    From: KOMTUR <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Właściwie co to SMARTWATCH jest?
    Date: Tue, 3 Jan 2017 23:40:15 +0100

    W dniu 03.01.2017 o 21:28, Yerine Ictimai pisze:

    > W artykule piszą jak to ten model stanowi precedens w
    > autonomiczności ponieważ dotąd smartwatch'e działały jedynie w
    > połączeniu (przez bluetooth) ze smartfonem (i często z produktami
    > tylko tej samej firmy), SZOK!! Przecież przyjemność to jaka kiedy
    > twój telefon zakuje cię w "kajdanki"?

    To prawda ja mam Smartwatcha LG a telefon S7 edge, a mój poprzedni
    Samsung Gear S działał tylko z Samsungami , a i to nie wszystkimi, bo
    raptem z garstką flagowców o ile dobrze pamiętam.

    > Ale pragnę się jeszcze upewnić: czy aby na PEWNO można liczyć na
    > to że ten smartwatch mając wsadzoną kartę nanoSIM działa
    > normalnie jak smartfon BEZ połączenia z żadnym innym gadżetem, że
    > można zaufać mu w charakterze JEDYNEGO i WYŁĄCZNEGO środka
    > łączności w terenie??

    W ograniczonym zakresie, tak :)
    A dlaczego w ograniczonym zakresie? Dlatego, że jeżeli bateria w
    smartfonie pozwala na kilkugodzinne rozmawianie ciągłe, to na ile
    pozwoli bateria sześciokrotnie mniejsza?

    Jeżeli pytałeś, czy możesz zostawić telefon idąc np na rower i mimo
    wszystko mieć nadal kontakt, to możesz.
    Włożyłem kartę SIM do LG i jak zadzwonisz na mój główny numer, to
    przekieruje Cię na zegarek. Żona jak wie, że nie biorę komórki, dzwoni
    od razu na zegarek (inna karta, inny numer)
    Czy zaufałbym jako jedyny i wyłączny środek łączności w terenie?
    I tak i nie. Idąc do sklepu, jadąc w mieście np na 2 godziny do sklepu.
    Zdecydowanie tak, wtedy możesz spokojnie zostawić komórkę w domu.
    Ale do lasu nie pojechałbym z samym zegarkiem, nawet i ze smartfonem w
    razie porządnego zgubienia mogłoby być krucho.

    Pozdrówka

    KOMTUR