eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Fri, 02 Sep 2011 16:05:12 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 112
    Message-ID: <j3qo4j$dg5$1@news.onet.pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3ngfe$u6r$2@news.onet.pl>
    <7...@p...pl> <j3ni5b$a1o$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3np04$f3a$1@news.onet.pl>
    <2...@p...pl> <j3nsvv$54o$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3qf2t$48h$1@news.onet.pl>
    <4...@p...pl> <j3qhr8$haf$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3qkoa$upr$1@news.onet.pl>
    <3...@p...pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314972627 13829 193.22.28.4 (2 Sep 2011 14:10:27 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 14:10:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.4)
    Gecko/20100608 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1
    In-Reply-To: <3...@p...pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395513
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-02 15:26, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marcin,
    >
    > Friday, September 2, 2011, 3:07:26 PM, you wrote:
    >
    > >>>>> Jak wyżej :-) Ogniwa paliwowe...
    > >>>> Jasne. Są tak powszechnie dostępne i niemal za darmo. Do tego na
    > >>>> każdej stacji zatankujesz wodór a jego cena jest konkurencyjna w
    > >>>> stosunku do benzyny.
    > >>> Wiadomo, że istnieją pewne "problemy" z infrastruktura... ale cenowo nie
    > >>> sądze aby wiele odbiegały od kosztu akumulatorów.
    > >>
    > >> Nie byłbym tego taki pewny. Produkcja wodoru, jego sprężenie i
    > >> przechowywanie nie są tanie.
    >> Nie musi być wodór. Technologia się rozwija...
    >
    > W laboratoriach jedynie.

    Nie śledzę dokładnie tematu...

    > [...]
    >
    > >>>> I w razie wypadku nie martwisz się wcale tymi kilkudziesięcioma
    > >>>> kilogramami wodoru pod ciśnieniem 200 barów pod samochodem - przecież
    > >>>> zbiorniki ciśnieniowe są absolutnie bezpieczne.
    > >>> A butle 85l z cieklym LPG gdzie masz ? :-)
    > >> Nie mam. A gdyby miał, to jest to zaledwie kilkanaście barów w
    > >> najgorszym przypadku. Nie ta ilość energii potencjalnej.
    >> Zbiornik może być komórkowy, trudniej ulegający zniszczeniu.. pomysłów
    >> jest wiele:
    >> http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
    /hydrogen-storage-systems.html
    >
    > Jasne. Tylko dlaczego tyle kosztują?
    >
    > >>> Taki zbiornik można uczynić wystarczająco bezpiecznym na wiele
    > >>> sposobów..
    > >> Jasssne. Robimy to od dziesięcioleci. A mimo to nadal są wypadki z
    > >> wybuchającymi zbbiornikami ciśnieniowymi.
    >> Jak wyzej.
    >
    > Jak wyżej.
    >
    > >>>> Niestety, ogniwa paliwowe na metanol są nadal w fazie laboratoryjnej
    > >>>> :(
    > >>> Chyba już nie. "Units are currently available with power outputs between
    > >>> 25 watts and 5 kilowatts with durations up to 100 hours between
    >> refuelings."
    > >> Za cenę? I dlaczego trzeba je napełniać u producenta? 5 kW to może Ci
    > >> wystarczy do skuterka - o ile wielkość pozwoli.
    >> A kto powiedział, że możesz zastosować tylko jedno ? Przecież oczywistem
    >> jest ze się je łączy.
    >
    > O ile Ci miejsca na to w samochodzie wystarczy. I podłoga utrzyma.
    >
    >> Proszę, 16kw z jednego modułu
    >> http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
    /fuel-cell-modules/hypm/overview.html
    >
    > To nadal za mało. 92 kG i 16kW jedynie.

    64kw i 270kg ? Wcale nie wygląda tak strasznie. Sam silnik dieslowski
    waży ze 150-200kg.

    > >> Wiesz ile lat temu obiecywano metanolowe ogniwo paliwowe do telefonow
    > >> Nokia? Zrobiono je w końcu ale "zapomniano" o możliwości samodzielnego
    > >> napełniania.
    >> Nie sledzę tematu.. ale toshiba coś wypuścila w 2009...
    >> http://www.pcworld.com/article/174113/toshiba_launch
    es_methanol_fuel_cell_charger.html
    >
    > A widziałeś kiedykolwiet to w sklepie?

    Nie :-)

    > >>>>> zauważyłeś tkwi w zasadzie jedtynie w źródle energii...
    > >>>> Akumulatory w Tesli ważą pół tony a odnalezienie uszkodzonego jednego
    > >>>> z tysięcy ogniwek 18650 graniczy z cudem. To oczywiście przykład
    > >>>> typowo amerykańskiego debilizmu tfu!rczego (nie poprawiać).
    > >>> Ja nie zaimplementowali rozwiązania z prostym systemem pomiaru to tak
    > >>> mają...
    > >> Jaki możesz zrobić prosty system pomiaru przy ponad 6000 ogniw? Tu
    > >> sama skala rozwala.
    >> Skala ? Jaka skala ? Marne 6000 ogniw ?
    >
    > Marne 6000 drutów...

    No cały sęk w tym, że nie musisz miec tyle długich drutów. Połączenia
    masz jedynie lokalnie.

    >> Słyszałeś o multipleksowaniu ? Wystarczy proste adresowanie banków
    >> akumulatorów a wewnątrz konkretnego akumulatora. Kilka scalaków, nieco
    >> tranzystorków, trochę drutu i masz pomiar pojedynczego ogniwa.
    >
    > Kilometry drutów i pomiar różnicowy przy bardzo dużej rozpiętości
    > potencjałów w stosunku do masy. To nie jest proste w multipleksowaniu.

    Jaki pomiar różnicowy ? Adresujesz i na parze drutów dostajesz dane
    konkretnego ogniwa. A przy pomiarze napięcia rezystancja połącznia z
    ogniwem ma małe znaczenie...

    >> Jakoś obraz na monitorze LCD wyświetlać się da (3 subpixele * 1920*1080
    >> = 207519360), a komunikacja odbywa sie może 20-toma drutami
    >
    > Nieporównywalne - nie masz różnic potencjałów rzędu 120V. Poza tym -
    > to z samej zasady jest martyca zintegrowana na jednym podłoży a nie
    > 6000 drutów do lutowania. Czym innym jest sterowanie logiczne a czym
    > innym pomiar wartości analogowej na pływającym potencjale 6000 ogniw.

    Najprostsze na szybko: Wystarczy szyna adresowa o szerokości 13 bitów +
    2 linie danych. I masz super dokładny pomiar konkretnego ogniwa.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: