  • 1. Data: 2011-06-07 19:56:50
    Temat: Szok
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://optyczne.pl/4020-nowość-Astronomiczne_filmy_p
    oklatkowe.html

    A tak się na początku wszyscy wyśmiewali z filmów w DSLR...

    Pytanie mam: jak się robi takie zdjęcie kolorowej Drogi Mlecznej?

    Robiłem kiedyś godzinne naświetlanie, jeszcze Zenitem, i uzyskałem tylko
    standardowe łuki gwiazd na zaniebieszczonym niebie. Trzeba się wybrać na
    jakąś pustynię z dala od miast?

  • 2. Data: 2011-06-07 19:58:30
    Temat: Re: Szok
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 7 Jun 2011 21:56:50 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

> [...]
    >
    > Robiłem kiedyś godzinne naświetlanie, jeszcze Zenitem, i uzyskałem tylko
    > standardowe łuki gwiazd na zaniebieszczonym niebie. Trzeba się wybrać na

    Po pierwsze trzeba mieć statyw który będzie obracał aparat, żeby zniwelować
    ruch obrotowy ziemii.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-06-07 20:02:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Waldek Godel:

    > Po pierwsze trzeba mieć statyw który będzie obracał aparat, żeby zniwelować
    > ruch obrotowy ziemii.

    Ale na tych timelapsach aparat się nie obraca, obraca się niebo. Może jest
    wklejone?

  • 4. Data: 2011-06-07 20:11:04
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > http://optyczne.pl/4020-nowość-Astronomiczne_filmy_p
    oklatkowe.html

    > A tak się na początku wszyscy wyśmiewali z filmów w DSLR...

    Przeciez to sa filmy _poklatkowe_. Przeczytales chociaz tekst? Skladane
    ze zdjec, wykonywanych w sekwencji. Postac filmu przyjmuje to dopiero po
    zmontowaniu w kompie.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 5. Data: 2011-06-07 20:18:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze marcin.STIG.saldat:

    oklatkowe.html

    > Przeciez to sa filmy _poklatkowe_. Przeczytales chociaz tekst? Skladane
    > ze zdjec, wykonywanych w sekwencji. Postac filmu przyjmuje to dopiero po
    > zmontowaniu w kompie.

    No i tu mnie masz, bo faktycznie zrobiłem nadmierny skrót myślowy...

    Tekstu nie czytałem, bo wiem jak się robi timelapse (tak, serio, wiem, choć
    wygląda, jakbym nie wiedział).

    I oczywiście wyśmiewanie z filmów to jedno, a timelapse to drugie. Tyle, że
    pare lat temu nie do pomyślenia było robienie _filmów_ krajobrazowych (zabaw
    w stylu chmurek z okna nie licze, bo coś takiego robiło się już z A60+CHDK).

  • 6. Data: 2011-06-08 02:42:16
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-06-07 21:56, Mateusz Ludwin wrote:
    > Robiłem kiedyś godzinne naświetlanie, jeszcze Zenitem, i uzyskałem tylko
    > standardowe łuki gwiazd na zaniebieszczonym niebie. Trzeba się wybrać na
    > jakąś pustynię z dala od miast?

    Czułość w cyfrankach jest jednak wiele lepsza, przy rozdzielczości do
    filmu tym bardziej nawet na wysokim iso. Jaki miałeś film do zenitha?

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 7. Data: 2011-06-08 05:33:04
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Widze, ze dziura HDR zostala poglabiona szyna do przesuwania aparatu ;)

  • 8. Data: 2011-06-08 05:36:51
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 7 Jun 2011 20:58:30 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    oklatkowe.html

    > Po pierwsze trzeba mieć statyw który będzie obracał aparat, żeby zniwelować
    > ruch obrotowy ziemii.

    wiesz ze dzwoni ale nie wiesz w jakim kosciele.
    Statywów paralaktycznych owszem używa sie do zdjeć astro ale tutaj nie
    miało to zastosowania.
    Przedewszystkim spowodowałby iż horyzont i otoczenie na ziemi by sie
    poruszało po okręgu.

  • 9. Data: 2011-06-08 05:43:05
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 7 Jun 2011 21:56:50 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > http://optyczne.pl/4020-nowość-Astronomiczne_filmy_p
    oklatkowe.html

    > A tak się na początku wszyscy wyśmiewali z filmów w DSLR...

    faktycznie bardzo fajnie

    > Pytanie mam: jak się robi takie zdjęcie kolorowej Drogi Mlecznej?

    normalnie to porostu ze statywu paralaktycznego - a tutaj to nie mam
    pojecia.
    Powiem szczerze nie bardzo widze możliwość aby u czasie pojedyńczego
    zdjęcia w trakcie którego gwiazdy nie zamianiają sie w łuki uzyskać takie
    obrazy.

    Może jakieś ultra wysokie ISO? albo jest montowane.

    > Robiłem kiedyś godzinne naświetlanie, jeszcze Zenitem, i uzyskałem tylko
    > standardowe łuki gwiazd na zaniebieszczonym niebie. Trzeba się wybrać na
    > jakąś pustynię z dala od miast?

    to też pomaga ale cudów nie ma - kolorowe obrazy kosmosu to jednak kilka
    minut naświtlania a wtedy albo gwiazdy sa po łuku (jak robisz z normalnego
    statywu) albo horyzont i otoczenie (jak robisz z paralaktyka)

  • 10. Data: 2011-06-08 06:45:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mateusz Ludwin napisa?(a):

    > Ale na tych timelapsach aparat się nie obraca, obraca się niebo.

    Kopernik się w grobie przewraca... ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/