eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaWielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 138

  • 61. Data: 2011-06-08 21:39:23
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Wyszomirski:

    > Dużo lepszym wyjściem będzie podpięcie ich bez jakiejkolwiek
    > przejściówki do Nikona - ale modelu, który mierzy światło z obiektywami
    > bez procesora. Niestety wycina to tanie, amatorskie korpusy.

    I tu po raz kolejny pomocną dłoń wyciąga S5.
    --
    Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

    Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com


  • 62. Data: 2011-06-09 06:47:40
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 08.06.2011 18:28, Marek Wyszomirski wrote:
    > W dniu 2011-06-08 18:09, Mariusz [mr.] pisze:
    >
    >>
    >> [...]
    >>> Aby jednak bezlusterkowce wyparły lustrzanki technologia wizjerów
    >>> elektronicznych musi jeszcze trochę pójść do przodu - by jakość obrazu
    >>> w EVF dorównała obrazowi w wizjerze lustrzanki. Na razie jeszcze sporo
    >>> do tego brakuje.
    >>
    >>
    >> Ale nie pod każdym względem. ;-)
    > >[...]
    >
    > Oczywiście że można różne względy rozpatrywać - w/g mnie najpoważniejsze
    > braki EVF w porównaniu z matówką to jednak wciąż gorsza rozdzielczość i
    > opóźnienie obrazu w wizjerze w stosunku do rzeczywistości. Wady
    > szczególnie wyłażą w kiepskim świetle, gdzie często dochodzi jeszcze
    > silne zaszumienie obrazu.

    to się nigdy nie zmieni. Tzn można zwiększać rozdzielczość (już jest
    bardzo dobrze) ale opóźnienie będzie, a w słabym świetle zawsze będzie
    lagować i będą szumy
    Marx


  • 63. Data: 2011-06-09 07:38:13
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > W dniu 2011-06-08 15:58, John Smith pisze:
    >
    >> [...]
    >> A przepraszam.
    >> Zapomniałem, że masz parę MF-ów Nikona.
    >> Do tych szkieł, jako że są manualne, to chyba sensowne byłoby kupno
    >> używanego Canona 5D i przejściówki.
    >>
    >
    > Dużo lepszym wyjściem będzie podpięcie ich bez jakiejkolwiek
    > przejściówki do Nikona - ale modelu, który mierzy światło z obiektywami
    > bez procesora. Niestety wycina to tanie, amatorskie korpusy.

    Trzymajmy się budżetu, więc D700 odpada.
    Co będzie lepiej jeśli podepnie je do D200/D300 zamiast do 5D jak proponuję?
    Dostanie potwierdzenie ustawienia ostrości, kosztem zmiany ekwiwalentu ogniskowych
    obiektywów i mniejszego
    wizjera.

    Zakładam, że w kolekcji MF-ów ogniskowe zostały wybrane świadomie (bo stanowią
    sensowny zestaw) i z używaniem
    ich wiążą się określone przyzwyczajenia. Podpięcie ich pod cropa ma jakiś sens, ale
    podpięcie pod FF - z ww.
    względów większy.

    Kwestia priorytetów.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek


  • 64. Data: 2011-06-09 07:46:53
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    >> -Pentax K-5 ~4.5k
    >> Cena przy górnej granicy, ale model nowy, wygląda na wszystkoodporny.
    >> Dodatkowo nieduży. A wizjer też wydaje się być dobrej klasy.
    >>
    > Ale nie podepniesz do niego obiektywów od swojego analogowego Nikona - a
    > do Fuji i Nikonów podepniesz. Jeśli masz jakieś ciekawe szkła - może to
    > być argument przeciw zakupowi K-5 - świetnego zresztą aparatu.

    Oj tam:
    http://blag.happyspork.com/?p=6
    http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum
    =1036&thread=19738793

    :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek


  • 65. Data: 2011-06-09 08:01:45
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 8 Cze, 22:51, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
    > "Grzegorz Maj" <g...@g...com> wrote
    > > Nie, cena D700 spadnie do poziomu obecnej 5D bardzo szybko. Na razie i
    > > D700 i 5DII mają podobne ceny - ustalone przez producenta. Po wyjściu
    > > kolejnej wersji D700 będzie w gorszej pozycji niż 5DII bo ma mniej
    > > pixeli, i jego cena rynkowa powinna być gdzieś po środku między 5D I a
    > > 5D II.
    >
    >     Piksele rządzą nawet w segmencie profi!  :))
    >
    >     Czyli dobrze rozumiem, że niedługo cena D3s powinna spaść tak gdzieś
    > do połowy ceny Alfy 850?
    >
    >     W sumie sam nie wiem, czy bym się skusił - 2x mniej pikseli, łee...  :(

    Widziałem już posty przesiadkowiczów z D700 na 5DII z powodu ilości
    pikseli. Nie mam pojęcia jaka będzie cena D3s - nigdy nie interesował
    mnie ten segment.

    >
    > >>> O kolorach jak z filmów można zapomnieć, ale po pewnym czasie
    > >>> używania PSa można się zbliżyć do tego poziomu.
    >
    > >> To zależy, czy kryterium idealnego masz w rzeczywistości czy sposobie
    > >> odwzorowania jak na kliszy. Owszem, przy cyfrowym można osiągnąć
    > >> efekt kliszy odrobiną pracy, nawet efekt popsutej kliszy, ale cyfra
    > >> daje jednak bardziej zbliżone do rzeczywistości zdjęcia.
    >
    > > No ale generalnie kliszę lepiej się odbiera, to jest w końcu state of
    > > art jeśli chodzi o charakterystyki kolorów.
    >
    >     Co jest "state of art" to nie mam pojęcia. Reszta jest pewnie
    > kwestią gustu. Ja na przykład, widząc obecnie kolory zniekształcone
    > przez kolorowe negatywy zazwyczaj odczuwam "duże fuj", plus powiew
    > starzyzny, takiej niefajnej, bez uroku starej ramotki (i dlatego
    > zdecydowanie bardziej wolę stare zdjęcia B&W).
    >
    >     Ale jeśli komuś tych zniekształceń brakuje, to można już je sobie
    > dorobić, np. chyba tym:http://www.dxo.com/uk/photo/filmpack/introductio
    n

    http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_the_art

    dzięki za link, na pewno wypróbuję.


  • 66. Data: 2011-06-09 08:01:46
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: XX YY <f...@g...com>

    >
    > to si nigdy nie zmieni. Tzn mo na zwi ksza rozdzielczo (ju jest
    > bardzo dobrze) ale op nienie b dzie, a w s abym wietle zawsze b dzie
    > lagowa i b d szumy
    > Marx- Zitierten Text ausblenden -

    nie mow nigdy "nigdy" ;-)

    jestem wielkim zwolennikiem celownikow elektronicznych i to od lat.
    zdecydowanie wiecej zalet niz wad.
    owszem jakies sa - jedyna w praktyce to opoznienie, co odgrywa role w
    ujeciach dynamicznych , ale nie jest to przeszkoda w zrobieniu zdjecia
    ( mozna wyczuc) , ono nie bedzie opoznione ( frunacego ptaszka
    rzeczywiscie jest trudno ustrzelic).
    szumy pojawiaja sie tylko przy b mocnym wzmocnieniu obrazu a wiec w
    warunkach deficytu swiatla , kiedy w celowniku lustrzanym niemal nic
    nie widac. Wole rozroznialne szczegoly z szumami w celowniku
    elektronicznym niz niemal czarny obraz w lustrzanym.
    -mozliwosc idywidualnego wyswietlenia koniecznych informacji
    - cicha praca , mozna dyskretnie robic zdjecia np w teatrze
    -brak wstrzasu
    -lupa !! mozliwosc nastawy recznej ostrosci, podgladniecia granic GO.


    zwiekszony pobor pradu jest wada , co oznacza w paktyce , warto miec
    zapasowa baterie przy sobie jesli zamierzamy dluzej fotografowac-
    zaden problem.

    doslownie w kazdym zdjeciu korzysta sie z zalet , w niektorych tylko
    odczuwa sie wady.

    czekam z niecierpliwoscia na N d4 ELV


  • 67. Data: 2011-06-09 08:11:02
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Jun., 17:02, Tomasz Ogórek <P...@N...PL> wrote:
    > Witam wszystkich,
    > okazuje się, że powolutku koszty eksploatacji analoga przekraczają
    > rozsądne wartości i nadszedł czas na Wielkie Przejście. Do tej pory
    > miałem Nikona FM2N z kolekcją 3 szkieł stałoogniskowych (jasna 50-tka,
    > 24mm i 105mm, wszystkie MF).
    >

    otrzymasz tyle ropznych odpowiedzi ile jest uszetnikow tego forum.
    zapewne paredziesiat a ze kazdy inna to nie wiem czy beda one
    uzyteczne.

    masz 3 mozliwosci

    1. najlepsza jakosciowo ni2zbyt droga, ale i nie najtansza:
    zachowac optyke zakup korpusu d700.

    2. Najtansza , jakosciowo slabsza od 1. ale akceptowalna.
    zakup m4/3 z celownikiem elektronicznym i podpiecie posiadanych
    obiektywow , bedziesz mogl nadal korzystac z MF.

    3. Odklejenie sie od posiadanych obiektywow , zakup wspolczesnego
    wyposazenia.

    to rozwiazanie nie bedzie tansze od 1 jesli chcesz miec jakosc i
    jasnosc . Tutaj mozesz decydowac sie w zasadzie na co chesz. Kazdy
    system oferuje znakomita optyke jak i slabsza , tansza.


    roznice jakosciowe pomiedzy wariantami 1-3 odczujesz glownie w
    warunkach niedoboru swiatla , jesli trzeby dlugo naswietlac widoczne
    sa zalety FF. Jesli swiatala jest pod dostatkiem praktycznych roznic
    jakosciowyych mozna powiedziec prawie , ze nie ma , wychodza one na b
    duzych powiekszeniach - powyzej A4.


  • 68. Data: 2011-06-09 09:27:42
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/06/2011 09:48, Tomasz Ogórek wrote:
    > -Pentax K-5 ~4.5k
    > Cena przy górnej granicy, ale model nowy, wygląda na wszystkoodporny.
    > Dodatkowo nieduży. A wizjer też wydaje się być dobrej klasy.

    wizjer jest bardzo dobry (100%, jasny) i rzeczywiście to jeden z
    najmniejszych DSLRów w tym formacie (tzn APS). Z kategorii "z dwoma
    kółeczkami" jest zdecydowanie najmniejszy. Podepniesz do niego wszystko
    łącznie ze słoikiem, pod warunkiem że ma bagnet K. Są dostępne
    przejściówki dla M42. Niestety nie ma przejściówek dla obiektywów Nikona
    - zobacz tu
    http://www.photoethnography.com/ClassicCameras/Lens-
    adapters.html to
    zrozumiesz dlaczego. Z tego wynika że przejście na system Pentaxa
    pociągnie za sobą kupno nowych obiektywów czyli dodatkowy koszt. Jeżeli
    jesteś przyzwyczajony do ręcznego ostrzenia to koszt nie jest taki
    straszny, używane obiektywy na bagnet K nie są drogie (pod warunkiem że
    szukasz na zagranicznym ebay - w polskiej piaskownicy jest mała
    konkurencja więc i ceny bywają dziwne).

    Jeżeli jesteś zainteresowany nowymi szkłami: Pentax ma inne podejście
    niż Nikon czy Canon do budowy systemu i rzadko wypuszcza
    olbrzymie-i-bardzo-drogie-lufy , rzadko też się kłopocze z zoomami. W
    systemie jest najwięcej dobrych i bardzo dobrych obiektywów
    stałoogniskowych, o niespecjalnie długich ogniskowych. Idealne pod
    względem optycznym zamienniki dla Twoich 50 , 24 i 105 byłyby:
    * 35/2.4 (albo droższy 35/2.8 macro Ltd albo duuużo droższy 31/1.8 Ltd),
    * 14/2.8 DA ED (albo 12-24/4, albo nieco tańszy 15/4 Ltd)
    * 70/2.4 Ltd (albo dużo droższy 77/1.8 Ltd, albo 50-135/2.8 albo różne
    inne zoomy)

    Z innych interesujących obiektywów masz 21/3.2 Ltd, 40/2.8 Ltd, 43/1.9
    Ltd, 55/1.4, 50/2.8 macro, 100/2.8 macro. Jest też trochę dłuższych
    obiektów i kilka mniej interesujących zoomów Pentax, macro Tamron 90mm,
    kilka zoomów Tamrona i Sigmy.


    B.


  • 69. Data: 2011-06-09 09:57:48
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 07/06/2011 16:02, Tomasz Ogórek wrote:
    > Najchętniej pewnie SLR, ale jeżeli są inne opcje zapewniające powyższe
    > warunki, to aż tak przywiązany do lustra nie jestem. Szczególnie jeżeli
    > miałby to istotnie obniżyć cenę, lecz nie kosztem jakości obrazu.

    DSLR mają najlepszy obraz, ze względu na rozmiar fotoceli (przelicz
    sobie ilość pikseli na powierzchnię matrycy). Dodatkowo właśnie w DSLR
    dokonał się ostatnio spory postęp w jakości matryc (Pentax K-5 , K-R ,
    K-X , Nikon D7000 , D3100 ) , zobacz
    http://www.dxomark.com/index.php/Camera-Sensor/Compa
    re .

    Jedna uwaga, jeżeli zaczynasz z DLSR to naucz się przechowywać "cyfrowe
    negatywy", czyli zapisuj RAWy lub JPEG+RAW. Nawet jeżeli nie będziesz
    RAW teraz obrabiał, to później z nich skorzystasz. Wśród niektórych
    użytkowników kliszy panuje przesąd że cyfrowa obróbka obrazu jest
    "nieczysta" i jedyna "nie oszukana" forma fotografii cyfrowej to
    robienie JPEG. Zapominają o tym skąd JPEG się bierze i że jest
    odpowiednikiem papierowego pozytywu, czyli zapisywanie tylko JPEGów daje
    takie same rezultaty jak Polaroid. Zapisywanie RAW jest podobne do
    robienia zdjęć na negatywie - np. można zdjęcie w czasie "wywołania"
    wyciągać. Najważniejsza różnica w przypadku RAW jest taka że "wywołanie"
    jest odwracalne (bo negatyw zostaje nieruszony) i z większymi
    możliwościami eksprementów.

    W przypadku gdybyś przesiadł się na micro 4/3 jest to bardzo ważne -
    przy gorszej matrycy i JPEGach zapisywanych dla zaspokojenia gustów
    "szerokiej publiczności" efekty są przeciętne (wysoki kontrast i mała
    dynamika, agresywne wyostrzanie i agresywne odszumianie). Z RAWa można
    wyciągnąć całkiem dobre zdjęcia. Dotyczy to też ogólnie tańszych
    aparatów DSLR (nie wszystkich).


    B.


  • 70. Data: 2011-06-09 10:14:05
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 09/06/2011 10:27, Bronek Kozicki wrote:
    > Z innych interesujących obiektywów masz 21/3.2 Ltd, 40/2.8 Ltd, 43/1.9
    > Ltd, 55/1.4, 50/2.8 macro, 100/2.8 macro. Jest też trochę dłuższych

    przegląd systemu Pentaxa dostępnego w w sklepach:
    http://www.bristolcameras.co.uk/c-pentax-lenses.htm ,
    http://www.srsmicrosystems.co.uk/c/30/Pentax-Lenses.
    html?Page=1
    http://www.bhphotovideo.com/c/search?Ns=p_OVER_ALL_R
    ATE%7C1&ci=274&N=4288584247+4294185273



    B.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: