-
1. Data: 2017-11-19 14:36:07
Temat: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
Jeżeli ten regulowany stopień sprężania tak pomaga, to dlaczego nie
upuszczać ciśnienia zaworem? A może ważna jest objętość sprężania?
Robert
-
2. Data: 2017-11-19 14:52:43
Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sun, 19 Nov 2017 14:36:07 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
> prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
Wszystkie spalinowce odchodzą powoli do lamusa. W przyszłości będą
egzystować w wąskich niszach specjalistycznych. Nasi następcy będą się
dziwić jak mogliśmy tolerować te marne 25 % sprawności termodynamicznej
przy tak cholernie rozbudowanej konstrukcji z mikronowymi tolerancjami,
ścisłymi momentami dokręcania tego czy owego oraz zbyt wysokimi wymogami
eksploatacyjnymi. Tak jak my dziś dziwimy się 5 % sprawności parowozu i
z rozczuleniem patrzymy na maszynistę co stację polewającego oliwą
korbowody.
--
Jacek
I hate haters.
-
3. Data: 2017-11-19 20:34:05
Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 19.11.2017 o 14:52, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Sun, 19 Nov 2017 14:36:07 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
>
>> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
>> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
>> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
>> prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
>
> Wszystkie spalinowce odchodzą powoli do lamusa. W przyszłości będą
> egzystować w wąskich niszach specjalistycznych. Nasi następcy będą się
> dziwić jak mogliśmy tolerować te marne 25 % sprawności termodynamicznej
> przy tak cholernie rozbudowanej konstrukcji z mikronowymi tolerancjami,
> ścisłymi momentami dokręcania tego czy owego oraz zbyt wysokimi wymogami
> eksploatacyjnymi. Tak jak my dziś dziwimy się 5 % sprawności parowozu i
> z rozczuleniem patrzymy na maszynistę co stację polewającego oliwą
> korbowody.
>
najbardziej będą się dziwić, jak im opowiesz że mogłeś jechać 12 godzin,
jedynie z przerwą na siku. że mogłes pojechać nad polskie morze, w góry,
albo i nawet za granice! NA serio! Będziesz opowiadał, że były takie
pojazdy, w których zapas enegrii na 1000km ważył 60kg!
ToMasz
-
4. Data: 2017-11-20 13:39:29
Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-11-19 o 14:36, Robert Wańkowski pisze:
> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co prawda tam nie
ma już wszędzie wysokich obrotów.
>
> Jeżeli ten regulowany stopień sprężania tak pomaga, to dlaczego nie upuszczać
ciśnienia zaworem? A może ważna jest objętość sprężania?
>
> Robert
Zmienny stopień sprężania to już stary pomysł.
Ale teraz chyba przeżywa renesans.
Jest wiele nowych ciekawych pomysłów realizacji tej zmienności.
Warto przejrzeć pomysły innych producentów.
-
5. Data: 2017-11-20 13:49:15
Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-11-19 o 14:52, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Sun, 19 Nov 2017 14:36:07 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
>
>> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
>> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
>> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
>> prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
>
> Wszystkie spalinowce odchodzą powoli do lamusa. W przyszłości będą
> egzystować w wąskich niszach specjalistycznych. Nasi następcy będą się
> dziwić jak mogliśmy tolerować te marne 25 % sprawności termodynamicznej
> przy tak cholernie rozbudowanej konstrukcji z mikronowymi tolerancjami,
> ścisłymi momentami dokręcania tego czy owego oraz zbyt wysokimi wymogami
> eksploatacyjnymi. Tak jak my dziś dziwimy się 5 % sprawności parowozu i
> z rozczuleniem patrzymy na maszynistę co stację polewającego oliwą
> korbowody.
Ale następcy silnika cieplnego nadal nie widać.
-
6. Data: 2017-11-20 14:09:16
Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-11-20 o 13:39, robot pisze:
> W dniu 2017-11-19 o 14:36, Robert Wańkowski pisze:
>> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
>> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
>> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co
>> prawda tam nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
>>
>> Jeżeli ten regulowany stopień sprężania tak pomaga, to dlaczego nie
>> upuszczać ciśnienia zaworem? A może ważna jest objętość sprężania?
>>
>> Robert
> Zmienny stopień sprężania to już stary pomysł.
> Ale teraz chyba przeżywa renesans.
> Jest wiele nowych ciekawych pomysłów realizacji tej zmienności.
> Warto przejrzeć pomysły innych producentów.
Skoda się chwali, że jak nie potrzebuje, to wyłącza cylindry. Zmienia
się pojemność silnika, ale nie cylindra... :-)
T.
-
7. Data: 2017-11-20 14:21:37
Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2017-11-19 o 20:34, ToMasz pisze:
> najbardziej będą się dziwić, jak im opowiesz że mogłeś jechać 12 godzin,
Chyba tylko.
> jedynie z przerwą na siku. że mogłes pojechać nad polskie morze, w góry,
> albo i nawet za granice! NA serio! Będziesz opowiadał, że były takie
> pojazdy, w których zapas enegrii na 1000km ważył 60kg!
Najbardziej będą się dziwić, jak to możliwe, że ich przodkowie nie
widzieli problemu w tym, że dziesiątki tysiące ludzi w tym dzieci co
roku dostawały raka, powietrze śmierdziało, wszędzie był nieznośny hałas.
-
8. Data: 2017-11-20 14:32:58
Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-11-20 o 14:09, T. pisze:
> W dniu 2017-11-20 o 13:39, robot pisze:
>> W dniu 2017-11-19 o 14:36, Robert Wańkowski pisze:
>>> https://youtu.be/P0j4UAFEAx4?t=2m
>>> Ciekawe mechaniczne rozwiązanie.
>>> Ale dochodzą w szereg połączone cztery źródła ewentualnych luzów. Co prawda tam
nie ma już wszędzie wysokich obrotów.
>>>
>>> Jeżeli ten regulowany stopień sprężania tak pomaga, to dlaczego nie upuszczać
ciśnienia zaworem? A może ważna jest objętość sprężania?
>>>
>>> Robert
>> Zmienny stopień sprężania to już stary pomysł.
>> Ale teraz chyba przeżywa renesans.
>> Jest wiele nowych ciekawych pomysłów realizacji tej zmienności.
>> Warto przejrzeć pomysły innych producentów.
>
> Skoda się chwali, że jak nie potrzebuje, to wyłącza cylindry. Zmienia się pojemność
silnika, ale nie cylindra... :-)
> T.
Są takie że na przykład wymiary tłoka się zmieniają.
-
9. Data: 2017-11-20 14:59:02
Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-11-20 o 14:21, Poldek pisze:
>
> Najbardziej będą się dziwić, jak to możliwe, że ich przodkowie nie
> widzieli problemu w tym, że dziesiątki tysiące ludzi w tym dzieci co
> roku dostawały raka, powietrze śmierdziało, wszędzie był nieznośny
> hałas.
Oj dolo ty moja niedolo.
-
10. Data: 2017-11-20 15:09:23
Temat: Re: Nowy silnik, Infiniti -- VC-T
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 14:21:51 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> Najbardziej będą się dziwić, jak to możliwe, że ich przodkowie nie
> widzieli problemu w tym, że dziesiątki tysiące ludzi w tym dzieci co
> roku dostawały raka, powietrze śmierdziało, wszędzie był nieznośny hałas.
Gdzie Ty chłopie mieszkasz?
U mnie powietrze nie śmierdzi, hałasu nieznośnego też nie zaobserwowałem
Po lekturze Twoich postów obstawiam że w stolycy mieszkasz więc tylko współczuć
warunków