eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Thu, 1 Sep 2011 12:05:50 +0200
    Organization: private
    Lines: 31
    Message-ID: <1...@p...pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3ngfe$u6r$2@news.onet.pl>
    <7...@p...pl> <j3ni5b$a1o$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1314871551 9518 87.205.121.39 (1 Sep 2011 10:05:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2011 10:05:51 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j3ni5b$a1o$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: Marcin 'Yans' Bazarnik
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395242
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Marcin,

    Thursday, September 1, 2011, 11:04:45 AM, you wrote:

    [...]

    >> Ja jednak wolę mieć 100KM/tonę i te biedne 5 biegów.
    > A ja wolę silnik elektryczny z płaską ch-ką mocy (100KM) w zakresie
    > 0-40k rpm i brak skrzyni biegów - oczywiście z ogniwem paliwowym a nie
    > gównianymi akumulatorami.

    Ale rozmawiamy o silnikach spalinowych. Przy okazji właśnie wykazałeś
    wyższość mocy ;P

    > Zjadam Cię na śniadanie w każdych warunkach..

    Na starcie, dopóki opony będą w stanie moc przenieść. Nie na darmo w
    rzeczywistych rozwiązaniach masz charakterystykę ze stałym momentem do
    pewnych obrotów a potem ze stałą mocą. Czysto hiperboliczna
    charakterystyka silnika szeregowego jest używana w lokomotywach
    elektrycznych ale tam też masz "biegi" - silniki są łączone szeregowo
    na starcie, że trakcji nie spalić. Do tego jeszcze rezystory
    rozruchowe, żeby moment ograniczyć.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: