-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt
-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POST
ED!not-for-mail
Date: Thu, 28 Apr 2011 12:41:47 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Warzywa znowu są wszędzie
References: <4db73c1d$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
<ip8nbj$q2f$4@inews.gazeta.pl> <ip8piq$5hh$1@inews.gazeta.pl>
<ip8qr4$8f8$3@inews.gazeta.pl> <ip8uf8$mea$1@inews.gazeta.pl>
<ip91mq$1ei$6@inews.gazeta.pl> <ip93f8$an8$1@inews.gazeta.pl>
<ip9499$ccf$2@inews.gazeta.pl> <ip96or$lk6$1@inews.gazeta.pl>
<ip9739$bej$1@news.task.gda.pl> <ip97fu$4c1$1@news.onet.pl>
<ip986n$ibq$1@news.task.gda.pl> <ip9964$bds$1@news.onet.pl>
<4db833c9$1@news.home.net.pl> <6...@b...softax.pl>
<4...@n...home.net.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ipb3hn$9oe$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<0...@2...googlegroups.com>
<ipb9h9$idf$1@news.onet.pl>
<1...@b...googlegroups.com>
In-Reply-To: <1...@b...googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <r...@b...softax.pl>
Lines: 63
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1303986602 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2490 83.18.189.42:38985
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2364634
[ ukryj nagłówki ]Bartek Kacprzak wrote:
> On 28 Kwi, 10:46, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
>> "Rozpoczęcie manewru wyprzedzania" to bardzo ciekawe określenie jeśli
>> chodzi o motocyklistów. Jeśli korek ma kilkaset metrów ze wskazaniem na
>> 1km + (norma w DC) i motocyklista przeciska się pomiędzy samochodami
>> zajmującymi niemal całą szerokość pasów ruchu, to napisz proszę, w
>> którym momencie on "rozpoczyna" manewr wyprzedzania? I dlaczego w ogóle
>> go rozpoczyna, skoro nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby mógł się
>> upewnić, że jest go w stanie bezpiecznie zakończyć? Motocykliści nie
>> "wyprzedzają" "dwóch lub trzech samochodów" tylko dwadzieścia lub
>> trzydzieści, bo w korku (zwykle) nie mają możliwości wjechać po
>> wyprzedzeniu kilku pomiędzy auta i przez to "permanentnie" są w statusie
>> wyprzedzającego, jadąc obok samochodów.
> :) Powinienes sie w koncu zdecydowac, korek czy nie omijanie czy
> wyprzedzanie.
Jeśli stoją to omijanie. Jeśli jadą, to wyprzedzanie.
> 5. a) Na jezdniach mających co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do
> ruchu w kierunku jego jazdy kierujący, w razie potrzeby podjęcia
> nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu pozycji
> określonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji, może - dla
> wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia się, że to nie
> narazi na większe utrudnienie kierujących szybszymi pojazdami jadącymi
> za nim - pozostać na pasie ruchu zajętym przez niego podczas
> pierwszego wyprzedzania.
A co to ma do przeciskania się pomiędzy?
> b) (11) Jednakże Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą
*mogą* nie oznacza muszą.
> nie stosować postanowień niniejszego ustępu do kierujących rowerami,
> motorowerami, motocyklami i pojazdami, które nie są pojazdami
> samochodowymi w rozumieniu niniejszej konwencji, a także do
> kierujących pojazdami samochodowymi, których największy dopuszczalny
> ciężar przekracza 3500 kg (7700 funtów) lub których największa
> szybkość konstrukcyjna nie przekracza 40 km (25 mil) na godzinę.
> 6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
> artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują
> całą szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
> poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
> poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
> a)bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
> pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
> nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
> b)(12) kierujący nie jadący na pasie ruchu położonym najbliżej
> krawędzi jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu może zmienić pas ruchu
> tylko w celu wykonania skrętu w prawo lub w lewo albo w celu postoju,
> z wyjątkiem zmian pasa ruchu dokonywanych przez kierujących zgodnie z
> ustawodawstwem krajowym, wynikającym z zastosowania postanowień ustępu
> 5 lit. b) niniejszego artykułu.
>
> Mysle, ze to rozwjeje Twoje watpliwosci.
Ale co to ma do omijanie vs wyprzedzanie?
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 28.04.11 12:46 Sebastian Kaliszewski
- 28.04.11 12:33 Sebastian Kaliszewski
- 28.04.11 12:30 MZ
- 28.04.11 12:29 Sebastian Kaliszewski
- 28.04.11 12:31 Arek
- 28.04.11 12:33 Arek
- 28.04.11 12:33 Bartek Kacprzak
- 28.04.11 12:34 Arek
- 28.04.11 12:34 masti
- 28.04.11 12:37 Arek
- 28.04.11 12:37 Bartek Kacprzak
- 28.04.11 12:38 MZ
- 28.04.11 12:33 Krzysiek Kielczewski
- 28.04.11 12:39 Arek
- 28.04.11 12:41 cbnet
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo