-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Date: Fri, 02 Sep 2011 16:05:12 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 112
Message-ID: <j3qo4j$dg5$1@news.onet.pl>
References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com>
<4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3ngfe$u6r$2@news.onet.pl>
<7...@p...pl> <j3ni5b$a1o$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3np04$f3a$1@news.onet.pl>
<2...@p...pl> <j3nsvv$54o$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3qf2t$48h$1@news.onet.pl>
<4...@p...pl> <j3qhr8$haf$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3qkoa$upr$1@news.onet.pl>
<3...@p...pl>
NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1314972627 13829 193.22.28.4 (2 Sep 2011 14:10:27 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 14:10:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.4)
Gecko/20100608 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1
In-Reply-To: <3...@p...pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395513
[ ukryj nagłówki ]On 2011-09-02 15:26, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Marcin,
>
> Friday, September 2, 2011, 3:07:26 PM, you wrote:
>
> >>>>> Jak wyżej :-) Ogniwa paliwowe...
> >>>> Jasne. Są tak powszechnie dostępne i niemal za darmo. Do tego na
> >>>> każdej stacji zatankujesz wodór a jego cena jest konkurencyjna w
> >>>> stosunku do benzyny.
> >>> Wiadomo, że istnieją pewne "problemy" z infrastruktura... ale cenowo nie
> >>> sądze aby wiele odbiegały od kosztu akumulatorów.
> >>
> >> Nie byłbym tego taki pewny. Produkcja wodoru, jego sprężenie i
> >> przechowywanie nie są tanie.
>> Nie musi być wodór. Technologia się rozwija...
>
> W laboratoriach jedynie.
Nie śledzę dokładnie tematu...
> [...]
>
> >>>> I w razie wypadku nie martwisz się wcale tymi kilkudziesięcioma
> >>>> kilogramami wodoru pod ciśnieniem 200 barów pod samochodem - przecież
> >>>> zbiorniki ciśnieniowe są absolutnie bezpieczne.
> >>> A butle 85l z cieklym LPG gdzie masz ? :-)
> >> Nie mam. A gdyby miał, to jest to zaledwie kilkanaście barów w
> >> najgorszym przypadku. Nie ta ilość energii potencjalnej.
>> Zbiornik może być komórkowy, trudniej ulegający zniszczeniu.. pomysłów
>> jest wiele:
>> http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
/hydrogen-storage-systems.html
>
> Jasne. Tylko dlaczego tyle kosztują?
>
> >>> Taki zbiornik można uczynić wystarczająco bezpiecznym na wiele
> >>> sposobów..
> >> Jasssne. Robimy to od dziesięcioleci. A mimo to nadal są wypadki z
> >> wybuchającymi zbbiornikami ciśnieniowymi.
>> Jak wyzej.
>
> Jak wyżej.
>
> >>>> Niestety, ogniwa paliwowe na metanol są nadal w fazie laboratoryjnej
> >>>> :(
> >>> Chyba już nie. "Units are currently available with power outputs between
> >>> 25 watts and 5 kilowatts with durations up to 100 hours between
>> refuelings."
> >> Za cenę? I dlaczego trzeba je napełniać u producenta? 5 kW to może Ci
> >> wystarczy do skuterka - o ile wielkość pozwoli.
>> A kto powiedział, że możesz zastosować tylko jedno ? Przecież oczywistem
>> jest ze się je łączy.
>
> O ile Ci miejsca na to w samochodzie wystarczy. I podłoga utrzyma.
>
>> Proszę, 16kw z jednego modułu
>> http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
/fuel-cell-modules/hypm/overview.html
>
> To nadal za mało. 92 kG i 16kW jedynie.
64kw i 270kg ? Wcale nie wygląda tak strasznie. Sam silnik dieslowski
waży ze 150-200kg.
> >> Wiesz ile lat temu obiecywano metanolowe ogniwo paliwowe do telefonow
> >> Nokia? Zrobiono je w końcu ale "zapomniano" o możliwości samodzielnego
> >> napełniania.
>> Nie sledzę tematu.. ale toshiba coś wypuścila w 2009...
>> http://www.pcworld.com/article/174113/toshiba_launch
es_methanol_fuel_cell_charger.html
>
> A widziałeś kiedykolwiet to w sklepie?
Nie :-)
> >>>>> zauważyłeś tkwi w zasadzie jedtynie w źródle energii...
> >>>> Akumulatory w Tesli ważą pół tony a odnalezienie uszkodzonego jednego
> >>>> z tysięcy ogniwek 18650 graniczy z cudem. To oczywiście przykład
> >>>> typowo amerykańskiego debilizmu tfu!rczego (nie poprawiać).
> >>> Ja nie zaimplementowali rozwiązania z prostym systemem pomiaru to tak
> >>> mają...
> >> Jaki możesz zrobić prosty system pomiaru przy ponad 6000 ogniw? Tu
> >> sama skala rozwala.
>> Skala ? Jaka skala ? Marne 6000 ogniw ?
>
> Marne 6000 drutów...
No cały sęk w tym, że nie musisz miec tyle długich drutów. Połączenia
masz jedynie lokalnie.
>> Słyszałeś o multipleksowaniu ? Wystarczy proste adresowanie banków
>> akumulatorów a wewnątrz konkretnego akumulatora. Kilka scalaków, nieco
>> tranzystorków, trochę drutu i masz pomiar pojedynczego ogniwa.
>
> Kilometry drutów i pomiar różnicowy przy bardzo dużej rozpiętości
> potencjałów w stosunku do masy. To nie jest proste w multipleksowaniu.
Jaki pomiar różnicowy ? Adresujesz i na parze drutów dostajesz dane
konkretnego ogniwa. A przy pomiarze napięcia rezystancja połącznia z
ogniwem ma małe znaczenie...
>> Jakoś obraz na monitorze LCD wyświetlać się da (3 subpixele * 1920*1080
>> = 207519360), a komunikacja odbywa sie może 20-toma drutami
>
> Nieporównywalne - nie masz różnic potencjałów rzędu 120V. Poza tym -
> to z samej zasady jest martyca zintegrowana na jednym podłoży a nie
> 6000 drutów do lutowania. Czym innym jest sterowanie logiczne a czym
> innym pomiar wartości analogowej na pływającym potencjale 6000 ogniw.
Najprostsze na szybko: Wystarczy szyna adresowa o szerokości 13 bitów +
2 linie danych. I masz super dokładny pomiar konkretnego ogniwa.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.11 17:03 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 18:26 J.F.
- 02.09.11 20:14 Tomasz Pyra
- 02.09.11 20:32 Tomasz Pyra
- 02.09.11 22:18 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 22:36 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 23:03 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 23:18 J.F.
- 02.09.11 23:22 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 23:24 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 04.09.11 22:19 AZ
- 06.09.11 06:54 Massai
- 06.09.11 07:06 Massai
- 10.09.11 00:48 Tomasz Pyra
- 10.09.11 09:59 k...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=