eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Fri, 2 Sep 2011 14:00:26 +0200
    Organization: private
    Lines: 43
    Message-ID: <1...@p...pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3nifk$b4r$1@news.onet.pl>
    <4e5f4eaa$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3nl1h$p88$1@news.onet.pl>
    <j3qdli$mfu$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1314964830 11866 87.205.121.39 (2 Sep 2011 12:00:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 12:00:30 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j3qdli$mfu$1@news2.ipartners.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: Jakub Witkowski
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395458
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Jakub,

    Friday, September 2, 2011, 1:11:45 PM, you wrote:

    >>>> to zależy czy ważna jest dla Ciebie prędkość max czy dynamika
    >>>> przyspieszania autem? W skrócie - moment to przyspieszenie, moc to
    >>>> prędkość max, którą możesz osiągnąć.
    >>> Bzdura.
    >> Bzdura - uzasadnij, czekam.
    > Przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu na kołach, czyli... mocy.

    Oczywista oczywistość. Tylko co z chwilą, gdy prędkość równa się zero?
    ;P

    > Łatwo wykazać, że przy danej prędkości obrotowej kół obr_k, moment na kołach
    > zależy wprost od mocy P którą generuje silnik: M_k = P/obr_k (bez strat itd).

    j.w.

    > Czyli:
    > - Dwa silniki o takiej samej mocy dają taki sam moment na kołach
    > (przy optymalnych przełożeniach przełożeniach).

    Dokładnie tak. Tylko czasem jest kłopot z tymi odpowiednimi
    przełożeniami. Jak silnik ma bardzo wąski odcinek szczytowej mocy, to
    czasem brakuje biegów - na niższym już nie jedzie a na wyższym jeszcze
    - częsta przypadłość trupodizli znaczy turbodiesli.
    Ale za to ta "elastyczność" i przyczepę można ciągnąć, żeby kolejnego
    trupodizla z eNeReFu (dość hermentyczne, dla młodych niezrozumiałe)
    ściągnąć.

    > - Dwa silniki o takim samym momencie max. mogą dawać zupełnie rózny
    > moment na kołach i rozmaite przyspieszenia.

    Ale tego nie przetłumaczysz...


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: