  • Data: 2020-12-30 09:53:38
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.12.2020 o 09:15, heby pisze:

    > 1) znane są exploity na chipy radiowe nie wymagajace w ogóle
    > majstrowania przez firmware głownego procesora i rozchodzące sie po
    > radiu bez znajomości haseł do Wifi.
    >
    > Coś epickiego:
    > https://www.youtube.com/watch?v=TDk2RId8LFo
    >
    > Lub jakiś nowszy:
    > https://arstechnica.com/information-technology/2019/
    10/unpatched-linux-flaw-may-let-attackers-crash-or-c
    ompromise-nearby-devices/

    > 2) To czy panel bugiem jest wewnątrz czy na zewnątrz nie robi róznicy
    > jeśli w Twoim komputerze jest setka niezaufanych aplikacji ciągnących
    > update z niezaufanych serwerów, podobnie z aplikacjami na Androida itd

    Ale nie popadajmy w paranoję i głupotę. Chodzi mi o to, ze nawet stary
    TpLink, który nie jest wystawiony na zewnątrz (publicznie) nie zostanie
    zaatakowany bo skąd? Jesli zakładasz, ze ktoś w sieci lokalnej podłącza
    zainfekowaną maszynę to gdzie tutaj bezpieczeństwo? Sama maszyna już je
    łamie a reszta jest nieistotna czy będziesz miał najlepsiejsze sprzęty,
    skoro komp/smartfon staje się botnetem i dodatkowo infekjuje wszystko co
    napotka, czyli inne kompy bez zabezpieczeń i nie ma to już nic wspólnego
    z tym jaki sprzęt posredniczący jest tutaj użyty.

    > itp. Serio ufasz tym wszystkmi setkom programistów z Indii że są bardzo
    > grzeczni?

    Nikomu nie ufam. Osobiście w swoich sieciach (dziesiątki) mam _zawsze_
    pełen podgląd gdzie/co i jak wyłazi/włazi z logami i grafiką w czasie
    rzeczywistym. Przez ostatnie 10 lat oprócz jednego incydentu, gdzie VNC
    było wystawione na zewnątrz (głupi admin) i doszło do infekcji sieci
    cryptolockerem i nie pomogły najlepsze sprzęty i zabezpieczenia.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>