-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Warzywa znowu są wszędzie
Date: Tue, 10 May 2011 12:17:57 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 68
Message-ID: <iqb3d8$g43$1@news.onet.pl>
References: <4db73c1d$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
<4db7b4cf$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
<ip8nbj$q2f$4@inews.gazeta.pl> <ip8piq$5hh$1@inews.gazeta.pl>
<ip8qr4$8f8$3@inews.gazeta.pl> <ip8uf8$mea$1@inews.gazeta.pl>
<ip91mq$1ei$6@inews.gazeta.pl> <ip93f8$an8$1@inews.gazeta.pl>
<ip9499$ccf$2@inews.gazeta.pl> <ip96or$lk6$1@inews.gazeta.pl>
<ip9739$bej$1@news.task.gda.pl> <l...@b...softax.pl>
<4db845c4$1@news.home.net.pl> <ipbdqm$hlr$2@inews.gazeta.pl>
<ipbfsf$kj8$2@inews.gazeta.pl> <ipe7s8$1qh$1@news.onet.pl>
<4dbc167d$1@news.home.net.pl> <iphddc$38q$1@news.onet.pl>
<4dbc3b99$1@news.home.net.pl> <c1.01.3QMwvG$0KI@mike.oldfield.org.pl>
<4dbec5bf$1@news.home.net.pl> <iq8rff$48b$1@news.onet.pl>
<4dc835a4$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1305022696 16515 193.22.28.4 (10 May 2011 10:18:16 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 10 May 2011 10:18:16 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.17)
Gecko/20110414 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.10
In-Reply-To: <4dc835a4$1@news.home.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2367071
[ ukryj nagłówki ]On 2011-05-09 20:42, Shrek wrote:
> W dniu 2011-05-09 15:50, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>
>>> Jak już pisałem. Dla rowerzystów jest 100 cm, lub więcej. Bardzo
>>> wyraźnie określone - mało kto tego przestrzega, a jak już przestrzega,
>>> to po prostu zmienia pas (zmienił by i bez przepisu zapewne). Sam
>>> przepis nic nie daje jeśli chodzi o ilość zdarzeń. Określa tylko czyja
>>> wina.
>>
>> Być może właśnie wtedy zakuta pała zastanowi się czy powinien wyprzedac
>> zostawiając niewielki margines.
>
> Być może, aczkolwiek wydaje mi się, że jak jest rozsądny to zachowa
> odstęp niezaleznie od przepisów, a jak jest zakutą pałą, to oleje
> również niezależnie od przepisów.
Ale ten przepis nie ma zadanie uczyć rozsądnych motocyklistów, ponieważ
oni już zachowują się rozsądnie. On ma być ograniczeniem intepretacji
bezpiecznego dystansuu przez zakute pały - być może łatwiej trafiającycm
do świadomości, bo łatwym do zwizualizowania.
>> A głodne kawąłki o tym, że pomiedzy dwoma sznurami samochodów jadacych
>> środkami sąsiednich pasów zostaje wolna przestrzeń o szerokości 1.5m
>> mogą co poniektórzy opowiadać grzecznym dzieciom.
>
> W sumie w mieście zostaje jeśli samochody poruszają się środkiem pasa.
Wątpie. Szerokość pasa to 2.5-2.75m, szerokość samochodu uwzgledniająca
lusterka, to
często powyżej ~2m, w wypadku suvów: 2.2, nawet toyota yaris ma około
1.9-1.95
http://www.cartype.com/pics/7075/full/audi_q7_dimens
ions_09.jpg
http://www.the-blueprints.com/modules/vectordrawings
/preview/1340-mid.jpg
http://www.metric.org.uk/sites/default/files/car_cit
reon_c5_dimensions.gif
http://www.team-bhp.com/forum/iipcache/130702.jpg
> Problem w tym, że może się zmieniać, a i 1,5 metra biorąc pod uwagę
> szerokość motocykla to nie tak znowu dużo.
Zgadza się.
. Ja tam w sumie do nich
> pretensji nie mam, niech robią to z głową - prędkość samochodów +
> powiedzmy 15 km/h.
Zgoda, zachowując odpowiedni dystans.
> W razie skuchy skończy się na obtartym lakierze -
> niech podpiszą kwitek z oświadczeniem i po sprawie. Zdarza się, trudno -
> najważniejsze, że wszyscy cali, od tego jest to cholerne OC. Problem w
> tym, że niektórzy nie rozumieją, że owszem można kombinowac w korku, ale
> z głową i w razie draki należy podpisać kwit i rozstać się w pokoju.
Sęk w tym, że wyobraźnia (dystans) powinna chronić przed sytuacjami w
których do drak dochodzi.
Pomię już fakt jazdy środkiem pasa, często po linii ciągłej, często
zmiany pasa bez sygnalizowania.
PS: Mimo wszystko rozsądnym motocyklistom ułatwiam przejazd, nic na tym
nie tracę. Aczkolwiek jeśli po wyprzedzeniu taki ktoś zwleka z ruszeniem
spod świateł, to mnie to wkurza - przez to mniej samochodów może
przejechać - a to zmora miasta.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.11 12:22 Arek
- 10.05.11 12:27 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 10.05.11 12:56 KJ Siła Słów
- 10.05.11 13:27 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 10.05.11 15:40 Andrzej Ława
- 10.05.11 16:07 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 10.05.11 18:31 Shrek
- 10.05.11 21:12 Adam Płaszczyca
- 10.05.11 21:13 Adam Płaszczyca
- 10.05.11 21:15 Adam Płaszczyca
- 10.05.11 21:16 Adam Płaszczyca
- 10.05.11 21:27 Shrek
- 10.05.11 22:31 J.F.
- 10.05.11 23:19 Shrek
- 11.05.11 01:09 kakmar
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu