  • 111. Data: 2014-11-14 21:45:56
    Temat: Re: Wciśnięty pedał hamulca
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Arkady" <a...@f...ad> napisał w wiadomości
    news:m459ot$k7$1@node2.news.atman.pl...

    > No cóż, stoję na pasie do skrętu (i tylko do skrętu) więc po co mam to
    > jeszcze sygnalizować.

    Ponieważ tak się umówiliśmy zdobywając prawo jazdy. Sygnalizujemy zamiar
    wykonania manewru skrętu.
    Temu z tyłu niewiele się może ta informacja przysłuży, ale np. tego
    stojącego naprzeciwko Ciebie, brak kierunkowskazu może zaskoczyć, kiedy
    zaczniesz ustawiać się na kursie kolizyjnym. On nie musi wiedzieć jakie
    przeznaczenie mają pasy nie na jego jezdni.

    Gorzej jak pas jest np. na wprost i do skrętu a
    > ktoś skręca bez sygnalizacji. Pominę milczeniem zmieniających pasy bez
    > kierunku czy wbijających się na wprost z pasa do skrętu...

    Kali ukrasć krowa... Widocznie oni, podobnie jak Ty, uznają że nikomu ta
    informacja nie jest potrzebna...

    Wiwo

  • 112. Data: 2014-11-14 22:20:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-14 o 09:10, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Wczoraj wieczorem dość sporo musiałem pojeździć po centrum Warszawy.
    > Sporo było stania na kolejnych światłach. I tak się zastanawiam czemu
    > większość kierowców stojąc na światłach ma wciśnięty pedał hamulca co
    > widać po światłach z tyłu.
    Jeżeli jeździsz bolidem typu kanciak, albo polonez, to nie musisz
    trzymać go na hamulcu, bo zaciski mają taką konstrukcję, że trzymają
    same ;-) Jak masz coś, co się lżej toczy, to niestety samo w miejscu
    (przeważnie) nie ustoi i trzeba go powstrzymywać właśnie hamulcem.
    Mnie osobiście to nie przeszkadza, ale są auta, które mają bardzo jasne
    światła stop i te niestety dają po oczach.
    Jacek

  • 113. Data: 2014-11-14 23:09:08
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Ponieważ tak się umówiliśmy zdobywając prawo jazdy.

    Ja w takim przypadku z nikim sie nie umawialem, a juz na pewno zdobywajac
    PJ.

  • 114. Data: 2014-11-14 23:28:47
    Od: grabarz <g...@h...com>

    W dniu 2014-11-14 16:34, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Z buractwa. Czytam tu wiele teorii tlumaczacych takie zachowanie, ale w
    > wiekszosci wypadkow jest to zwykle buractwo. Po prostu taki gosc ma w
    > dupie innych i to, ze swieci komus w oczy.

    O buractwie z pewnością mógłbyś pisać prace naukowe. Widać, że masz
    osobiste doświadczenia w tym temacie.

    Prezentujesz typowy przykład tzw. "bólu dupy". Takim jak Ty wszystko
    przeszkadza. Łomatko... jak te stopy świecą... wprost przewiercają mózg
    na wylot... Dla Ciebie pewnie i światła na skrzyżowaniu świecą za jasno.

    > Uwazaja, ze sa sami na drodze, odrobina pomyslunku, ze mozna komus nie
    > utrudniac zycia, przekracza ich mozliwosci intelektualno-spoleczne.

    Cieszę się, że udało Ci siebie samego dowartościować. Bo jak komuś
    wygodniej trzymać nogę na hamulcu to musi to być debil. Debil i w
    dodatku kretyn ot co.

    P.S. Przynajmniej teraz już wiem, czemu w miastach ruch od świateł
    odbywa się w takim "zawrotnym" tempie jak teraz. Większość to mędrcy
    tacy jak Ty... jadą na ręcznym.

  • 115. Data: 2014-11-14 23:42:22
    Od: grabarz <g...@h...com>

    W dniu 2014-11-14 14:05, Marcin Kiciński pisze:
    > Dokladnie, jak stoje pierwszy to czesto zdarza mi sie po zmienie swiatel
    > odjechac od nastepnego po mnie samochodu nawet na 200 metrow i to
    > jadac zupelnie przepisowo :)

    O, dobrze wiedzieć, że nie tylko mnie to dziwi. Człowiek ma czasem
    wrażenie, że samochód za nim ruszył dopiero na kolejnej zmianie świateł ;)

  • 116. Data: 2014-11-14 23:46:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Friday, November 14, 2014, 3:39:07 PM, you wrote:

    > Godzina czolgania sie w krakowskim korku to setki nacisniec sprzegla.
    > Dokladnie, to po jakims czasie zaczyna meczyc.

    Niedawno byłem w Krakowie. I te Wasze korki, to ewidentnie skutek
    zrzucania na luz i szukanie jedynki dopiero, jak się zielone zapali. W
    efekcie przez skrzyżowanie przejeżdża co najmniej dwukrotnie mniej
    samochodów, niż w cywilizowanym mieście w tym samym czasie :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 117. Data: 2014-11-14 23:58:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20141114091006.43e0649f@babcia-workstation...
    > Wczoraj wieczorem dość sporo musiałem pojeździć po centrum Warszawy.
    > Sporo było stania na kolejnych światłach. I tak się zastanawiam czemu
    > większość kierowców stojąc na światłach ma wciśnięty pedał hamulca co
    > widać po światłach z tyłu. I tak często wszyscy przed światłami. Wygląda
    > to tak że dojazd do świateł, hamowanie i pozostanie z wciśniętym
    > hamulcem do chwili ruszenia po zmianie świateł. I to na równej,
    > poziomej jezdni. Jak świateł nie ma a tylko np. wyjazd z
    > podporządkowanej to hamulca nie trzyma prawie nikt. Ciekawe skąd taki
    > nawyk u wielu siedzących za kółkiem.

    Ja obserwuje bardziej bezsensowne rzeczy, które robią kierowcy. W zeszłym
    tygodniu, środek dnia, ładna pogoda, słonecznie, a tu 99,9% jeździ z
    włączonymi światłami. Albo mają włączone zwykłe mijania, albo jakieś fikuśne
    kształty LED-ów w nowych samochodach, albo mikro lampeczki wsadzone w
    zderzak starego rupiecia. Daje to po oczach non-stop z każdej strony. Po
    całym dniu jeżdżenia aż oczy bolą.
    Rozsądnych, którzy nie ulegają tej modzie, jest niestety bardzo mało.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 118. Data: 2014-11-14 23:59:10
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-11-14, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:
> [...]
    > poziomej jezdni. Jak świateł nie ma a tylko np. wyjazd z
    > podporządkowanej to hamulca nie trzyma prawie nikt. Ciekawe skąd taki

    Bardzo dobry nawyk, zwłaszcza jeśli się prowadzi cysternę albo ładunek
    płynny w pojemnikach 1000l ;)

    W osobówce też mam takie przyzwyczajenie - wolę trzymać nogę na hamulcu
    niż stoczyć się na jakiejś pochyłości. Nie mam w aucie poziomicy.
    Duży z kolei stacza się na najmniejszej pochyłości - grawitacja robi
    swoje.

    Używanie ręcznego na światłach uważam za przegięcie. Potem ja z 26
    tonami ładunku szybciej startuję niż połowa osobówek. Zanim oni dokończą
    procedurę startową swoich bolidów (rozpoczynaną gdy auto przed nimi już
    ruszy) to ja, jeśli trafię na dobry pas, jestem po drugiej stronie
    skrzyżowania.

    --
    WildS

  • 119. Data: 2014-11-15 00:04:11
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > efekcie przez skrzyżowanie przejeżdża co najmniej dwukrotnie mniej
    > samochodów, niż w cywilizowanym mieście w tym samym czasie :(

    Korki to są przez samo istnienie sygnalizacji świetlnej a zachowanie
    kierowcow ktore opisujesz ma miejsce w kazdym wiekszym miescie w PL.

  • 120. Data: 2014-11-15 00:12:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Friday, November 14, 2014, 11:58:49 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > całym dniu jeżdżenia aż oczy bolą.
    > Rozsądnych, którzy nie ulegają tej modzie, jest niestety bardzo mało.

    Modzie? Ty masz w ogóle prawo jazdy?

    --
    Best regards,
    RoMan