  • Data: 2011-05-10 13:27:39
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-09 22:29, Adam Płaszczyca wrote:

    > Ja z doświadczenia. I nie zgodzę się z Marcinem.

    > Samochód w dobrych warunkach może zahamować lepiej niż motocykl dopiero po
    > spełnieniu kilku warunków, w szczególności chodzi o ogumienie.

    A motocykl po spełnieniu warunku w postaci: motocyklista z odpowiednimi
    umiejętnościami.
    Kierowca samochodu _WYSTARCZY_, że wciśnie w pełni hamulec (samochód
    wyposażony w ABS jak większość). Ten prosty fakt sprawia, że samochód
    jest w lepszej sytuacji - zwłaszcza w momencie zagrożenia.

    Suche dane 100-0:

    Motory:
    R1, ZX-10R, CBR1000RR -> 35-37m <- najlepsze wyniki

    Samochody:
    http://www.motofakty.pl/artykul/najlepsze_w_hamowani
    u.html <- na
    seryjnych oponach

    Samochody sportowe:
    E92 M3: 34m
    997: 36m
    Cayman S: 36m
    RS4: 37m

    > Natomiast przy kiepskich warunkach, motocykl nie ma szans. Rzecz w tym, że
    > dla samochodu poślizg przy hamowaniu to jeszcze nei tragedia. Dla motocykla
    > to gleba.

    Podobnie jak hamowanie na zakręcie.

    --
    pozdrawiam,