  • 141. Data: 2018-07-05 20:18:11
    Temat: Re: Warto kontrolować kamerkę...
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2018 o 19:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > I da rade to zrobic nawet taki laik jak ja :)

    Jest łatwo jak nie masz nic i instalujesz uniwersalne. Ale gdy oryginały
    się popsuły, uniwersalnych byle laik nie zaadoptuje.

    TG

  • 142. Data: 2018-07-05 20:58:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-05 o 14:33, Kris pisze:

    > Toż to się tam tylko zasilanie(do świateł cofania) podłącza przeciecz

    I jesteś pewien, że tak przerobione będą się integrowały z komputerem w
    aucie? Bo ja mam poważne wątpliwości. A tak na marginesie - oryginalne
    zasilanie w moim aucie tych czujników to +5V a a odczyty z nich
    kierowane są na magistralę. Ciekaw jestem czym skończyła by się
    proponowana przez Ciebie przeróbka.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 143. Data: 2018-07-05 21:06:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 lipca 2018 20:58:55 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
    > W dniu 2018-07-05 o 14:33, Kris pisze:

    > I jesteś pewien, że tak przerobione będą się integrowały z komputerem w
    > aucie?
    A po co mają się integrować? Do czega ta funkcjonalność?
    Mają wydawać sygnał dzwięowy jak wykryją przeszkodę- czego więcej oczekujesz?
    >Bo ja mam poważne wątpliwości.

    Nie mam pojęcia po co czujniki mają się komputerem integrować więc nie odpowiem na
    Twoje pytanie

    > A tak na marginesie - oryginalne
    > zasilanie w moim aucie tych czujników to +5V a a odczyty z nich
    > kierowane są na magistralę. Ciekaw jestem czym skończyła by się
    > proponowana przez Ciebie przeróbka.

    Nijak.
    Zasilanie czujników podłączone do lapy cofania a z drugiej strony buzer czy inny
    wyświetlacz(w zalezności co tam Chinczyk wymyślil)
    Magistarli bym do tego nie mieszał bo nie mam pomysłu po co.

  • 144. Data: 2018-07-05 21:07:01
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-05 o 17:17, Cavallino pisze:

    > Nikt nie mówi że uniwersalne czujniki są plug and play do każdego
    > samochodu i jego instalacji.
    > Ale zamontować dadzą się w każdym.

    OK, załóżmy, że zamówię takie. U mnie zasilanie wszelkich czujników jest
    z +5V. Dane zbiera kontroler i pcha na jedną z 3 magistrali. a dalej
    inny komputer odczytuje wartości i odpowiednio sygnalizuje na tylnym lub
    przednim wskaźniku (w zależności czy cofamy, czy do przodu jedziemy).

    Napisałeś, że czujniki jakie polecasz pasują do każdego auta. Jestem
    ciekaw jak byś je zainstalował u mnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 145. Data: 2018-07-05 21:16:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2018 o 21:06 Kris <k...@g...com> pisze:

    > A po co mają się integrować? Do czega ta funkcjonalność?
    > Mają wydawać sygnał dzwięowy jak wykryją przeszkodę- czego więcej
    > oczekujesz?

    Integrują się na wiele sposobów - u mnie oprócz pikania mam na
    wyświetlaczu grafikę auta i info który czujnik i w jakiej odległości jest
    od przeszkody. W zależności od kąta skrętu kierownicy na wyświetlaczu mam
    narysowaną liniami drogę cofania z informacją czy się "zmieszczę".
    Dodatkowo radio się przycisza (abym nie przeoczył pikania) i pewnie kilka
    innych bajerów których teraz nie pamiętam.

    TG

  • 146. Data: 2018-07-05 21:17:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-07-2018 o 20:58, Marek S pisze:

    > I jesteś pewien, że tak przerobione będą się integrowały z komputerem w
    > aucie?

    A ktoś Ci tak powiedział?
    Ale skoro takie co się integrują są dla Ciebie za drogie, a te co masz,
    nie zdają egzaminu, to dostałeś info jak można problem ten rozwiązać...

  • 147. Data: 2018-07-05 21:19:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-07-2018 o 21:07, Marek S pisze:

> [...]
    > inny komputer odczytuje wartości i odpowiednio sygnalizuje na tylnym lub
    > przednim wskaźniku (w zależności czy cofamy, czy do przodu jedziemy).

    Nie jakie polecam, tylko że takie są, a które Ty raczyłeś zniknąć.

    > pasują do każdego auta. Jestem
    > ciekaw jak byś je zainstalował u mnie.

    Normalnie, czujniki, nowe kable, centralka + brzęczyk i zasilanie z aku.
    Tak jak w każdym innym samochodzie, w których czujników nie ma.
    To ze u Ciebie jakaś kiepścizna nie działająca była, to nieistotne.

  • 148. Data: 2018-07-05 21:24:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > jest od przeszkody. W zależności od kąta skrętu kierownicy na
    > wyświetlaczu mam narysowaną liniami drogę cofania z informacją czy się

    I po co to wszystko, skoro u Marka nie działa, bo podstawowej funkcji
    wykrywania przeszkody, nie realizuje?

  • 149. Data: 2018-07-05 21:24:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-05 o 21:06, Kris pisze:

    > A po co mają się integrować? Do czega ta funkcjonalność?
    > Mają wydawać sygnał dzwięowy jak wykryją przeszkodę- czego więcej oczekujesz?

    Czego ja oczekuję? Źle postawione pytanie. Powinno być: jakie mam
    obecnie rozwiązanie w aucie. A mam takie, które pokazuje graficznie
    odległość od przeszkody oraz lokalizację przeszkody (czy jest z lewej /
    prawej i czy z tyłu lub przodu). Ostrzeganie akustyczne jest również
    oddzielne dla tyłu i przodu więc nawet nie z zamkniętymi oczami wiadomo
    gdzie jest przeszkoda.

    I teraz pytam: czy cokolwiek zyskam zmieniając na jakieś uniwersalne? Po
    drugie jak rozwiązać problem poniżej?

    Przypomnę, że dyskutujemy o tezie Cavallino mówiącej o tym, że bez
    problemu dostanę zestaw pasujący do mojego auta w cenie 50zł i będzie on
    lepszy niż oryginalny. A ja twierdzę, że nie ma mowy.

    > Magistarli bym do tego nie mieszał bo nie mam pomysłu po co.

    Prosta odpowiedź: bo takie jest fabryczne rozwiązanie. Mało tego, jeśli
    odłączę choć jeden z 10 czujników, to przy prędkościach mniejszych niż
    20km/h włącza się ostrzegawczy alarm i oba wskaźniki: z tyłu i z przodu
    świecą się na czerwono. Co z tym zrobić? Zdemontować podsufitkę i deskę
    i porozłączać? Jak dla mnie takie ingerencje bardziej przypominają
    remont samochodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 150. Data: 2018-07-05 21:26:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-05 o 21:24, Cavallino pisze:

    > I po co to wszystko, skoro u Marka nie działa, bo podstawowej funkcji
    > wykrywania przeszkody, nie realizuje?

    Nie przekłamuj. Powiedziałem jedynie, że słupka (konkretnie rurki z
    łańcuchem) nie wykryły gdy znalazła się ona pomiędzy czujnikami.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek