eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWarzywa znowu są wszędzieRe: Warzywa znowu są wszędzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt
    -exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POST
    ED!not-for-mail
    Date: Thu, 28 Apr 2011 12:41:47 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    References: <4db73c1d$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
    <ip8nbj$q2f$4@inews.gazeta.pl> <ip8piq$5hh$1@inews.gazeta.pl>
    <ip8qr4$8f8$3@inews.gazeta.pl> <ip8uf8$mea$1@inews.gazeta.pl>
    <ip91mq$1ei$6@inews.gazeta.pl> <ip93f8$an8$1@inews.gazeta.pl>
    <ip9499$ccf$2@inews.gazeta.pl> <ip96or$lk6$1@inews.gazeta.pl>
    <ip9739$bej$1@news.task.gda.pl> <ip97fu$4c1$1@news.onet.pl>
    <ip986n$ibq$1@news.task.gda.pl> <ip9964$bds$1@news.onet.pl>
    <4db833c9$1@news.home.net.pl> <6...@b...softax.pl>
    <4...@n...home.net.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ipb3hn$9oe$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <0...@2...googlegroups.com>
    <ipb9h9$idf$1@news.onet.pl>
    <1...@b...googlegroups.com>
    In-Reply-To: <1...@b...googlegroups.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <r...@b...softax.pl>
    Lines: 63
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1303986602 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2490 83.18.189.42:38985
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2364634
    [ ukryj nagłówki ]

    Bartek Kacprzak wrote:
    > On 28 Kwi, 10:46, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
    >> "Rozpoczęcie manewru wyprzedzania" to bardzo ciekawe określenie jeśli
    >> chodzi o motocyklistów. Jeśli korek ma kilkaset metrów ze wskazaniem na
    >> 1km + (norma w DC) i motocyklista przeciska się pomiędzy samochodami
    >> zajmującymi niemal całą szerokość pasów ruchu, to napisz proszę, w
    >> którym momencie on "rozpoczyna" manewr wyprzedzania? I dlaczego w ogóle
    >> go rozpoczyna, skoro nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby mógł się
    >> upewnić, że jest go w stanie bezpiecznie zakończyć? Motocykliści nie
    >> "wyprzedzają" "dwóch lub trzech samochodów" tylko dwadzieścia lub
    >> trzydzieści, bo w korku (zwykle) nie mają możliwości wjechać po
    >> wyprzedzeniu kilku pomiędzy auta i przez to "permanentnie" są w statusie
    >> wyprzedzającego, jadąc obok samochodów.
    > :) Powinienes sie w koncu zdecydowac, korek czy nie omijanie czy
    > wyprzedzanie.

    Jeśli stoją to omijanie. Jeśli jadą, to wyprzedzanie.

    > 5. a) Na jezdniach mających co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do
    > ruchu w kierunku jego jazdy kierujący, w razie potrzeby podjęcia
    > nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu pozycji
    > określonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji, może - dla
    > wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia się, że to nie
    > narazi na większe utrudnienie kierujących szybszymi pojazdami jadącymi
    > za nim - pozostać na pasie ruchu zajętym przez niego podczas
    > pierwszego wyprzedzania.

    A co to ma do przeciskania się pomiędzy?

    > b) (11) Jednakże Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą
    *mogą* nie oznacza muszą.

    > nie stosować postanowień niniejszego ustępu do kierujących rowerami,
    > motorowerami, motocyklami i pojazdami, które nie są pojazdami
    > samochodowymi w rozumieniu niniejszej konwencji, a także do
    > kierujących pojazdami samochodowymi, których największy dopuszczalny
    > ciężar przekracza 3500 kg (7700 funtów) lub których największa
    > szybkość konstrukcyjna nie przekracza 40 km (25 mil) na godzinę.
    > 6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    > artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują
    > całą szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    > poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    > poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
    > a)bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    > pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    > nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
    > b)(12) kierujący nie jadący na pasie ruchu położonym najbliżej
    > krawędzi jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu może zmienić pas ruchu
    > tylko w celu wykonania skrętu w prawo lub w lewo albo w celu postoju,
    > z wyjątkiem zmian pasa ruchu dokonywanych przez kierujących zgodnie z
    > ustawodawstwem krajowym, wynikającym z zastosowania postanowień ustępu
    > 5 lit. b) niniejszego artykułu.
    >
    > Mysle, ze to rozwjeje Twoje watpliwosci.

    Ale co to ma do omijanie vs wyprzedzanie?

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: