  • Data: 2011-04-28 13:38:24
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-28 13:24, Bartek Kacprzak pisze:

    > Tak sobie czytam i dochodze do wrazenia, ze zupelnie nie wiesz o czym
    > jest mowa. A migaczy, zamiarow, itp, uzywasz jak Ci wygodnie.
    > Skup sie mowisz o stojacym korku, czy o poruszajacych sie samochodach
    > z predkosciami wiekszymi od 40 km/h.
    > Bo jakos trudno mi sobie wyobrazic taka sytuacje jak ja opisales
    > wyzej.
    I właśnie dlatego "ci na szlifierkach" są tacy niebezpieczni. Nawet nie
    dlatego, że szybko jeżdżą, tylko dlatego że jak udowodniłeś wyobraźni im
    nie starcza. Skup się! i pomyśl raz jeszcze:
    - warunki miejskie
    - dwupasmowa lub trzypasmowa droga
    - korek na kilkaset metrów
    - zjazdy, wjazdy co kilkaset metrów

    I teraz: ktoś planuje zjechać na następnym skrzyżowaniu, a jest po
    wewnętrznej, na lewym pasie. Stoi w korku poruszając się "na żabkę" i
    wrzuca migacz sygnalizując że chce przeskoczyć na prawy pas i czeka aż
    ktoś mu zrobi lukę. Czasami trwa to kilkanaście sekund, czasami ponad
    minutę.

    I teraz: on miga w prawo, ktoś z jego prawej w końcu zwalnia robiąc mu
    miejsce, on zerka w lusterka i zaczyna zmieniać pas (i musi to zrobić
    dość dynamicznie bo nikt wiecznie nie będzie spowalniać ruchu żeby go
    wpuścić więc po zerknięciu w lusterko musi zerknąć czy nadal ma lukę)

    i TERAZ: w międzyczasie (czyli w ciągu tej chwili od popatrzenia w
    lusterko do rozpoczęcia manewru) pojawia się jadący slalomem
    motocyklista, który wcześniej objeżdżał inne auto po lewej stronie a
    potem przejechał mu przed maską (ależ ja to lubię!) i teraz będzie
    chciał dalej objeżdżać "kanionem" pomiędzy pasami, czyli po prawej
    stronie. Ani motocyklista nie mógł widzieć migacza w prawo, będąc po
    lewej stronie wewnętrznego pasa, ani kierowca nie mógł widzieć
    motocyklisty (bo chwilę wcześniej go tam nie było).
    I kto według Ciebie będzie winny (bardziej), ale tak uczciwie rzecz
    biorąc? Tak, to było pytanie retoryczne.

    --
    MZ