  • Data: 2014-10-22 11:26:22
    Temat: Re: Wizjer elektroniczny
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-22 11:14, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ad1. Mała, słabo świecąca latareczka z czerwonymi diodami. Zwykle używam
    > jej do grzebania w torbie z gratami, i generalnie oświetlania tego, co
    > potrzebuję zobaczyć. Słabe czerwone światło nie psuje akomodacji. Ale,
    > prawdę mówiąc, rzadko stosuję tą technikę, nie chce mi się łazić.

    Akomodacja oka to nie jest przystosowanie do widzenia w ciemności, ale
    mniejsza o szczegóły :)

    > Ad2. Nie ma sensu oświetlanie dalekich przedmiotów, a do niezbyt
    > odległych wystarczy zwykła latarka, z tych nieco lepszych, z jedną
    > diodą. Nadaje się też do malowania światłem. Oświetlam tylko to, na co
    > ma trafić AF. Patrzenie na kadr to zupełnie inna bajka, i tu latarka
    > niewiele zdziała.

    I jak sobie oświetlisz fragment kadru dla AF, to nie będziesz widzieć
    nic na drugim planie, bo kontrast będzie za duży i tło będzie czarne,
    więc kadrowanie po omacku. Dalej EVF/LV może więcej w takich sytuacjach.

    --
    marcin