eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Data: 2011-09-01 11:04:45
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-09-01 10:49, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marcin,
    >
    > Thursday, September 1, 2011, 10:36:00 AM, you wrote:
    >
    >>>>>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
    >>>>>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
    >>>>>> maksymalny moment/moc
    >>>>> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
    >>>>> tylko maksymalna moc.
    >>>> Nie pogrążaj się :-)
    >>> Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)
    >>> Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
    >>> obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
    >>> pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
    >>> dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
    >>> prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
    >>> jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
    >>> jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
    >>> przyzwoitym czasie.
    >> Ależ one tę moc mają - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeśli
    >> chodzi o osiągi.
    >
    > Nie, robaczku - maja po prostu za mało mocy.

    Za mało do czego ? :-)

    > Chciałbyś jeżdzić tonowym samochodem osobowym z silnikiem o mocy 10-15KM? Choćbyś
    miał skrzynię z
    > pierdylionem przełożeń i tak osiągów nie będzie.

    Misiu - w ciężarówce mamy do czynienia z pewnym kompromisem - osiągi,
    waga, ekonomia. Bez problemu można wsadzić mocniejszy silnik.. tylko po
    co ? To nie jest samochód rajdowy i inne ma przeznaczenie.
    Gdyby ta przysłowiowa ciężarówka miałą te jedynie 500KM ale w całym
    przebiegu obrotów (załóżmy 100-1800) to ruszała by pod górę BEZ
    PROBLEMU, nawet mniej biegów by potrzebowała.

    > Ja jednak wolę mieć 100KM/tonę i te biedne 5 biegów.

    A ja wolę silnik elektryczny z płaską ch-ką mocy (100KM) w zakresie
    0-40k rpm i brak skrzyni biegów - oczywiście z ogniwem paliwowym a nie
    gównianymi akumulatorami.

    Zjadam Cię na śniadanie w każdych warunkach..

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: