać ciśnienia zaworem? A może ważna jest objętość sprężania?
    >>
    >> Robert
    > Zmienny stopień sprężania to już stary pomysł.
    > Ale teraz chyba przeżywa renesans.
    > Jest wiele nowych ciekawych pomysłów realizacji tej zmienności.
    > Warto przejrzeć pomysły innych producentów.

    Skoda się chwali, że jak nie potrzebuje, to wyłącza cylindry. Zmienia
    się pojemność silnika, ale nie cylindra... :-)
    T.


  • 7. Data: 2017-11-20 14:21:37
    Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-19 o 20:34, ToMasz pisze:

    > najbardziej będą się dziwić, jak im opowiesz że mogłeś jechać 12 godzin,

    Chyba tylko.

    > jedynie z przerwą na siku. że mogłes pojechać nad polskie morze, w góry,
    > albo i nawet za granice! NA serio! Będziesz opowiadał, że były takie
    > pojazdy, w których zapas enegrii na 1000km ważył 60kg!

    Najbardziej będą się dziwić, jak to możliwe, że ich przodkowie nie
    widzieli problemu w tym, że dziesiątki tysiące ludzi w tym dzieci co
    roku dostawały raka, powietrze śmierdziało, wszędzie był nieznośny hałas.


  • 8. Data: 2017-11-20 14:32:58
    Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 14:09, T. pisze:
    > W dniu 2017-11-20 o 13:39, robot pisze:
    >> W dniu 2017-11-19 o 14:36, Robert Wańkowski pisze:
    >>> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
    >>> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
    >>> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co prawda tam
    nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
    >>>
    >>> Jeżeli ten regulowany stopień sprężania tak pomaga, to dlaczego nie upuszczać
    ciśnienia zaworem? A może ważna jest objętość sprężania?
    >>>
    >>> Robert
    >> Zmienny stopień sprężania to już stary pomysł.
    >> Ale teraz chyba przeżywa renesans.
    >> Jest wiele nowych ciekawych pomysłów realizacji tej zmienności.
    >> Warto przejrzeć pomysły innych producentów.
    >
    > Skoda się chwali, że jak nie potrzebuje, to wyłącza cylindry. Zmienia się pojemność
    silnika, ale nie cylindra... :-)
    > T.
    Są takie że na przykład wymiary tłoka się zmieniają.


  • 9. Data: 2017-11-20 14:59:02
    Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-11-20 o 14:21, Poldek pisze:

    >
    > Najbardziej będą się dziwić, jak to możliwe, że ich przodkowie nie
    > widzieli problemu w tym, że dziesiątki tysiące ludzi w tym dzieci co
    > roku dostawały raka, powietrze śmierdziało, wszędzie był nieznośny
    > hałas.
    Oj dolo ty moja niedolo.


  • 10. Data: 2017-11-20 15:09:23
    Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 14:21:51 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Najbardziej będą się dziwić, jak to możliwe, że ich przodkowie nie
    > widzieli problemu w tym, że dziesiątki tysiące ludzi w tym dzieci co
    > roku dostawały raka, powietrze śmierdziało, wszędzie był nieznośny hałas.

    Gdzie Ty chłopie mieszkasz?
    U mnie powietrze nie śmierdzi, hałasu nieznośnego też nie zaobserwowałem
    Po lekturze Twoich postów obstawiam że w stolycy mieszkasz więc tylko współczuć
    warunków

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: