  • Data: 2012-02-27 14:31:53
    Temat: Re: Weszący policjanci?
    Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-27 11:56, AZ pisze:

    > P1: Panie kierowco za szybko będzie mandat.
    > Ja: Ile za szybko?
    > P1: No za szybko
    > Ja: Ale ile?
    > P1: Dobra to dokumenty proszę

    O, widzę, że nie tylko ja :)
    U mnie było tak:
    Dogonili (przejechałem koło nich na dwójce z 45 km/h, jakbym jechał na
    "3", to by się nie puścili), zatrzymali i:
    - dowód rejestracyjny, prawo jazdy, obowiązkowe ubezpieczenie OC i
    dowód osobisty, jeśli pan posiada.
    Ja tam przy policji z doświadczenia nie lubię się odzywać nie pytany,
    więc daję DR, PJ i OC. No i się zaczyna:
    - za szybko pan jeździ!
    - ...
    - dlaczego pan tak jeździ?
    - jechałem zgodnie z przepisami.
    - proszę otworzyć bagażnik
    - co to jest? [wyjmuje taki kij]
    - kij
    - za szybko pan jeździ
    - ...
    - przekroczył pan prędkość
    - ...
    - będzie mandat
    - ...
    - gdzie pan się tak spieszy?
    - jadę do domu
    - czemu tak szybko?
    - jechałem zgodnie z przepisami
    [tak jakąś chwilę, aż w końcu nie wytrzymałem]
    - a na jakiej podstawie pan twierdzi, że za szybko?
    - proszę pana, przecież to widać! (?!); O, polisa OC nieczytelna, w
    związku z tym... (coś tam o holowaniu itp.)
    - ...
    - drugi na to widząc, że spowiadać się nie będę - nie Zdzisiek, to się
    po prostu odbiło tu
    - opony są proszę pana w złym stanie
    - ...
    - naklejka identyfikacyjna powinna być wyżej (jest normalnie w
    odpowiednim rogu przedniej szyby)
    - ...
    Wreszcie z wyraźnym triumfem:
    - w dniu dzisiejszym zostaje zatrzymany dowód rejestracyjny za
    pokwitowaniem ze względu na stan techniczny samochodu - jest on niesprawny.
    - ...
    - ma pan pękniętą szybę - i tu pokazuje gwiazdkę 1x1 cm, no fakt.
    I trzymali DR na komisariacie 6 dni, zanim doszedł do mojego starostwa,
    to jeździłem z nieważnym pokwitowaniem. A diagnosta powiedział, jak do
    niego podjechałem bezpośrednio po tym: za coś takiego? Czym im się
    naraziłeś? :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański