  • 151. Data: 2011-04-27 18:08:37
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Ława wrote:

    > Obowiązujących.

    > Ty jesteś uczniem Stalina i Berii? Jak coś nie jest zakazane, to można
    > to robić.

    > Jak stoi nieprzenikniony mur to jasne. Ale jak jadą sobie dwa samochody
    > obok siebie a między nimi jest (najczęściej) półtora metra luzu,

    Bzdura. Pasy mają szerokość 275cm. Przeciętna osobówka wraz z lusterkami ma
    szerokość... 190-200cm. Jeśli jedzie środkiem pasa to zostaje po ok 40cm z
    każdej strony do krawędzi pasa. Jeśli jadą tak dwie osobówki koło siebie to
    pomiędzy nimi jest... ok. 80cm.

    Na drogach o ruchu przyspieszonym bywa że pasy mają po 300cm -- wtedy odstęp to
    ok 105cm. Do 1.5m daleko.

    > to dla
    > jednośladu to więcej jak trzeba.

    \SK

  • 152. Data: 2011-04-27 18:13:10
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Ława wrote:

    > Zupełnie jak ślepy koń na Wielkiej Pardubickiej nie widział przeszkód.

    > Żaden przepis nie jest łamany (pomijam kwestię prędkości, bo nie masz
    > homologacji na radar).

    Jest łamana cała masa.

    Nieprawidłowe wyprzedzanie

    Brak sygnalizowania manewru (ba niemożność)

    Kontynuowanie jazdy nie powyznaczonych pasach

    Brak zachowania bezpiecznego odstępu

    wymieniać dalej?

    Teraz to jeszcze udowodnij...

    pzdr
    \SK

  • 153. Data: 2011-04-27 18:15:29
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > wyprzedanie z lewej lub prawej determinowane jest przez ilość pasów, a
    > co do bezpiecznej odległości, to ona przeważnie jest,

    Bzdura. Weź sobie szerokość pasa, szerokość samochodu (wraz z lusterkami -- tak
    wiem, niektórym debilkom na dwu kółkach one przeszkadzają) i szerokość samego
    moto wraz z kierownikiem.

    > to co najwyżej
    > manewr kierowcy samochodu może ją zniwelować do prowadzając do
    > kolizji/wypadku

    10cm to nie jest bezepieczny odstęp.

    \SK

  • 154. Data: 2011-04-27 18:16:40
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > Jeżdżę i samochodami, i jednośladami. W większości przypadków obok
    > samochodu jest dość miejsca, by się zmieścić na tym samym pasie
    > jednośladem. A jak jadę samochodem, staram się zostawiać tyle miejsca,
    > by jednoślad zmieścił się spokojnie obok mnie.

    Ja, na ten przykład, też nie mam problemu z przepuszczeniem motocykla.
    Jeżeli tylko pozwoli się zobaczyć i zasygnalizuje. W czym problem? To samo
    zresztą jak chce wyprzedzać mnie samochód...

    > Wiesz, co to jest ruch
    > prawostronny? Tam jest taki zapis: "możliwie blisko prawej krawędzi".

    Dotyczy też motocykli. Sęk w tym, że motocykliści uważają, że zależy jak
    komu pasuje.

    wit

  • 155. Data: 2011-04-27 18:18:27
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No beton... Zrozum: jemu NIE WOLNO tego zrobić, póki na 100% nie
    > zagwarantuje, że nikomu choćby nie utrudni jazdy. Przeczytaj sobie
    > przepisy traktujące o zmianie pasa oraz kierunku ruchu.

    Debilowi na dwu kółkach NIE WOLNO wyprzedzać póki na 100% nie zagwarantuje, że
    nikomu choćby nie utrudni jazdy. I na 100% nie zagwarantuje że ktokolwiek inny
    nie syngalizuje wyprzedzania, skrętu czy zmiany pasa. Przeczytaj sobie przepisy
    traktujące o wyprzedzaniu.

    \SK

  • 156. Data: 2011-04-27 18:19:21
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Kupiony wyrok.

    ROTFL!

    \SK

  • 157. Data: 2011-04-27 18:21:01
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Na ślepo? Bez upewnienia się, że nikomu drogi nie zajedziesz? Oczywiście
    > że nie wolno wykonywać takich manewrów.

    Wyprzedzać też nie wolno bez upewnienie się, że nie tylko nikomu drogi nie
    zajedziesz, ale że nikt nie syngalizuje manewru mogącego kolidować z twoim
    wyprzedzaniem. Nie wolno również wyprzedzać bez zachowania bezpiecznego odstępu.

    \SK

  • 158. Data: 2011-04-27 18:21:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-27 17:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Raczej tobie i twojemu koledze znajomość podstawowych zasad państwa prawa.

    Nie wiem jakiego kolegę masz na myśli (ale to już Twój problem), ale
    to najwyraźniej Ty pokazujesz brak znajomości takowych i w oblicz braku
    argumentów używasz brzozy i sztucznej mgły ze Smoleńska.

    > Konstytucja to dla ciebie tylko papier?

    Wręcz przeciwnie - Ty za to pokazujesz jak zwykle, że prawo
    (w szczególności ustawę zasadniczą) akceptujesz i interpretujesz
    tylko w tej części, która Ci pasuje. Zapominasz o tym, że tylko
    tak długo możesz dokonywać czynności wprost nie zabronionych,
    jak długo nie utrudniasz innym korzystania z ich praw, bądź nie
    działasz na ich szkodę.

  • 159. Data: 2011-04-27 18:22:05
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > super ;)
    > gdyby się kierowca samochodu upewnił czy może wykonać manewr, do kolizji
    > by nie doszło i możemy tak w kółko

    Kieropwca nie wykonuje żadnego manewru. Zmiany toru jazdy o kilka centymetrów to
    nie są manwery.

    \SK

  • 160. Data: 2011-04-27 18:23:07
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-26 23:41, to pisze:
    > Jadę sobie ok. 80 w kolumnie aut Puławską (wszystkie pasy zajęte) a koło
    > mnie robi nagle "ziuuu" jakiś szaleniec slalomem na motorze. Ze 150 miał
    > jak nic. Chyba trzeba nie mieć mózgu, żeby jechać w taki sposób. Margines
    > bezpieczeństwa miał dokładnie zerowy.
    W Jaworznie w sobotę i poniedziałek miały miejsce dwa wypadki śmiertelne
    jednośladów na pustej szerokiej drodze, bez udziału innych pojazdów
    (jedynie dwa ścigacze) - brak wyobraźni, ułańska fantazja w słoneczny
    dzień poniosła kierownika, brak umiejętności a może zbytnia jazda na
    "krawędzi", barierki energochłonne dokonały reszty
    :-(
    Opis jednego jest tutaj:
    http://www.jaw.pl/video/show/10558

    http://www.mmsilesia.pl/368872/2011/4/24/w-jaworznie