eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Thu, 01 Sep 2011 12:52:35 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 27
    Message-ID: <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314874674 12613 193.22.28.4 (1 Sep 2011 10:57:54 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2011 10:57:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.18)
    Gecko/20110616 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <1...@p...pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395248
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-01 12:01, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>> Mając pierdylion biegów wolę silnik o większej mocy, bo poprawnie
    >>> przełożopny na koła da mi właśnie na nich wiekszy moment. A moment na
    >>> wale obrotowym silnika to ja czniam wyniośle.
    >> Nie bardzo rozumiem do czego zmierasz ?
    >
    > Do stwierdzenia, że nawet z gównianym przebiegiem momentu na wale
    > silnika, mając odpowiednie przełożenia wolę mieć więcej mocy niż
    > więcej momentu na wale silnika. Bo większa moc przeloży mi się na
    > większy moment na kołach po użyciu właściwego biegu. Nie mając mocy a
    > mając wielki moment na wale silnika przy niskich obrotach, nie zrobię
    > z tym nic.

    Zgoda. Ale mając tę maksymalną moć w wąskim zakresie obrotów będziesz
    musial mieć pierdylariard biegów - którego zmiana to czas i niewygoda -
    czyli właśnie ciężarówka na którą narzekasz.

    Ja wolę mnięjszą ale stałą moc (duża elastyczność) - wtedy bez problemu
    w każdych warunkuach mogę dynamicznie przyśpieszać. Kosztem oczywiście
    mniejszej prędkości maksymalnej.

    Chcesz jechać dynamicznie/sportowo - większa elastyczność Twoim
    przyjacielem :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: