eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Fri, 02 Sep 2011 14:21:21 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 27
    Message-ID: <j3qi1t$icg$1@news.onet.pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3ngfe$u6r$2@news.onet.pl>
    <7...@p...pl> <j3ni5b$a1o$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3np04$f3a$1@news.onet.pl>
    <j3qeqr$vv9$1@news.onet.pl> <1...@p...pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314966397 18832 193.22.28.4 (2 Sep 2011 12:26:37 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 12:26:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.4)
    Gecko/20100608 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1
    In-Reply-To: <1...@p...pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395468
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-02 14:03, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello The_EaGle,
    >
    > Friday, September 2, 2011, 1:31:39 PM, you wrote:
    >
    >>> Silnik elektryczny ma tę zaletę, że bez problemu mogę nim precyzyjnie
    >>> sterować.. moge (np. za pomoca elektroniki) utrzymać go na granicy
    >>> idealnego uślizgu kół :-)
    >> A skąd będziesz widział jaki jest współczynnik tarcia jak go nie
    >> przekroczysz? ;) Rozumiem że będziesz działał jak ABS - raz za a raz
    >> przed... no nie ma to jak komfortowe ruszanie spod świateł ;) tyle że
    >> takie coś mamy od 20 lat i nazywa się ASR ... ;P
    >
    > Silnik elektryczny szybciej reaguje na zmiany sterowania i da się
    > sterować powtarzalnie. ASR z racji potężnej bezwładności silnika nie
    > może być aż tak precyzyjny. Poza tym - w praktyce najbardziej
    > efektywne jest jednak ruszanie z pewnym uślizgiem na początku choć
    > wydaje się to przeczyć prawom fizyki.

    Przeczy? Chyba jedynie uproszczonym wzorom z podstawówki gdzie mamy dwa
    współczynniki: dynamiczny i statyczny. Świat rzeczywisty jest
    zdecydowanie bardziej skomplikowany, a
    współczynnik tarcia funkcją wielu argumentów .

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: