  • Data: 2014-04-20 19:28:36
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sylwester Łazar napisał:
    > Alleluja!
    > Dziękuję za Życzenia.
    > Pozwolę sobie jeszcze niejako upamiętnić ks. Sylwestra Zawadzkiego,
    > który odszedł do Pana w Wielki Poniedziałek. Miał 81 lat.
    > Miałem wyjątkową okazję i przyjemność spotkać się z nim w zeszłym roku.
    > Był już bardzo schorowany. Jednak nie zastaliśmy go u siebie, gdyż...
    > był na budowie. Zastaliśmy go pilnującego budowy Domu Pielgrzyma.
    > Po czym wsiadł do swojego samochodu i wrócił na parafię.
    >
    > Nie każdy wie, że ten sługa boży wybudował wiele budowli w swoim życiu.
> [...]
    Jako zatwardziały ateista zaczynam mieć tu dysonans poznawczy - bo dla
    mnie najlepszym budowlańcem wśród księży jest ten, który mnie po
    znajomości, poza kolejka ochrzcił...

    Ksiądz Jan Sztuka - który ma nawet swoją ulicę w Warszawie (kawałek
    Załęża przemianowano na jego cześć). Po znajomości - bo w Dachau z moim
    dziadkiem siedział. A dysonans - bo jak przed wojna zaczął, po wojnie
    skończył budowę kościoła przy Placu Szembeka - to chyba najpierw dorobił
    się ulicy a dopiero potem trzeba było robić remont elewacji... W każdym
    razie za jego życia wśród budowlańców warszawskich panowała opinia że
    każdemu inspektorowi nadzoru idzie niedoróbkę wcisnąć - ale księdzu
    Sztuce to się nie da.

    --
    Darek