  • Data: 2014-04-20 19:19:52
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: Luke <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-04-18 21:50, Użytkownik Sylwester Łazar napisał:
    > Z okazji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego,
    > życze wszystkim pogody ducha, obfitości łask Bożych i wszelkiej pomyślności,
    > dla wszystkich grupowiczów, bez względu na poglądy, rasę, wiarę lub jej
    > brak.

    Dawno dawno temu, na lekcji etyki (tej, która była zamiast religii)
    uczono mnie o tolerancji. Nauczono mnie, że tolerancja religijna polega
    na tym, że istnieje swoboda wyznaniowa i każdy ma prawo do wyznawania
    jakiejś religii. I pomimo różnic wyznaniowych ludzie powinni się
    wzajemnie wspierać i szanować. Większość wyznań, łącznie z rzymskim
    katolicyzmem wyznaje ten model tolerancji (aktualnie zawarte w
    dokumentach o wolności religijnej Soboru Watykańskiego II), a o
    wyjątkach nie będziemy tu dyskutować, bo jesteśmy od tego daleko na tej
    grupie.

    Tak się składa, że w swoim życiu poznałem ludzi o kilkunastu wyznaniach,
    narodowościach, różnych orientacjach seksualnych i umiałem z nimi
    rozmawiać na tematy religijne, historyczne i seksualne bez kłótni i w
    atmosferze wzajemnej tolerancji. Niejednokrotnie dochodziła do tego
    różnica narodowości i wiek, który zahaczał jeszcze o ostatnie wojny,
    gdzie byliśmy po różnych stronach frontu (mnie nie było, ale chodzi mi o
    nasze kraje). Kiedyś byłem na pielgrzymce ze starszym agnostykiem (tak!)
    - na zadane pytanie co on tutaj robi dostałem odpowiedź - we wszystkich
    świętych miejscach ja się modliłem, on medytował.

    I jest mi bardzo przykro, że ostatnio ta tolerancja jest najczęściej
    jednostronna. To znaczy, że człowiek wierzący ma tolerować ateistów, ale
    sam fakt istnienia jakiejkolwiek religii obraża uczucia religijne
    ateisty. To taki oksymoron i taka hipokryzja (jak ateista ma mieć
    uczucia religijne?). Tolerujcie mnie, ale ja Was nie toleruję, wy ze
    swoją wiarą macie się schować.

    Wszystkich nas łączy elektronika, niezależnie od tego, w co wierzymy.
    Uszanujmy to, że jesteśmy różni, a bogactwo kulturowe jest pięknem. I
    nie psujmy swojego wizerunku na tej grupie brakiem tolerancji, bo
    wszyscy mamy prawo przeżywać dobrze te święta, nawet jako wyłącznie
    długi weekend.

    Z Wielkanocnym pozdrowieniem,

    Luke