  • Data: 2011-05-11 16:00:59
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11.05.2011 Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> napisał/a:

    > Co Ci po regulacji, skoro nie masz odpowiednich instrumentów,
    > umiejętności aby tę regulację wykorzystać do otrzymania optymalnych
    > ustawień w danych warunkach ? Skąd wiesz, że dokonana regulacja
    > przyniosła pozytywny efekt a nie przeciwny.

    No nie wiedziałem że to wiedza tajemna i wymaga instrumentów. Ech cuda
    opowiadasz, tak to pewnie w tych sportowych autach.
    Bo w motocyklu mam opisane w instrukcji jak tego używać. A w schowku
    fabryczny zestaw narzędzi z których 3 są potrzebne. Bo mogę w 5min sam
    ustawić standard fabryczny i przy każdym zatrzymaniu w chwilę sobie
    poszczególne ustawienia dobierać. Sprawdzić kawałek dalej co się
    zmieniło. Żadne cuda.

    > Jesli chodzi o modyfikacje, to znów przypomina mi się pewien odcinek Top
    > Gear :-)
    > http://www.youtube.com/watch?v=KUKQqFZvjk8
    >
    > Wiekszość osób jedynie potrafi "utwardzać" i "obniżać" samochód bo to
    > jest najprostsze i daje jakiś efekt :-)
    >
    > No i podstawowa sprawa: co innego samochód wyłącznie na tor, co innego
    > samochód na okazjonalny tor.

    No więc od początku piszę że to co dostajesz "z pudełka" kupując
    wielkoseryjny sportowy motocykl z homologacją na drogę, różni się od
    tego co dostajesz kupując masowo produkowane sportowe auto.
    Tak mi się wydaje odnosząc się do możliwości wykorzystania takiego
    pojazdu na co dzień i weekendowych trackday. Ty uważasz że autem
    z salonu bez kosztownych modyfikacji, można ganiać po torze nie
    ryzykując szybkiej degradacji pojazdu, związanej z fabrycznym
    nieprzystosowaniem do takiego traktowania.
    I OK, nie znam na tyle oferty i praktycznych historii takich aut
    żeby się spierać.

    > Mam nadzieje, że tego transita nie traktujesz zbyt serio :-) Ot, wydał
    > mi się zabawny :-)
    > Bo jakb faktycznie chcieć się przekomarzać.... :-)
    >
    > To te 8:20 to pi razy drzwi, nieco wolniej od seryjnych sportowych
    > samochodów.

    <ciach>
    jest takie zestawienie:
    http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_ti
    mes

    dane jest dodatkowo trudno porównać bo mierzone kółko często się
    zmieniało. W sumie nie zmienia się nic. Na początku napisałem mniej
    więcej że ogólnie auta są szybsze. W konkretnych przypadkach to
    zależy. Przy ograniczonym budżecie i możliwościach to motocykl często
    bywa szybszy. Na razie dalej będę się tego trzymał ;)

    > Przyznam się, że autobusu bym się tam nie spodziewał :-)

    Bo to jest tor krajobrazowy, sporo ludzi przyjeżdża tam żeby móc
    powiedzieć byłem, przejechałem. Ile kółek trzeba zrobić żeby móc tam
    pojechać szybko. Bo te 70 czy nawet 80m/s, przed źle zapamiętanym zakrętem
    to spory problem. Tam nie ma miejsca na błędy, to nie jest nowoczesny
    "bezpieczny" tor. Stąd wbrew pozorom znaczna część to bardziej lub
    mniej zorganizowane wycieczki zwiedzające tor.

    > W matrixie ewidentnie widać brak sygnalizowania manewrów ;-)

    No tak, i jeszcze jadą bez kasków.

    --
    kakmaratgmaildotcom