  • 11. Data: 2011-11-13 19:58:13
    Temat: Re: Walka z rdzą
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-13 10:31, Krzysiek pisze:
    > Witam, zrobiło mi się w okolicach połączeń/spawów na dole drzwi rdzawo -
    > autko wiekowe, miejsce niezbyt widoczne to se pomyślałem że może sam to
    > ogarnę. Myślałem żeby to przeczyścić szczotką drucianą, pokryć
    > cortaninem no i jakąś farbę pod kolor na koniec. Niemniej 1 raz będę
    > zabierał się do takiego eksperymentu, więc jeżeli temat ktoś przerabiał
    > to będę wdzięczny za wskazówki.
    > pozdrawiam,
    > k.

    Ja sie podepne.
    Czy ktos z Was mial do czynienia z preparatem FERTAN?
    Jak on wyglada i jakie ma dzialanie?
    Bo kumpel kupil na znanym portalu za kupe PLN i dostal cos identycznego
    z wygladu jak Cortanin, tylko 6x drozej...
    Ktos wie jak to powinno wygladac/pachniec/itp.?

    pzdr

    --
    venioo
    GG:198909

  • 12. Data: 2011-11-13 21:02:45
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Wlasciciele youngtimerow bawia sie w cynowanie. Na YT jest filmik
    gdzie gosc reanimuje w ten sposob blachy swojego Peugeocika. Tylko to
    jest raczej zdecydowanie trudniejsze niz szpachla.

    pozdr
    Piotr

  • 13. Data: 2011-11-13 21:08:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 12:02:45 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):

    > Wlasciciele youngtimerow bawia sie w cynowanie. Na YT jest filmik
    > gdzie gosc reanimuje w ten sposob blachy swojego Peugeocika. Tylko to
    > jest raczej zdecydowanie trudniejsze niz szpachla.

    A nie łączenie ołowiem?
    Tylko, że to nie ma nic wspólnego z walką z rdzą - jak już to z jej
    skutkami.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 14. Data: 2011-11-13 22:37:45
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam, zrobiło mi się w okolicach połączeń/spawów na dole drzwi rdzawo -
    > autko wiekowe, miejsce niezbyt widoczne to se pomyślałem że może sam to
    > ogarnę.

    ja to przerabialem wczoraj tyle, że 5 letnim aucie (spód i bok drzwi, otwory
    pod maską.... o podwoziu nie mówie)

    drzwi wydrapałem, pomalowałem brunoxem, na to lakier.... i tak auto musi iść
    do żyda w przyszłym roku bo, że mi się nim jezdzi:-) i korozja działa na
    nerwy... (ostatnio sprzedalem 13letnie z tego powodu, kupiłem nowsze i taki
    ZONK)

    uciu

  • 15. Data: 2011-11-13 23:00:16
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-11-13 22:37, uciu pisze:

> [...]
    > nerwy... (ostatnio sprzedalem 13letnie z tego powodu, kupiłem nowsze i taki

    Co to za auto? Ford?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2011-11-13 23:31:16
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Co to za auto? Ford?

    bardzo blisko.... mazda

    uciu

  • 17. Data: 2011-11-14 02:15:30
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 13 Lis, 21:08, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > A nie łączenie ołowiem?
    > Tylko, że to nie ma nic wspólnego z walką z rdzą - jak już to z jej
    > skutkami.
    Hmm, mowi sie o cynowaniu ale faktycznie - uzywa sie stopu olowiu
    (chyba) i cyny - 70/30.
    http://freespace.virgin.net/tommy.sandham/leading.ht
    No i jest to technika zabezpieczajaca oczyszczona juz blache.

    Ze 3 lata temu znalazlem pare stron z opisami - mniej lub bardziej
    szczegolowymi - cynowania.
    Reanimacja Mercedesa (forum Mercedesa albo youngtimerow?).
    Duza dyskusja na forum busika T3 (szukac: busik+T3+radom).
    Reanimacja Forda Capri?
    Jest kilka filmow na YT.
    Podejrzewam, ze jest sporo informacji o cynowaniu na forach
    zagranicznych. Na amerykanskim forum klasycznych VW jest caly dzial
    "Body work" (szukac Samba+VW).

    Z ciekawostek - kumpel (na szybko) korzystajac z lutownicy zalal cyna
    male dziurki w profilu pod szyba (byla wyjeta oczywiscie). Blacha
    zostala wczesniej oczyszczona szlifierka. Po zalutowaniu znowu
    szlifierka - i wuala - profil jak nowy. Praca byla zrobiona "za free"
    dla zabicia czasu w oczekiwaniu na czesci - stad dosc uproszczona
    technologia.

    pozdr
    Piotr

  • 18. Data: 2011-11-14 10:26:00
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Co to za auto? Ford?

    Co wy z tymi Fordami? Chyba że mam jakiegoś felernego Fokusa, bo jest to
    rocznik 1999 i ani śladu rdzy.

    Piotr

  • 19. Data: 2011-11-14 10:31:36
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-11-14 10:26, Uncle Pete pisze:

    > Co wy z tymi Fordami? Chyba że mam jakiegoś felernego Fokusa, bo jest to
    > rocznik 1999 i ani śladu rdzy.
    >
    > Piotr

    Cześć tato! :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 20. Data: 2011-11-14 12:18:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 17:15:30 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):

    > Hmm, mowi sie o cynowaniu ale faktycznie - uzywa sie stopu olowiu
    > (chyba) i cyny - 70/30.
    > http://freespace.virgin.net/tommy.sandham/leading.ht
    > No i jest to technika zabezpieczajaca oczyszczona juz blache.

    Dlatego napisałem, że jest to walka ze skutkami rdzy a nie samą rdzą - z
    dziurami. Ołów to szpachla z czasów kiedy nie znano żywic epoksydowych.
    Dlatego jest używany do renowacji zabytkowych samochodów, żeby wszystko
    było tak jak trzeba.