-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Date: Fri, 2 Sep 2011 15:26:09 +0200
Organization: private
Lines: 99
Message-ID: <3...@p...pl>
References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com>
<4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3ngfe$u6r$2@news.onet.pl>
<7...@p...pl> <j3ni5b$a1o$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3np04$f3a$1@news.onet.pl>
<2...@p...pl> <j3nsvv$54o$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3qf2t$48h$1@news.onet.pl>
<4...@p...pl> <j3qhr8$haf$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3qkoa$upr$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=windows-1250
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1314969971 27326 87.205.121.39 (2 Sep 2011 13:26:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 13:26:11 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <j3qkoa$upr$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3 (Normal)
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
X-User: squadack
X-Comment-To: Marcin 'Yans' Bazarnik
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395503
[ ukryj nagłówki ]Hello Marcin,
Friday, September 2, 2011, 3:07:26 PM, you wrote:
>>>>> Jak wyżej :-) Ogniwa paliwowe...
>>>> Jasne. Są tak powszechnie dostępne i niemal za darmo. Do tego na
>>>> każdej stacji zatankujesz wodór a jego cena jest konkurencyjna w
>>>> stosunku do benzyny.
>>> Wiadomo, że istnieją pewne "problemy" z infrastruktura... ale cenowo nie
>>> sądze aby wiele odbiegały od kosztu akumulatorów.
>>
>> Nie byłbym tego taki pewny. Produkcja wodoru, jego sprężenie i
>> przechowywanie nie są tanie.
> Nie musi być wodór. Technologia się rozwija...
W laboratoriach jedynie.
[...]
>>>> I w razie wypadku nie martwisz się wcale tymi kilkudziesięcioma
>>>> kilogramami wodoru pod ciśnieniem 200 barów pod samochodem - przecież
>>>> zbiorniki ciśnieniowe są absolutnie bezpieczne.
>>> A butle 85l z cieklym LPG gdzie masz ? :-)
>> Nie mam. A gdyby miał, to jest to zaledwie kilkanaście barów w
>> najgorszym przypadku. Nie ta ilość energii potencjalnej.
> Zbiornik może być komórkowy, trudniej ulegający zniszczeniu.. pomysłów
> jest wiele:
> http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
/hydrogen-storage-systems.html
Jasne. Tylko dlaczego tyle kosztują?
>>> Taki zbiornik można uczynić wystarczająco bezpiecznym na wiele
>>> sposobów..
>> Jasssne. Robimy to od dziesięcioleci. A mimo to nadal są wypadki z
>> wybuchającymi zbbiornikami ciśnieniowymi.
> Jak wyzej.
Jak wyżej.
>>>> Niestety, ogniwa paliwowe na metanol są nadal w fazie laboratoryjnej
>>>> :(
>>> Chyba już nie. "Units are currently available with power outputs between
>>> 25 watts and 5 kilowatts with durations up to 100 hours between
> refuelings."
>> Za cenę? I dlaczego trzeba je napełniać u producenta? 5 kW to może Ci
>> wystarczy do skuterka - o ile wielkość pozwoli.
> A kto powiedział, że możesz zastosować tylko jedno ? Przecież oczywistem
> jest ze się je łączy.
O ile Ci miejsca na to w samochodzie wystarczy. I podłoga utrzyma.
> Proszę, 16kw z jednego modułu
> http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
/fuel-cell-modules/hypm/overview.html
To nadal za mało. 92 kG i 16kW jedynie.
>> Wiesz ile lat temu obiecywano metanolowe ogniwo paliwowe do telefonow
>> Nokia? Zrobiono je w końcu ale "zapomniano" o możliwości samodzielnego
>> napełniania.
> Nie sledzę tematu.. ale toshiba coś wypuścila w 2009...
> http://www.pcworld.com/article/174113/toshiba_launch
es_methanol_fuel_cell_charger.html
A widziałeś kiedykolwiet to w sklepie?
[...]
>>>>> zauważyłeś tkwi w zasadzie jedtynie w źródle energii...
>>>> Akumulatory w Tesli ważą pół tony a odnalezienie uszkodzonego jednego
>>>> z tysięcy ogniwek 18650 graniczy z cudem. To oczywiście przykład
>>>> typowo amerykańskiego debilizmu tfu!rczego (nie poprawiać).
>>> Ja nie zaimplementowali rozwiązania z prostym systemem pomiaru to tak
>>> mają...
>> Jaki możesz zrobić prosty system pomiaru przy ponad 6000 ogniw? Tu
>> sama skala rozwala.
> Skala ? Jaka skala ? Marne 6000 ogniw ?
Marne 6000 drutów...
> Słyszałeś o multipleksowaniu ? Wystarczy proste adresowanie banków
> akumulatorów a wewnątrz konkretnego akumulatora. Kilka scalaków, nieco
> tranzystorków, trochę drutu i masz pomiar pojedynczego ogniwa.
Kilometry drutów i pomiar różnicowy przy bardzo dużej rozpiętości
potencjałów w stosunku do masy. To nie jest proste w multipleksowaniu.
> Jakoś obraz na monitorze LCD wyświetlać się da (3 subpixele * 1920*1080
> = 207519360), a komunikacja odbywa sie może 20-toma drutami
Nieporównywalne - nie masz różnic potencjałów rzędu 120V. Poza tym -
to z samej zasady jest martyca zintegrowana na jednym podłoży a nie
6000 drutów do lutowania. Czym innym jest sterowanie logiczne a czym
innym pomiar wartości analogowej na pływającym potencjale 6000 ogniw.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.11 16:05 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 17:03 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 18:26 J.F.
- 02.09.11 20:14 Tomasz Pyra
- 02.09.11 20:32 Tomasz Pyra
- 02.09.11 22:18 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 22:36 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 23:03 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 23:18 J.F.
- 02.09.11 23:22 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 23:24 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 04.09.11 22:19 AZ
- 06.09.11 06:54 Massai
- 06.09.11 07:06 Massai
- 10.09.11 00:48 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=