    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    Date: Wed, 21 Sep 2016 15:16:23 +0200

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    W dniu wtorek, 20 września 2016 17:20:45 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Może. Ale co mnie obchodzi co kto może? Jak Challengera odpalali to
    >też mogli się zastanowić czy uszczelka na mrozie będzie działać.
    >Tak się złożyło że się nie zastanowili, bo mogli, ale nie musieli.
    >Rozumiesz różnicę, prawda?

    Ale na co to ma byc dowod - ze UL, ASME i inni nie pomogli ?
    Musisz normy spelniac. Ale jak widac ... teoretycznie musisz, bo w
    praktyce roznie bywa :-)
    Zaloze sie, ze w USA podobnie jest.
    Tylko nie ma formalnego wymogu spelniania.

    >tiny.pl/gwddl

    Jesli sie nie myle, to sa normy na weze gumowe. No to zaloze sie, ze i
    w Europie takie sa.
    I jak bedziesz kupowal 10 ton weza do kopalni, to bedziesz sie mogl
    wymagac zgodnosci norma, deklaracji, atestu niezaleznego laboratorium
    itp.

    A my mowimy o wezyku do kranu. Takim np
    http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/akcesoria-dopro
    wadzenia-wody/wezyki/wezyk-zasilajacy-1-2-x-1-2,p156
    305,l559.html

    no to teraz powiedz jaka norma stawia wymagania dla takiego wezyka.

    Nie wiem gdzie to sie w USA kupuje ... w Walmarcie widze np takie do
    podlewania ogrodu
    https://www.walmart.com/ip/Expert-Gardener-50-Light-
    Duty-Garden-Hose/15914139

    Jak myslisz - zgodnie z jaka norma zrobiony ?

    >W Stanach prawie wszystkie organizacje piszące przepisy są prywatne.
    >UL podpada pod antitrustowe przepisy.
    >Jak Cię wyroluje i coś tam stracisz na tym, to bulą trzykrotność
    >zasądzonego odszkodowania.
    >Spróbuj podskoczyć w Polsce UDT-owi, hahahaha!

    Teoretycznie mamy niezawisle sady, UDT nie jest wyjatkiem.
    Ale jak to w sadzie - po 10 latach byc moze wygrasz.
    W USA tez tak jest :-)

    >Działa, działa. Nie mam czasu szukać, cały dzień trąbili o tym w
    >radiu.

    A moze choc czesc konkretow ?
    Bo na ile wiem, to jednak nie tak w Unii dziala.

    >Musi to na rusi. Jak nie jest instalacją wodociągową, kanalizacyjną
    >albo pożarową, to to jest tylko element wystroju wnętrza.

    jesli napiszesz "dekoracja" to owszem.
    Ale chcesz napisac "wezyk do instalacji wodnej".

    Zdecydowanie prosciej dogadac sie z Chiczykiem, zeby przyslal kopie
    deklaracji.
    Nawet mozna wyslac jak ma wygladac, niech on tylko podpisze ...

    >Chyba nie rozumiesz jak działa handel z Chinami. To Europejczyk
    >inicjuje wymianę.
    >Pisze zamówienie, do niego specyfikację, czyli dokładnie określa co
    >na wyrobie ma
    >być przyklejone i wprowadza na rynek, czyli bierze odpowiedzialność
    >za zgodność z wymaganiami.

    Jesli wystawi deklaracje jako importer, to owszem.
    A jak deklaracje wystawi producent ?

    Ale chyba juz przestali straszyc wiezieniem za deklaracje z sufitu,
    wiec nawet wystawic w kraju mozna :-)

> [...]
    >Przemysł coś wyprodukuje, a regulator mówi: jak chcecie to
    >sprzedawać, to musi być zgodne z przepisami.
    >Na to przemysł: ale nie ma żadnych przepisów. A regulator: No to
    >napiszcie, ja je opublikuję i będę sprawdzał zgodność waszego
    >produktu z tymi wymaganiami.
    >I tu się zaczyna patologia, bo jak podobny wyrób produkują firma A i
    >firma B, a przepisy napisze firma A, bo firma B przegapiła i nie
    >przysłała swojego człowieka do regulatora na rozmowy, to ta firma A
    >napisze te przepisy tak, że ich wyrób spełni ich wymagania, a wyrób

    Ta czesc rozumiem, ale czemu w 90% firma A nie napisala tak, aby sama
    nie miala problemow w przyszlosci ?

    No i ... to jak sie nazywa ten regulator w USA ? Bo przeciez nie UL
    ani nie ASME.

    J.