eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Thu, 1 Sep 2011 10:49:17 +0200
    Organization: private
    Lines: 34
    Message-ID: <7...@p...pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3ngfe$u6r$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1314866958 25822 87.205.121.39 (1 Sep 2011 08:49:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2011 08:49:18 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j3ngfe$u6r$2@news.onet.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: Marcin 'Yans' Bazarnik
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395229
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Marcin,

    Thursday, September 1, 2011, 10:36:00 AM, you wrote:

    >>>>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
    >>>>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
    >>>>> maksymalny moment/moc
    >>>> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
    >>>> tylko maksymalna moc.
    >>> Nie pogrążaj się :-)
    >> Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)
    >> Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
    >> obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
    >> pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
    >> dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
    >> prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
    >> jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
    >> jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
    >> przyzwoitym czasie.
    > Ależ one tę moc mają - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeśli
    > chodzi o osiągi.

    Nie, robaczku - maja po prostu za mało mocy. Chciałbyś jeżdzić tonowym
    samochodem osobowym z silnikiem o mocy 10-15KM? Choćbyś miał skrzynię z
    pierdylionem przełożeń i tak osiągów nie będzie.

    Ja jednak wolę mieć 100KM/tonę i te biedne 5 biegów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: