-
31. Data: 2011-09-01 10:44:28
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: to <t...@x...abc>
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
>> Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
>> nie, to się zamknij.
>
> Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?
A Ty podałeś jakiś argument durniu? Wysłałeś dwa śmieciowe posty "nie
masz racji" i nic więcej.
> Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
> warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
> przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?
Przy dwukrotnej różnicy mocy to nie ma znaczenia, chyba, że specjalnie
wyciągniesz jakieś popsute auto lub sam je popsujesz.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
32. Data: 2011-09-01 10:46:19
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Marcin,
Thursday, September 1, 2011, 10:33:53 AM, you wrote:
>>> Nie pogrążaj się :-)
>> Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
>> nie, to się zamknij.
> Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?
> Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
> warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
> przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?
Ależ dokładnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - też nie ma nic
do rzeczy, jeśli jego zakres obrotów, przy których występuje jest tak
mikroskopijny, że trzeba pierdyliona biegów, żeby z niego skorzystać.
Mając pierdylion biegów wolę silnik o większej mocy, bo poprawnie
przełożopny na koła da mi właśnie na nich wiekszy moment. A moment na
wale obrotowym silnika to ja czniam wyniośle.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
33. Data: 2011-09-01 10:49:17
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Marcin,
Thursday, September 1, 2011, 10:36:00 AM, you wrote:
>>>>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
>>>>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
>>>>> maksymalny moment/moc
>>>> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
>>>> tylko maksymalna moc.
>>> Nie pogrążaj się :-)
>> Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)
>> Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
>> obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
>> pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
>> dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
>> prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
>> jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
>> jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
>> przyzwoitym czasie.
> Ależ one tę moc mają - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeśli
> chodzi o osiągi.
Nie, robaczku - maja po prostu za mało mocy. Chciałbyś jeżdzić tonowym
samochodem osobowym z silnikiem o mocy 10-15KM? Choćbyś miał skrzynię z
pierdylionem przełożeń i tak osiągów nie będzie.
Ja jednak wolę mieć 100KM/tonę i te biedne 5 biegów.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
34. Data: 2011-09-01 10:52:39
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: to <t...@x...abc>
begin RoMan Mandziejewicz
> Ależ dokładnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - też nie ma nic do
> rzeczy, jeśli jego zakres obrotów, przy których występuje jest tak
> mikroskopijny, że trzeba pierdyliona biegów, żeby z niego skorzystać.
> Mając pierdylion biegów wolę silnik o większej mocy, bo poprawnie
> przełożopny na koła da mi właśnie na nich wiekszy moment. A moment na
> wale obrotowym silnika to ja czniam wyniośle.
Przede wszystkim skoro dyskusja toczy się o silnikach, to zakładamy, że
auta są takie same i mają optymalnie pod względem osiągów zestopniowane
skrzynie biegów, bo inaczej dyskusja nie ma sensu. A wtedy taka różnica
mocy nie daje żadnych wątpliwości. Wątpliwości mogłyby być, gdyby różnica
mocy wynosiła np. kilka procent, a "słabsze" auto miało lepszy przebieg
momentu w górnym zakresie obrotów.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
35. Data: 2011-09-01 10:54:48
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-01 10:46, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Marcin,
>
> Thursday, September 1, 2011, 10:33:53 AM, you wrote:
>
>>>> Nie pogrążaj się :-)
>>> Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
>>> nie, to się zamknij.
>> Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?
>> Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
>> warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
>> przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?
>
> Ależ dokładnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - też nie ma nic
> do rzeczy, jeśli jego zakres obrotów, przy których występuje jest tak
> mikroskopijny, że trzeba pierdyliona biegów, żeby z niego skorzystać.
Moment i moc są nierozerwalnie związane ze sobą - mając przebieg
jednego, mamy automatycznie przebieg drugiego. Wartości maksymalne są
mało warte jeśli
przebieg jest do dupy.
> Mając pierdylion biegów wolę silnik o większej mocy, bo poprawnie
> przełożopny na koła da mi właśnie na nich wiekszy moment. A moment na
> wale obrotowym silnika to ja czniam wyniośle.
Nie bardzo rozumiem do czego zmierasz ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
36. Data: 2011-09-01 11:04:45
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-01 10:49, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Marcin,
>
> Thursday, September 1, 2011, 10:36:00 AM, you wrote:
>
>>>>>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
>>>>>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
>>>>>> maksymalny moment/moc
>>>>> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
>>>>> tylko maksymalna moc.
>>>> Nie pogrążaj się :-)
>>> Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)
>>> Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
>>> obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
>>> pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
>>> dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
>>> prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
>>> jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
>>> jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
>>> przyzwoitym czasie.
>> Ależ one tę moc mają - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeśli
>> chodzi o osiągi.
>
> Nie, robaczku - maja po prostu za mało mocy.
Za mało do czego ? :-)
> Chciałbyś jeżdzić tonowym samochodem osobowym z silnikiem o mocy 10-15KM? Choćbyś
miał skrzynię z
> pierdylionem przełożeń i tak osiągów nie będzie.
Misiu - w ciężarówce mamy do czynienia z pewnym kompromisem - osiągi,
waga, ekonomia. Bez problemu można wsadzić mocniejszy silnik.. tylko po
co ? To nie jest samochód rajdowy i inne ma przeznaczenie.
Gdyby ta przysłowiowa ciężarówka miałą te jedynie 500KM ale w całym
przebiegu obrotów (załóżmy 100-1800) to ruszała by pod górę BEZ
PROBLEMU, nawet mniej biegów by potrzebowała.
> Ja jednak wolę mieć 100KM/tonę i te biedne 5 biegów.
A ja wolę silnik elektryczny z płaską ch-ką mocy (100KM) w zakresie
0-40k rpm i brak skrzyni biegów - oczywiście z ogniwem paliwowym a nie
gównianymi akumulatorami.
Zjadam Cię na śniadanie w każdych warunkach..
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
37. Data: 2011-09-01 11:15:32
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-08-31 17:39, Adam pisze:
> Witajcie.
>
> Abstrakcyjnie:
> lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem
> o mocy 200kW i momentem 200nM?
>
>
to zależy czy ważna jest dla Ciebie prędkość max czy dynamika
przyspieszania autem? W skrócie - moment to przyspieszenie, moc to
prędkość max, którą możesz osiągnąć.
-
38. Data: 2011-09-01 11:21:46
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: to <t...@x...abc>
begin Olo
> to zależy czy ważna jest dla Ciebie prędkość max czy dynamika
> przyspieszania autem? W skrócie - moment to przyspieszenie, moc to
> prędkość max, którą możesz osiągnąć.
Bzdura.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
39. Data: 2011-09-01 11:45:53
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-01 10:44, to wrote:
> begin Marcin 'Yans' Bazarnik
>
>>> Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
>>> nie, to się zamknij.
>>
>> Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?
>
> A Ty podałeś jakiś argument durniu? Wysłałeś dwa śmieciowe posty "nie
> masz racji" i nic więcej.
Mają dokładnie tę samą wartość jak Twoje: oczywiście, że większa moc :-)
>> Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
>> warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
>> przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?
>
> Przy dwukrotnej różnicy mocy to nie ma znaczenia, chyba, że specjalnie
> wyciągniesz jakieś popsute auto lub sam je popsujesz.
Załóżmy, że to dokładnie to samo auto, ten sam silnik - tylko ktoś w
wersji 200kW wsadził jebitnie wielkie turbo a silnik bardzo mało
elastyczny... maksymalna moc jest owszem duża ale w bardzo wąskim
zakresie. Skrzynia została ta sama.. Osiągi przy niskich prędkościach
(0-100) mogą być podobne.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
40. Data: 2011-09-01 11:53:47
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl...
> Witajcie.
>
> Abstrakcyjnie:
> lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem o
> mocy 200kW i momentem 200nM?
Jak abstrakcyjnie to może w celu lepszego unaocznienia różnic:
lepsze 10KM i 1000Nm
Czy 100KM i 100Nm
Czy 1000KM i 10Nm
;-]
--
Pozdrawiam,
Łukasz