    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
    Date: Thu, 15 Nov 2012 11:09:42 +0100

    On 14.11.2012 22:00, Marek Borowski wrote:

    > No nie bardzo, bo po pierwsze SMTP to nie Instant Messenger i maile moga
    > dochodzic z opoznieniem,

    Mogą. Chociaż osobiście uważam to za bug i dla swojej poczty nie stosuję
    graylistingu.

    > po drugie rejestracja a aktywacja rejestracji
    > to dla mnie dwa rozne procesy (wykonywane w roznych programach) ktorych
    > nie musze dokonywac od razu po sobie.

    Zgadza się.

    > A wymuszanie i mieszanie tego to
    > upierdliwosc. Pozatym kilka razy mi sie zdazylo iz okazywalo sie przy
    > rejestracji iz jednak mam konto w danym serwisie.

    Ok, ale skoro nie pamiętałeś, że masz konto to pamiętałeś hasło?

    > To juz jest aktywacja/weryfikacja konta - zupelnie co innego.

    Ale też jest konieczna, więc nie ma nic "dodatkowego" z punktu widzenia
    usera.

    +- coś takiego:

    UC.1.
    1. Użytkownik edytuje podstawowe dane w formularzu - adres email, hasło.
    3. Użytkownik wybiera przycisk "Zarejestruj".
    4. System informuje o prawidłowym przetworzeniu formularza i wysłaniu
    maila.

    Ad.1. Nieprawidłowe dane
    1. Jeżeli jakieś dane są niezgodne z wymaganiami system oznacza je jako
    nieprawidłowe i podaje powód.
    2. powrót do 1.

    Ad.4 Wysyłka maila
    Jeżeli konto o podanym mailu jest już zarejestrowane w systemie wysyłany
    jest link do zresetowania hasła. Jeżeli konta nie było zostaje wysłany
    link aktywacyjny.

    UC.2.
    1. Użytkownik klika link otrzymany w mailu.
    2. Użytkownik podaje hasło.
    3. Użytkownik uzupełnia dane konta.
    4. Użytkownik wybiera przycisk "Zapisz dane".

    Michoo