  • 331. Data: 2011-04-28 12:33:37
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 28 Kwi, 12:26, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    > A sk d? Je li zacz em sygnalizowa zamiar zamiany pasa ruchu to
    > motocyklista nie ma prawa mnie wyprzedza .
    Jesli motocyklista rozpoczal manewr omijania, wyprzedzania, nie masz
    prawa rozpoczac swojego manewru.
    Tyle.

    Bartek Kacprzak

  • 332. Data: 2011-04-28 12:33:55
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-28, Bartek Kacprzak <b...@g...com> wrote:

    > Ale to dlatego przed zmiana pasa ruchu kierujacy samochodem, musi sie
    > _upewnic_, ze moze taki manewr wykonac.

    Tak samo motocyklista przed rozpoczęciem wyprzedzania.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 333. Data: 2011-04-28 12:34:23
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-27 18:54, Andrzej Lawa pisze:

    > Jak można zajechać komuś drogę, jak się jedzie prosto, hmm?

    > Bezpieczny odstęp oznacza, że nie będzie się zahaczać o pojazdy, które
    > NIE zmieniają nagle toru jazdy.

    Jaki przepis zabrania zmiany toru jazdy w obrębie pasa ruchu?

    A.

  • 334. Data: 2011-04-28 12:34:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 28 Apr 2011 11:59:50 +0200 osobnik zwany Arek wystukał:

    > Jeżeli kierowca motocykla został potrącony to oznacza, że nie zachował
    > bezpiecznego odstępu.

    bzdura. Tak by było gdyby on uderzył w smochód, który nie zmieniał
    kierunku. Jeżeli został uderzony lub uderzył bo samochód się przesunął to
    winny jest kierowca puszki.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 335. Data: 2011-04-28 12:37:21
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 12:25, Bartek Kacprzak pisze:

    > Bo zeby zauwazyc motocykl, nie wystarczy pomyslec o spojrzeniu w
    > lusterko.
    > Trzeba w nie spojrzec.

    Bo żeby zauważyć samochód trzeba na niego spojrzeć.

    > Szkoda, ze ustawodawca wprowadzil nakaz jazdy na swiatlach dla
    > wszystkich pojazdow. Przez to motocykle staly sie niestety mniej
    > widoczne. Szczegolnie w miastach.

    Są dobrze widoczne, pod warunkiem, że zachowują się w sposób
    przewidywalny i nie przesadzają z prędkościami.

    > Ale to dlatego przed zmiana pasa ruchu kierujacy samochodem, musi sie
    > _upewnic_, ze moze taki manewr wykonac.

    I to robią, czego dowodem jest fakt, że samochody rzadko sobie
    zajeżdżają drogę. Po prostu motocykliści nie potrafią prawidłowo wyprzedzać.

    A.

  • 336. Data: 2011-04-28 12:37:24
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 28 Kwi, 12:46, Sebastian Kaliszewski
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> wrote:

    > Nie wolno myu hurtowo wszystkich wyprzedzać bez upewnienia się, że nikt przed
    > nim nie sygnalizuje zmiany kierunku/pasa/wyporzedzania. Upewnienie się na
    > kilkadziesiąt samochodów do przodu jest praktycznie niemożliwe.
    Ale wiesz, ze mowimy o korku?
    A korek jest wtedy kiedy auta stoja lub jada ponizej (?) 5 km/h.
    Bo jesli przyjmiemy takie zalozenie to w czym jest problem?
    Chyba, ze mowisz o mitycznym slalomie ale wtedy nie bardzo rozumiem
    Twoje kilkadziesiat samochodow.

    Bartek Kacprzak

  • 337. Data: 2011-04-28 12:38:21
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 12:33, Bartek Kacprzak pisze:
    > Jesli motocyklista rozpoczal manewr omijania, wyprzedzania, nie masz
    > prawa rozpoczac swojego manewru.
    > Tyle.
    Jeśli motocyklista rozpoczął swój manewr 600m za mną to nie mam
    możliwości zarejestrować go, za to on ma psi obowiązek przeciskać się na
    tyle wolno żeby móc zareagować na moją zmianę pasa. I nie próbuj mi
    wmówić że on był w stanie zauważyć mój migacz, który wrzuciłem
    kilkanaście sekund wcześniej i cierpliwie czekam aż ktoś mi zrobi
    miejsce żebym mógł przeskoczyć na sąsiedni pas. Za to kierowcy w
    sąsiedztwie doskonale go widzą i uwzględniają (a przynajmniej powinni).

    Tyle.

    --
    MZ

  • 338. Data: 2011-04-28 12:39:57
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 12:29, Bartek Kacprzak pisze:

    > Zajebisty argument. W takim razie, powinno sie kierowac wszystkich
    > puszkarzy na obowiazkowe badania. Widocznie egzaminy sa zbyt latwe bo
    > mamy tyle nierozgarnietych cip na drogach za kierownica aut.

    Ale o kim piszesz? Przecież to kierowca motocykla nie zauważył tonowego
    kawałka stali z włączonymi kierunkowskazami zmieniającego pas.

    A.

  • 339. Data: 2011-04-28 12:41:06
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Jeśli pozwolisz, to w tym miejscu zacytuję twój adres email:

    Go to hell.
    Asshole.

    --
    CB

  • 340. Data: 2011-04-28 12:41:47
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Bartek Kacprzak wrote:
    > :) Powinienes sie w koncu zdecydowac, korek czy nie omijanie czy
    > wyprzedzanie.

    Jeśli stoją to omijanie. Jeśli jadą, to wyprzedzanie.

    > 5. a) Na jezdniach mających co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do
    > ruchu w kierunku jego jazdy kierujący, w razie potrzeby podjęcia
    > nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu pozycji
    > określonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji, może - dla
    > wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia się, że to nie
    > narazi na większe utrudnienie kierujących szybszymi pojazdami jadącymi
    > za nim - pozostać na pasie ruchu zajętym przez niego podczas
    > pierwszego wyprzedzania.

    A co to ma do przeciskania się pomiędzy?

    > b) (11) Jednakże Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą
    *mogą* nie oznacza muszą.

> [...]
    > pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    > nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
    > b)(12) kierujący nie jadący na pasie ruchu położonym najbliżej
    > krawędzi jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu może zmienić pas ruchu
    > tylko w celu wykonania skrętu w prawo lub w lewo albo w celu postoju,
    > z wyjątkiem zmian pasa ruchu dokonywanych przez kierujących zgodnie z
    > ustawodawstwem krajowym, wynikającym z zastosowania postanowień ustępu
    > 5 lit. b) niniejszego artykułu.
    >
    > Mysle, ze to rozwjeje Twoje watpliwosci.

    Ale co to ma do omijanie vs wyprzedzanie?

    pzdr
    \SK