  • 361. Data: 2011-04-28 13:26:39
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 13:15, Bartek Kacprzak pisze:

    > Alez ja ma w dupie czym kto sie wozi.

    I tu chyba jest sedno problemu, bo to właśnie z powodu "mania w dupie"
    innych tyle jest agresji na drogach. Tolerancja byłaby lepsza.

    > Bardziej zalazy mi na tym, zeby kierowcy patrzyli w lusterka a nie
    > wgapiali sie w przednia szybe w obawie, ze komus wjada w dupe.

    Jadę do przodu = patrzę do przodu, to naturalne. Oczywiście zerkając co
    jakiś czas w lusterka. Może dlatego szyba przednia ma powierzchnię
    kilkadziesiąt razy większą niż wszystkie lusterka razem wzięte. Może
    dlatego, że pełnią rolę pomocniczą. Gdyby należało się, zgodnie z Twoimi
    oczekiwaniami, patrzeć ciągle w lusterka to proporcje byłyby zapewne
    inne. Niech każdy patrzy gdzie jedzie, zwłaszcza ten co robi coś
    nietypowego (wyprzedzanie w korku jest nietypowe z punktu widzenia
    większości) i będzie i bezpiecznie i spokojnie.

    --
    MZ

  • 362. Data: 2011-04-28 13:27:58
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 28 Kwi, 12:39, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Ale o kim piszesz? Przecież to kierowca motocykla nie zauważył tonowego
    > kawałka stali z włączonymi kierunkowskazami zmieniającego pas.
    Ty wez mi wytlumacz co oznacza: " Nie zauwazyl samochodu"
    I kiedy cos takiego ma miejsce na drodze.
    :D
    Ale juz jest ciekawie, to teraz bedziemy mowic o wlaczonych migaczach.

    Bartek Kacprzak

  • 363. Data: 2011-04-28 13:29:30
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 28 Kwi, 12:54, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    > W przepisach masz podane wprost: "Kierujący pojazdem jest obowiązany
    > przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy: kierujący, jadący
    > przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru
    > wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa
    > ruchu." Linia obrony, że motocyklista dwa samochody za mną rozpoczął
    > manwewr wyprzedzania mnie raczej się nie powiedzie.
    Gdyz poniewaz??
    Nigdy nie zazylo Ci sie wyprzedzic na prostej drodze wiecej niz dwoch
    aut naraz?
    Malo jezdzisz w takim razie.

    Bartek Kacprzak

  • 364. Data: 2011-04-28 13:31:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie bardzo wiem jak, dla mnie one brzmią dość jasno.

    no brzmią, ale żaden z nich nie zabrania motocyklowi jechać kanionem w korku

    > Dodatkowo taka wolna jazda dość mocno obniża koncentrację.

    ale to nie usprawiedliwia kierowcy

    > Motocyklista który zamierza przejeżdżać obok samochodów powinien mieć tego
    > świadomość.

    ależ ma, dlatego porusza się wolno i jak tylko samochody zaczynają jechać,
    to on ustawia się grzecznie na pasie za którymś i jedzie z nimi

  • 365. Data: 2011-04-28 13:32:08
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 12:05, Arek pisze:

    > Wydawało mi się, że to właśnie Ty twierdzisz, że samochody wyjeżdżają
    > pod koła motocyklistów.

    Bo to niestety prawda.

    [ciach]

    > Na tym samym pasie ruchu?

    A widzisz jakiś zakaz?

    > Jaki manewr? Zmiany pasa, czy w obrębie pasa? Bo to jest różnica.

    A jak odróżnisz rozpoczęcie zmiany pasa od dojechania do krawędzi pasa
    ruchu?

    > Pomijam kwestię, że mógł chcieć ominąć coś leżącego na drodze, dziurę w
    > drodze itp. I nie robi nic złego jeżeli taki manewr jest w obrębie pasa.

    Manewr to manewr - masz obowiązek sygnalizować. I skąd się wzięła ta
    dziura? Z nieba spadła? Nie patrzysz przed siebie?

  • 366. Data: 2011-04-28 13:33:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Samochód również nie musi sygnalizować zjechania do krawędzi pasa.

    ale kierowca powinien mieć świadomość tego co się dzieje do okoła jego auta

    > Jeżeli samochód nie zmienia pasa bez sygnalizacji (a to są sytuacje dość
    > rzadkie), i dochodzi do kolizji to oznacza, że manewr nie był wykonany
    > bezpiecznie.

    pozostaje jednak pytanie, który manewr

  • 367. Data: 2011-04-28 13:33:27
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 12:21, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > A skąd on ma wiedzieć, że motocyklista ma zamiar go wyprzedzać? Przecież
    > nie mówimy o wyprzedzaniu pasem do jazdy w drugą stronę tylko o
    > przeciskaniu się w korku.

    Wyprzedzanie to wyprzedzanie, niezależnie od użytego pasa ruchu.
    Zapoznaj się łaskawie z ustawową definicją wyprzedzania.

  • 368. Data: 2011-04-28 13:34:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 12:26, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > A skąd? Jeśli zacząłem sygnalizoważ zamiar zamiany pasa ruchu to
    > motocyklista nie ma prawa mnie wyprzedzać.

    Ale on JUŻ WYPRZEDZA cały rządek samochodów. Dotrze to do ciebie?

  • 369. Data: 2011-04-28 13:36:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 12:38, MZ pisze:
    > Jeśli motocyklista rozpoczął swój manewr 600m za mną to nie mam
    > możliwości zarejestrować go, za to on ma psi obowiązek przeciskać się na

    Chwili rozpoczęcia manewru przez niego - nie. Ale masz psi obowiązek
    sprawdzić, czy ktoś z tyłu nie nadjeżdża ZANIM zaczniesz zmieniać kurs.

  • 370. Data: 2011-04-28 13:37:09
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 12:54, Krzysiek Kielczewski pisze:

> [...]
    > ruchu." Linia obrony, że motocyklista dwa samochody za mną rozpoczął
    > manwewr wyprzedzania mnie raczej się nie powiedzie.

    Powiedzie się, jeśli np. ma nagranie dokumentujące, że już wtedy jechał
    tym torem i ty mu na kurs wjechałeś. A coraz więcej motocyklistów
    instaluje sobie kamery.