eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWiększy akumulator do samochodu Re: Większy akumulator do samochodu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Większy akumulator do samochodu
    Date: Mon, 1 Jun 2015 16:31:28 +0200
    Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
    Lines: 37
    Message-ID: <mkhqbt$i1c$1@node2.news.atman.pl>
    References: <556962ff$0$8371$65785112@news.neostrada.pl>
    <mkbqf0$4ca$1@srv.chmurka.net> <mkbsc0$c7b$1@node1.news.atman.pl>
    <556c1f9c$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-77-163-134.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1433169085 18476 89.77.163.134 (1 Jun 2015 14:31:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Jun 2015 14:31:25 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 150601-0, 2015-06-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:681964
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:556c1f9c$0$27519$65785112@news.neostrada.pl...
    > A potem masz wersje 2.0 Diesel CR i 30Ah nie wystarczy :-)

    To kiepaśny ten diesel, skoro przez ponad minutę nie odpali...
    Teoretycznie 30 Ah, to 30 A przez godzinę. Minuta, to 1/60 godziny, więc
    przez minutę 1800A. Załóżmy, ze rozrusznik bierze połowę, 900, a sprawność
    też jest 50%, więc mamy na minutę kręcenia. Jak mi nie odpali w minutę, to
    raczej sprawa dla mechaniora, czemu nie odpala...

    > Tak po prawdzie to nie zalezy od pojemnosci aku tylko od wydajnosci

    Ano, to isttony parametr.

    > pradowej, tym niemniej jakos sie przyjelo ze wieksze silniki wymagaja
    > wiekszych akumulatorow ...

    Pewnie marketingowy bełkot.
    W czasach kłopotów z akumulatorami, w swojej byłej Skarpecie miałem syfa o
    10 Ah. Z rok się na nim przejeździło i trzeba tylko było mieć świadomość, że
    to słabizna. Ale wydajności do odpalania to on miał, spoko. Stawiałbym
    raczej na niską oporność wewnętrzną (2 prawo Kirchhoffa się kłania, w
    powiązaniu z prawem Ohma), albowiem liczyłem, że do odpalenia silnika
    wystarczyło by znacznie poniżej 1Ah ładunku. Rozrusznik w Skarpecie chodził
    przeciętnie 5 sekund, z prądem ok. 300A. Zatem, do rozruchu trzeba było
    jedynie ok. 0.42Ah. Teoretycznie, można by zebrać 10 paluszków NiCd, gdyby
    nie och oporność wewnętrzna, to by poszło, bo ładunku wystarczy.
    Może w tym rzecz, że jak silnik większy, to więcej mocy trzeba do jego
    odpalenia, a większy aku jest zwykle po prostu wydajniejszy?

    --
    Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: