    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 21 Sep 2016 21:34:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 września 2016 22:16:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

    > Ale na co to ma byc dowod - ze UL, ASME i inni nie pomogli ?
    > Musisz normy spelniac. Ale jak widac ... teoretycznie musisz, bo w
    > praktyce roznie bywa :-)
    > Zaloze sie, ze w USA podobnie jest.
    > Tylko nie ma formalnego wymogu spelniania.

    Nie dowód, tylko ilustracja różnicy między móc a musieć. Bo odniosłem wrażenie że
    mieszasz jedno z drugim.

    > Jesli sie nie myle, to sa normy na weze gumowe. No to zaloze sie, ze i
    > w Europie takie sa.
    > I jak bedziesz kupowal 10 ton weza do kopalni, to bedziesz sie mogl
    > wymagac zgodnosci norma, deklaracji, atestu niezaleznego laboratorium
    > itp.
    >
    > A my mowimy o wezyku do kranu. Takim np
    > http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akcesoria-dopro
    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-1-2-x-1-2,p156
    305,l559.html

    > no to teraz powiedz jaka norma stawia wymagania dla takiego wezyka.
    >
    > Nie wiem gdzie to sie w USA kupuje ... w Walmarcie widze np takie do
    > podlewania ogrodu
    > https://www.walmart.com/ip/Expert-Gardener-50-Light-
    Duty-Garden-Hose/15914139

    > Jak myslisz - zgodnie z jaka norma zrobiony ?

    Konsekwentnie brniesz w swój niezawodny skrypt "a u was Murzynów biją", a mi się nie
    chce. Możesz wierzyć że gdzieś indziej te wężyki są słabsze, mimo że sam się
    przekonałeś że te w Polsce są z szajsu. Mi to wisi.

    > Teoretycznie mamy niezawisle sady, UDT nie jest wyjatkiem.
    > Ale jak to w sadzie - po 10 latach byc moze wygrasz.
    > W USA tez tak jest :-)

    Hydrolevel vs ASME 3.5 roku plus rok na apelację w sądzie najwyższym.

    > A moze choc czesc konkretow ?
    > Bo na ile wiem, to jednak nie tak w Unii dziala.

    Jasne, na ile Ty wiesz, to ja mam coś Ci udowadniać, a potem Ty i tak powiesz że nie
    wierzysz.

    > jesli napiszesz "dekoracja" to owszem.
    > Ale chcesz napisac "wezyk do instalacji wodnej".

    Akurat w kombinowaniu z nazewnictwem to Polska ma czym się pochwalić. Ja już kiedyś
    kupowałem parapety jako blaty, bo VAT i atesty były lepsze na blaty. A że ten blat
    pasował pod okno, to czysty przypadek.

    > Zdecydowanie prosciej dogadac sie z Chiczykiem, zeby przyslal kopie
    > deklaracji.
    > Nawet mozna wyslac jak ma wygladac, niech on tylko podpisze ...

    Ba! nawet samemu można podpisać.

    > Jesli wystawi deklaracje jako importer, to owszem.
    > A jak deklaracje wystawi producent ?

    Nie może.

    > Ale chyba juz przestali straszyc wiezieniem za deklaracje z sufitu,
    > wiec nawet wystawic w kraju mozna :-)

    > Ta czesc rozumiem, ale czemu w 90% firma A nie napisala tak, aby sama
    > nie miala problemow w przyszlosci ?
    >
    > No i ... to jak sie nazywa ten regulator w USA ? Bo przeciez nie UL
    > ani nie ASME.

    Głupoty piszesz. Nie chce mi się Ci tołkować, ale przyjmij do wiadomości że ja od lat
    piszę fragmenty przepisów którymi posługuję się na codzień i je podsyłam komitetowi
    do wprowadzenia w tekst. Większość przechodzi. Teraz piszę cały rozdział, to już nie
    będą jakieś tam drobne zmiany.