eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWczoraj w V-Techu pełen sukces :)Re: Wczoraj w V-Techu pełen sukces :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.pion
    ier.net.pl!news.glorb.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.n
    eostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl!not-for-mail
    From: R2r <b...@m...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wczoraj w V-Techu pełen sukces :)
    Date: Thu, 04 Feb 2010 19:04:42 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <hkf2t0$rjm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hkbanb$l6l$1@inews.gazeta.pl> <hkbchv$do4$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hkbcou$rhv$1@inews.gazeta.pl> <1sx4y3b0nre8l$.dlg@lepper.institute.com>
    <hkbsqa$jgl$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1ktwf6hmazxbk$.dlg@lepper.institute.com>
    <hkcud6$5rr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <hkcvot$jlh$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <y...@l...institute.com>
    <hkd65h$pm9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1ceaxnnk1swle$.dlg@lepper.institute.com>
    <hkd9ai$ra4$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hke86c$4ij$1@inews.gazeta.pl>
    <hkeni3$b62$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <hkesov$mko$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4b6afd7c$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: cxj100.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265307360 28278 83.19.143.100 (4 Feb 2010
    18:16:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Feb 2010 18:16:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
    Thunderbird/3.0.1
    In-Reply-To: <4b6afd7c$1@news.home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2252500
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-02-04 18:01, to pisze:
    > Może unieważnić, a nie unieważnia.
    No wreszcie zauważyłeś. Jest zasadnicza różnica między unieważnieniem
    ("strata gwarancji", którą straszył Waldek) a możliwością utraty gwarancji.
    > To pozostaje w gestii gwaranta.
    Albo i niekoniecznie.

    > Jeśli
    > modyfikacja była nieistotna dla sprawy
    O właśnie.
    > i chodziło o niedrogą naprawę to
    > pewnie nie opłacało mu się unieważniać gwarancji, bo więcej byś u niego
    > nie kupił,
    Pewnie nawet nie o opłacalność chodzi, ale o możliwość bezspornego
    udowodnienia zależności przyczynowo skutkowej między wykonaną
    modyfikacją a powstałą usterką.

    > ale jeśli popsujesz pół samochodu katując go po podrasowaniu
    > programem to już może mu się chcieć wydać kilkaset złotych na małą
    > ekspertyzę.
    Wynik tej ekspertyzy moze nie być taki oczywisty (patrz powyżej).
    Producent musiałby poza związkiem między modyfikacją a usterką (to
    oczywiste, bo przecież gwarant nie może wykpić się z obowiązków
    gwarancyjnych dotyczących silnika ze względu na np. zmianę tapicerki
    foteli przez właściciela) udowodnić, że w samochodach z fabrycznymi
    nastawami nigdy taka usterka się nie zdarzyła.
    Jak napisałem już wcześniej samochody projektowane są zazwyczaj ze
    sporym zapasem wytrzymałościowym i nie sądzę aby nawet zmiana o te 25%
    mocy maksymalnej miała zauważalny wpływ na awaryjność. W związku z
    powyższym podtrzymuję, że unieważnienie gwarancji na skutek
    przeprogramowania map wtryskiwaczy jest mało prawdopodobne.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    ____

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: