  • 11. Data: 2013-08-23 08:27:26
    Temat: Re: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-08-22 16:21, atm pisze:

> [...]
    > kolekcji muzyki. Po Androidzie takie stwierdzenia to jak zachwycanie
    > sie, ze w szklance mozna zrobic herbate, ale po tylu negatywnych
    > opiniach na temat WP jest to pozytywna rzecz.
    > L620 w reku dosc mocno przypomina Defy. Fakna prosta zwarta bryla,
    > wymienne panele tez sa milym akcentem, kobitki niekoniecznie chca miec
    > smutny czarny telefon.
    > Jest tez dedykowany spust migawki aparatu, co wazne jest dwustopniowy.
    > Poza tym aplikacja robi zdjecie po jednokrotnym tapnieciu w dowolne
    > miejsce na ekranie, czyli szybko i przyjemnie. To chyba nowosc z

    To faktycznie nie za ciekawie z tą bateryjką w Lumii, ale to pewnie
    próba w której była żyłowana na maksa. Co zresztą zrozumiałe w nowym
    telefonie, i wcale nie musi się przekładać na późniejszą eksploatację.
    Dzięki za opis. I jeszcze o ile można - wypróbowałeś już nawigację gps?
    Mapy ma zainstalowane fabrycznie, czy dopiero trzeba pobierać?

  • 12. Data: 2013-08-23 10:42:32
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Thu, 22 Aug 2013 13:36:52 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Fajnie że napisałeś.
    > Jak przesiadłem się z symbiana na androida, trochę to trwało zanim
    > ogarnąłem go. Nie miałem doświadczenia i nie miałem możliwości bliżej
    > poznać tego systemu w praktyce. Nie powiem, wkurzał mnie maksymalnie
    > przez jakiś czas android. Jak go ogarnąłem, to jest ok. Ale w tym czasie
    > koleś namawiał mnie na zmianę i kupno czegoś z WP. Ale widzę że i tu nie
    > różowo.

    wszystko zależy od potrzeb.
    Ja aktualnie użytkuje tablet nexus7 w wersji 3g oraz właśnie lumie 620. I
    niewątpliwie android jest zdecydowanie bardziej rozwiniętym systemem tyle
    ze jesli sie głebiej zastanowić niekonicznie musi miec to znaczenie.

    Windows phone ma ograniczenia i trzeba być tego świadomym - z drugiej
    strony otrzymuje sie system zwarty szybki i prosty i intuicyjny. Nie
    zmienisz przeglądarki, nie zmienisz klienta pocztowego, musisz używać tego
    co jest. Tyle ze to dziła dość dobrze (choć np klient poczty nie odczytuje
    mi załączników w html wysyłanych z banku, (informacje o przelewach, wyciagi
    z kart)

    Mapy działają dziwnie - sa co prawda offline ale potrafią czynić cuda.
    Czyli np wybór 3 tras optymalnej, najkrótszej i najszybszej potrafi być
    ograniczony do jednej i tej samej trasy. Czyli niezależnie od opcji pokaze
    to samo. W androidzie te 3 trasy sa realnymi alternatywami. Ponad to
    nawigacja potrafi uparcie ignorować *nowe drogi* które sa najlepszą opcją i
    które na mapie istnieją. Ale nawigacja nimi nie poprowadzi.

    Miła jest integracja z desktopowym windows 8. Nie jest to co prawda jeszcze
    ekosystem a dopiero jego zalązęk, ale synchronizacja z kalendarzem, sky
    drive, onenote, kontaktami to miły bonus.

    Windows phone to imo jest jeszcze system cierpi na przypadłości z chorób
    wieku dziecięcego co jednak nie zminia faktu ze w sumie moze być dość
    wdzieczny. Szybki, sprawny, prosty.

  • 13. Data: 2013-08-23 11:56:49
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    atm pisze:
    > Nastepna irytujaca rzecz:
    > jest ladny duzy kafel kalendarza, na ktorym wyswietlaja sie wydarzenia z
    > tej aplikacji. W kalendarzu mozna tez zapisywac ToDo (do zrobienia).
    > Zeby jednak nie bylo zbyt latwo, wyswietlaja sie one w kalendarzu ale
    > juz na kaflu nie...

    Na kaflu wyświetlają się bieżące zadania. Zadania przyszłe - nie. Myślę
    że to ma sens, inaczej kafel byłby zawalony mnóstwem informacji, których
    akurat teraz nie potrzebujesz.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2013-08-23 15:54:10
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-23 11:56, Piotr Rezmer wrote:

    > Na kaflu wyświetlają się bieżące zadania. Zadania przyszłe - nie. Myślę
    > że to ma sens, inaczej kafel byłby zawalony mnóstwem informacji, których
    > akurat teraz nie potrzebujesz.

    Co masz na mysli piszac o biezacych?
    Uzycie ToDo to dla mnie proteza umozliwiajaca bezproblemowe odlozenie
    zdarzenia na pozniej bez kombinowania na ile chce odlozyc lub odrzucic
    jak jest w przypadku zwyklego zdarzenia. W Androidzie robi sie rzad
    ikonek na belce i kazde zdarzenie moge odrzucic lub dowolnie
    zmodyfikowac teraz lub w innej dogodnej chwili. Tutaj tego nie ma,
    podobnie zreszta jak w Symbianie. Dla mnie to zbyt malo a aplikacji
    rozszerzajacych ta wlasnie funkcjonalnosc brak.
    Poza tym zastosowanie ToDo ma dodatkowa wade - po synchronizacji
    kalendarza z Androidem zapewne i tak wszystkie zdarzenia z Androida
    zostana zapisane jako typowe zdarzenia w kalendarzu WP.

  • 15. Data: 2013-08-23 16:22:06
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-23 02:17, J.F. wrote:

    > A wiadomo jak to zrobic ?
    > Bo tak na pierwszy rzut oka to same kafelki dostepne

    Nie wiem. Przytrzymanie strzalki wstecz wyswietla liste ostatnio
    uruchomionych aplikacji ale nie da sie ich wyrzucic jak to bylo w WebOS.
    Wczoraj telefon naladowalem do 100% gdzies po poludniu, niewiele z niego
    korzystalem, zadnych rozmow tel. i przed chwila przypomnial sie, ze malo
    mu pradu - 19% zostalo, czyli cos co jest w tle zzera baterie...
    Zbyt malo rogryzlem ten system, zeby sie madrzyc ale jesli jest tak jak
    widac to wole zachowanie Androida, ktory sam ubija aplikacje w tle (choc
    niektore sa oporne a potrafia zajac procesor w tle, na szczescie jest
    ich malo) badz patent Apple'a, ktory jest najprostszy i bezproblemowy (w
    kazdym razie nie doswiadczylem z tego powodu niedogodnosci) - wciskam
    guzik home i zapominam o zwinietej przd chwila aplikacji.

    > Ale jako dysk widoczny, czy "wbudowane" w, tfu, explorera ?

    W explorerze jest widzoczne jako kolejne urzadzenie (ale bez
    przyporzadkowanej litery) natoamiast nie jest juz widoczny z poziomu
    na FreeCommandera. Podobnie zreszta jak SGS2

    > A listy utworow m3u mozna dodawac ?
    > Bo tagowac wszystkiego to mi sie absolutnie nie chce.

    Nie sprawdzalem, wrzucilem tylko jedna plyte w katalogu bez m3u

  • 16. Data: 2013-08-23 16:24:49
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > Dzięki za opis. I jeszcze o ile można - wypróbowałeś już nawigację gps?
    > Mapy ma zainstalowane fabrycznie, czy dopiero trzeba pobierać?

    W terenie nie sprawdzalem, ale ogolnie nawigacja mocno przypomina to co
    mam w N8. Map nie bylo, trzeba pobrac samemu. Co ciekawe, nie bylo
    problemu z jednym regionem jak to wspomniano w ostatnio przytoczonej
    tutaj recenzji. Pobralem kilka krajow i wszysko dziala jak nalezy (
    trasa wytyczona z PL do DE)

  • 17. Data: 2013-08-23 16:37:17
    Od: atm <...@v...pl>

    Jeszcze kilka slow o aplikacjach, niestety nie jest z tym dobrze.
    Wczoraj szukalem aplikacji Pocket, brak wersji oficjalnej sa zamienniki
    nieoficjalne ale z ich dzialaniem roznie bywa.
    Druga, prosty notatnik. Wczesniej uzywalem Catch ale jako ze zwijaja ten
    projekt znalazlem dwie fajne alternatywy: Springpad i MobisleNotes. W
    przypadku pierwszej znow brak wersji oficjalnej sa zas nieoficjalne,
    drugiej nie znalazlem. Przypomina mi to kombinowanie z Symbianem, tyle
    ze w przypadku WP rynek bedzie sie rozwiajal co cieszy.
    Doskwiera brak File Managera, znacie patent na zarzadzanie zawartoscia
    karty?

  • 18. Data: 2013-08-23 16:39:03
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > mi załączników w html wysyłanych z banku, (informacje o przelewach, wyciagi

    Tada:
    http://www.windowsphone.com/pl-pl/store/app/uc-brows
    er/6cda5651-56b9-48b0-8771-91dbc188f873
    Nie wiem czy to jakas ostatnia nowosc ale sa juz alternatywy.
    Fakt, ze przewijanie stron nie jest tak gladkie jak w IE.

  • 19. Data: 2013-08-23 17:24:52
    Od: atm <...@v...pl>

    > To faktycznie nie za ciekawie z tą bateryjką w Lumii, ale to pewnie
    > próba w której była żyłowana na maksa. Co zresztą zrozumiałe w nowym
    > telefonie, i wcale nie musi się przekładać na późniejszą eksploatację.

    Wg kafla aplikacji Battery telefon traci 6% na godzine. Lumia niewiele
    uzywana w tym czasie, czyli cos co siedzi w pamieci ciagnie prad.
    Sadzilem, ze tak zamkniety i ograniczony system jak WP bedzie na takie
    wlasnie atrakcje odporny.

  • 20. Data: 2013-08-23 17:31:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    > uzywana w tym czasie, czyli cos co siedzi w pamieci ciagnie prad.
    > Sadzilem, ze tak zamkniety i ograniczony system jak WP bedzie na takie

    1. modem (komunikacja z internetem) włączony?
    2. która sieć?