eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 141

  • 31. Data: 2011-09-01 10:44:28
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Marcin 'Yans' Bazarnik

    >> Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
    >> nie, to się zamknij.
    >
    > Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?

    A Ty podałeś jakiś argument durniu? Wysłałeś dwa śmieciowe posty "nie
    masz racji" i nic więcej.

    > Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
    > warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
    > przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?

    Przy dwukrotnej różnicy mocy to nie ma znaczenia, chyba, że specjalnie
    wyciągniesz jakieś popsute auto lub sam je popsujesz.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 32. Data: 2011-09-01 10:46:19
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Thursday, September 1, 2011, 10:33:53 AM, you wrote:

    >>> Nie pogrążaj się :-)
    >> Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
    >> nie, to się zamknij.
    > Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?
    > Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
    > warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
    > przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?

    Ależ dokładnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - też nie ma nic
    do rzeczy, jeśli jego zakres obrotów, przy których występuje jest tak
    mikroskopijny, że trzeba pierdyliona biegów, żeby z niego skorzystać.
    Mając pierdylion biegów wolę silnik o większej mocy, bo poprawnie
    przełożopny na koła da mi właśnie na nich wiekszy moment. A moment na
    wale obrotowym silnika to ja czniam wyniośle.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 33. Data: 2011-09-01 10:49:17
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Thursday, September 1, 2011, 10:36:00 AM, you wrote:

    >>>>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
    >>>>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
    >>>>> maksymalny moment/moc
    >>>> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
    >>>> tylko maksymalna moc.
    >>> Nie pogrążaj się :-)
    >> Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)
    >> Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
    >> obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
    >> pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
    >> dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
    >> prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
    >> jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
    >> jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
    >> przyzwoitym czasie.
    > Ależ one tę moc mają - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeśli
    > chodzi o osiągi.

    Nie, robaczku - maja po prostu za mało mocy. Chciałbyś jeżdzić tonowym
    samochodem osobowym z silnikiem o mocy 10-15KM? Choćbyś miał skrzynię z
    pierdylionem przełożeń i tak osiągów nie będzie.

    Ja jednak wolę mieć 100KM/tonę i te biedne 5 biegów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 34. Data: 2011-09-01 10:52:39
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > Ależ dokładnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - też nie ma nic do
    > rzeczy, jeśli jego zakres obrotów, przy których występuje jest tak
    > mikroskopijny, że trzeba pierdyliona biegów, żeby z niego skorzystać.
    > Mając pierdylion biegów wolę silnik o większej mocy, bo poprawnie
    > przełożopny na koła da mi właśnie na nich wiekszy moment. A moment na
    > wale obrotowym silnika to ja czniam wyniośle.

    Przede wszystkim skoro dyskusja toczy się o silnikach, to zakładamy, że
    auta są takie same i mają optymalnie pod względem osiągów zestopniowane
    skrzynie biegów, bo inaczej dyskusja nie ma sensu. A wtedy taka różnica
    mocy nie daje żadnych wątpliwości. Wątpliwości mogłyby być, gdyby różnica
    mocy wynosiła np. kilka procent, a "słabsze" auto miało lepszy przebieg
    momentu w górnym zakresie obrotów.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 35. Data: 2011-09-01 10:54:48
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-01 10:46, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marcin,
    >
    > Thursday, September 1, 2011, 10:33:53 AM, you wrote:
    >
    >>>> Nie pogrążaj się :-)
    >>> Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
    >>> nie, to się zamknij.
    >> Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?
    >> Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
    >> warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
    >> przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?
    >
    > Ależ dokładnie to samo dotyczy maksymalnego momentu - też nie ma nic
    > do rzeczy, jeśli jego zakres obrotów, przy których występuje jest tak
    > mikroskopijny, że trzeba pierdyliona biegów, żeby z niego skorzystać.

    Moment i moc są nierozerwalnie związane ze sobą - mając przebieg
    jednego, mamy automatycznie przebieg drugiego. Wartości maksymalne są
    mało warte jeśli
    przebieg jest do dupy.

    > Mając pierdylion biegów wolę silnik o większej mocy, bo poprawnie
    > przełożopny na koła da mi właśnie na nich wiekszy moment. A moment na
    > wale obrotowym silnika to ja czniam wyniośle.

    Nie bardzo rozumiem do czego zmierasz ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 36. Data: 2011-09-01 11:04:45
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-01 10:49, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marcin,
    >
    > Thursday, September 1, 2011, 10:36:00 AM, you wrote:
    >
    >>>>>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
    >>>>>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
    >>>>>> maksymalny moment/moc
    >>>>> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
    >>>>> tylko maksymalna moc.
    >>>> Nie pogrążaj się :-)
    >>> Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)
    >>> Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
    >>> obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
    >>> pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
    >>> dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
    >>> prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
    >>> jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
    >>> jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
    >>> przyzwoitym czasie.
    >> Ależ one tę moc mają - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeśli
    >> chodzi o osiągi.
    >
    > Nie, robaczku - maja po prostu za mało mocy.

    Za mało do czego ? :-)

    > Chciałbyś jeżdzić tonowym samochodem osobowym z silnikiem o mocy 10-15KM? Choćbyś
    miał skrzynię z
    > pierdylionem przełożeń i tak osiągów nie będzie.

    Misiu - w ciężarówce mamy do czynienia z pewnym kompromisem - osiągi,
    waga, ekonomia. Bez problemu można wsadzić mocniejszy silnik.. tylko po
    co ? To nie jest samochód rajdowy i inne ma przeznaczenie.
    Gdyby ta przysłowiowa ciężarówka miałą te jedynie 500KM ale w całym
    przebiegu obrotów (załóżmy 100-1800) to ruszała by pod górę BEZ
    PROBLEMU, nawet mniej biegów by potrzebowała.

    > Ja jednak wolę mieć 100KM/tonę i te biedne 5 biegów.

    A ja wolę silnik elektryczny z płaską ch-ką mocy (100KM) w zakresie
    0-40k rpm i brak skrzyni biegów - oczywiście z ogniwem paliwowym a nie
    gównianymi akumulatorami.

    Zjadam Cię na śniadanie w każdych warunkach..

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 37. Data: 2011-09-01 11:15:32
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-31 17:39, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Abstrakcyjnie:
    > lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem
    > o mocy 200kW i momentem 200nM?
    >
    >

    to zależy czy ważna jest dla Ciebie prędkość max czy dynamika
    przyspieszania autem? W skrócie - moment to przyspieszenie, moc to
    prędkość max, którą możesz osiągnąć.


  • 38. Data: 2011-09-01 11:21:46
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Olo

    > to zależy czy ważna jest dla Ciebie prędkość max czy dynamika
    > przyspieszania autem? W skrócie - moment to przyspieszenie, moc to
    > prędkość max, którą możesz osiągnąć.

    Bzdura.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 39. Data: 2011-09-01 11:45:53
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-01 10:44, to wrote:
    > begin Marcin 'Yans' Bazarnik
    >
    >>> Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
    >>> nie, to się zamknij.
    >>
    >> Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?
    >
    > A Ty podałeś jakiś argument durniu? Wysłałeś dwa śmieciowe posty "nie
    > masz racji" i nic więcej.

    Mają dokładnie tę samą wartość jak Twoje: oczywiście, że większa moc :-)

    >> Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
    >> warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
    >> przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?
    >
    > Przy dwukrotnej różnicy mocy to nie ma znaczenia, chyba, że specjalnie
    > wyciągniesz jakieś popsute auto lub sam je popsujesz.

    Załóżmy, że to dokładnie to samo auto, ten sam silnik - tylko ktoś w
    wersji 200kW wsadził jebitnie wielkie turbo a silnik bardzo mało
    elastyczny... maksymalna moc jest owszem duża ale w bardzo wąskim
    zakresie. Skrzynia została ta sama.. Osiągi przy niskich prędkościach
    (0-100) mogą być podobne.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 40. Data: 2011-09-01 11:53:47
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl...
    > Witajcie.
    >
    > Abstrakcyjnie:
    > lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem o
    > mocy 200kW i momentem 200nM?

    Jak abstrakcyjnie to może w celu lepszego unaocznienia różnic:

    lepsze 10KM i 1000Nm
    Czy 100KM i 100Nm
    Czy 1000KM i 10Nm

    ;-]

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: