  • Data: 2011-06-08 08:48:06
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Tomasz Ogórek <P...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-06-07 17:02, Tomasz Ogórek wrote:
    > Witam wszystkich,

    Wątek się rozwinął na tyle, że nie czuje się na siłach na odpowiadanie
    po kolei, więc tak może ogólnie: dziękuje pięknie za porady, wiem już
    chyba mniej więcej za czym się mogę rozglądać.

    Bezlusterkowce w rodzaju wspomnianego PENa są widzę dobrej wielkości,
    szkła siakieś są, cena umiarkowana (z wyjątkiem Fuji FinePix X100, ale
    ten to dodatkowo ładny jest :-)), matryce widzę niewielkie (starczy
    takie micro 4/3 do wydruku na ~A4?), ale: wizjera optycznego brak, choć
    z tego co widzę, to do niektórych możliwe jest dołączenie przystawki.
    Jak z używalnością takiego rozwiązania? Rozumiem, że ostrzyć mogę tylko
    z AF albo z podglądem z matrycy, ale jak z pokryciem kadru i ogólnymi
    wrażeniami (bo jeżeli to jest typu stara Leica M, to chyba źle nie jest).

    Z wspomnianych dSLR wyłowiłem:
    -Nikon D700 ~7.5k
    -Canon 5D MkII ~7k
    Obawiam się, że powyższe są obecnie poza moim zasięgiem cenowym, mogę
    liczyć na to, że cena mocno spadnie po wprowadzeniu nowych modeli? Jak
    to było do tej pory?

    -Pentax K-5 ~4.5k
    Cena przy górnej granicy, ale model nowy, wygląda na wszystkoodporny.
    Dodatkowo nieduży. A wizjer też wydaje się być dobrej klasy.

    -Nikon D7000 ~3.5k
    -Nikon D90 ~2k
    Warto doinwestować w nowszy model czy lepiej przeznaczyć róźnicę na szkła?

    -Fuji S5 Pro ~2.5k
    Generacja do tyłu w stosunku do D90, ale dalej utrzymuje porównywalną
    cenę. Faktycznie jest tego warty?

    Przyznam się, że nie widzę wyraźnego zwycięzcy spośród ostatniej
    czwórki, chyba wyjdzie na to, że który pokaże się pierwszy w okazyjnej
    cenie na ebayu, ten zostanie wybrany :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek