  • 401. Data: 2011-04-28 15:47:06
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Spodziewają się przewidywalnego zachowania, patrzysz w lusterko widzisz
    > motocykl po swojej prawej, trzy samochody za sobą. Patrzysz w lewe, nic
    > nie ma. Włączasz kierunek, bo chcesz wjechać na pas po lewej bo będziesz
    > niedługo skręcał. Wiesz że samochód Cię puszcza bo wyraźnie zwolnił.
    > Skręcasz a tam tam już jest motocyklista który jeszcze chwilę temu był w
    > zupełnie innym miejscu.

    Po co patrzysz w prawe lusterko jak zmieniasz pas na lewy?

    --
    Artur

  • 402. Data: 2011-04-28 15:48:51
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 13:31, szerszen pisze:

    > no brzmią, ale żaden z nich nie zabrania motocyklowi jechać kanionem w
    > korku

    Ale gdyby były przestrzegane, to motocykliści nie mieli by problemów.

    > ale to nie usprawiedliwia kierowcy

    Nikt nie jest robotem. Facet wlekący się w korku, nie będzie ciągle się
    gapił w lusterka bo to nie ma sensu. Jego interesuje jest to co jest
    przed nim. W końcu jedzie do przodu a nie do tyłu.

    Nadal nie ogarniam, jak może kogoś zaskoczyć tak wolno jadący samochód.

    > ależ ma, dlatego porusza się wolno i jak tylko samochody zaczynają
    > jechać, to on ustawia się grzecznie na pasie za którymś i jedzie z nimi

    Jeśli tak to nikt nie powinien mieć z niczym problemów.

    A.

  • 403. Data: 2011-04-28 15:50:12
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Nie mówimy o sytuacji gdy samochód zmienił pas bez zasygnalizowania tego
    > kierunkowskazem bo to jest sytuacja oczywista. Mówimy o wszystkich
    > pozostałych przypadkach i właśnie w tych pozostałych to motocyklista
    > jest winnym kolizji.

    Odpowiada podinspektor Krzysztof Burdak, szef sekcji Ruchu Drogowego
    krakowskiej Komendy Miejskiej Policji:

    [...]

    Dlatego jeśli kierowca, który poruszając się w ramach jednego pasa
    ruchu, nagle zmieni kierunek (np. omijając dziurę w asfalcie) i zderzy
    się z wyprzedzającym go motocyklistą, ponosi winę za zdarzenie. Nawet
    jednak gdy motocyklista nie łamie przepisów, powinien pamiętać, że
    (szczególnie jadąc ze znaczną prędkością) może zostać niezauważony bądź
    dostrzeżony dopiero w ostatniej chwili przez kierowcę samochodu. Dlatego
    tak ważne są wzajemne zrozumienie i ostrożność wszystkich uczestników
    ruchu.

    O przeciskaniu sie w korkach wypowiadal sie tez Pasieczny z Warszawskiej
    Drogowki, ale jak widac interpretacja policji dla PMS-owcow ma znaczenie
    zadne.

    --
    Artur

  • 404. Data: 2011-04-28 15:51:27
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 13:33, szerszen pisze:

    > ale kierowca powinien mieć świadomość tego co się dzieje do okoła jego auta

    I to robi, nie zjeżdża ze swojego pasa i nie wjeżdża na pojazdy przed
    sobą. Nic więcej nie musi.

    > pozostaje jednak pytanie, który manewr

    Wyprzedzania. Samochód nie zjechał ze swojego pasa, tylko zbliżył się do
    krawędzi. Nie musi tego sygnalizować.

    A.

  • 405. Data: 2011-04-28 15:51:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Arek <a...@a...pl> wrote:

> [...]
    > przed nim. W końcu jedzie do przodu a nie do tyłu.
    >
    > Nadal nie ogarniam, jak może kogoś zaskoczyć tak wolno jadący samochód.

    Patrzec w lusterka przy zmianie toru jazdy to jego psi obowiazek. Jak mu
    sie nie chce to niech jedzie autobusem i sie gapi w okno. Wolno jadacy
    nie, robiacy gwaltowny manewr - tak.

    --
    Artur

  • 406. Data: 2011-04-28 15:53:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Wyprzedzania. Samochód nie zjechał ze swojego pasa, tylko zbliżył się do
    > krawędzi. Nie musi tego sygnalizować.

    Ale musi to wykonac po upewnieniu sie ze nie spowoduje
    niebezpieczenstwa.

    --
    Artur

  • 407. Data: 2011-04-28 15:53:54
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-28 14:24, AZ wrote:

    > Gratuluje umiejetnosci oceny odleglosci na podstawie filmu z zamontowana
    > kamera na przodzie. Predkosc pewnie oceniasz na podstawie dzwieku?

    Masz jakiś problem z oceną szerokości i wysokości na podstawie filmu ? :-)
    To jest elementarne...

    Przykład:
    http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8

    naprzykład:
    2:13,
    2:18,
    2:28 <- tu się nawet boisz, że uderzysz w lusterka.
    2:41 <- to samo.

    Odstęp pomiędzy samochodami jest mniej więcej równy (czasem mniejszy)
    niż wysokość osobówek. Wysokość przeciętnej osobówki, to ~1.4m. Motocykl
    ma szerokośc pi razy drzwi 0.6-0.7m - ile pozostaje odstępu ? Po 0.3-0.4
    metra ?

    CBDO.

    > PS. Motocyklem.

    A dlaczego nie na motorze ? :->

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 408. Data: 2011-04-28 15:59:22
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czyżby?

    Ano tak zwykle jest.

    > Zawsze? Jakiś przepis może podasz?

    > Ale nie wolno jechać w pojedynkę środkiem pasa.
    >
    > Czego nie rozumiesz w "możliwie blisko prawej krawędzi"?

    To na lewym wtedy też jedzie możliwie blisko prawej.
    Po drugie możliwie blisko nie oznacza jazdy rysznsztokiem

    \SK

  • 409. Data: 2011-04-28 16:00:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:

    > Masz jakiś problem z oceną szerokości i wysokości na podstawie filmu ? :-)
    > To jest elementarne...

    Gdyby film byl nagrany z kasku to owszem nie ma problemu.

> [...]
    > niż wysokość osobówek. Wysokość przeciętnej osobówki, to ~1.4m. Motocykl
    > ma szerokośc pi razy drzwi 0.6-0.7m - ile pozostaje odstępu ? Po 0.3-0.4

    0.7 m to jest w lusterkach ktore sa prawie na wysokosci lusterek
    osobowek. A to co pokazujesz to jest przy zerowej predkosci, widzisz
    zebym te 20-30 km/h jechal gdy mam mniej niz 0.5m po lewej/prawej?

    --
    Artur

  • 410. Data: 2011-04-28 16:02:25
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > "Przeciskanie się" to nie manewr tylko zasadniczo jechanie prosto.

    Jeśli nie manwer (wyprzedzania), to zasadniczo po jazda dwukółki odbywa się
    wtedy obu pasach na raz -- co jest niedozwolone jeśli te pasy są wyznaczone znakami.

    > Jeśli
    > dochodzi do zmiany pasa, to się to normalnie sygnalizuje.

    A jak sygnalizujesz jazdę po obu pasach naraz?

    > No właśnie - gdzie masz zakaz?

    W przepisach. Wolno tylko z lewej, z prawej pod szczególnymi warunkami.

    \SK