  • Data: 2014-10-22 11:14:13
    Temat: Re: Wizjer elektroniczny
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-22 10:36, mt pisze:

    > No przecież niedawno wzbraniałeś się jak mogłeś przed innymi źródłami
    > światła, aby nie odzwyczajać wzroku od ciemności, żeby cokolwiek widzieć
    > w optycznym. Poza tym jak oświetlisz sobie latarką fotografowaną scenę i
    > żeby AF trafił, to potrzebujesz tych kilkudziesięciu-kilkuset luksów
    > natężenia oświetlenia, a wtedy całkiem dobrze widać w każdym wizjerze.

    Ad1. Mała, słabo świecąca latareczka z czerwonymi diodami. Zwykle używam
    jej do grzebania w torbie z gratami, i generalnie oświetlania tego, co
    potrzebuję zobaczyć. Słabe czerwone światło nie psuje akomodacji. Ale,
    prawdę mówiąc, rzadko stosuję tą technikę, nie chce mi się łazić.

    Ad2. Nie ma sensu oświetlanie dalekich przedmiotów, a do niezbyt
    odległych wystarczy zwykła latarka, z tych nieco lepszych, z jedną
    diodą. Nadaje się też do malowania światłem. Oświetlam tylko to, na co
    ma trafić AF. Patrzenie na kadr to zupełnie inna bajka, i tu latarka
    niewiele zdziała.

    P.P.