  • 111. Data: 2010-01-25 08:35:22
    Temat: Re: Walka z kretynstwem
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    [...]
    > jądrowej w Polsce strasząc skutecznie Czernobylem,

    Tu święta prawda.

    > czy choćby niedawne
    > straszenia ptasią grypą, świńską grypą, czy ociepleniem klimatu.

    Odwrotnie - obecnie cyniczni manipulatorzy już przekonali społeczeństwa,
    że żadnego ocieplenia nie ma.
    Ponieważ tu nie ma miejsca na dyskusje klimatyczne, odsyłam Cię na
    doskonale szare.

    http://doskonaleszare.blox.pl/html

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 112. Data: 2010-01-25 09:14:34
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Wiesz, takie czyszczenie przedpola kończy się zawsze tym, że czyszczenie
    > staje się ważniejsze niż cokolwiek innego. Przykłady:
    > Rewolucja Francuska, Rewolucja Październikowa, Rewolucja Kulturalna,
    > budowana nowego człowieka w Kampuczy.

    Akcja powołuje klasę "czyszczących', z definicji lepszych i coraz
    bardziej nieomylnych. Jest gdzieś głęboko zakodowane w człowieku łatwość
    konstruowania obrazu samego siebie przez kreowanie wroga. Szybkie,
    proste i przyjemne (nawet niedogodności totalitaryzmu //i jego omyłki z
    aresztowaniem włącznie// to drobiazg w stosunku do bólu poddania w
    wątpliwość własnej doskonałości).

  • 113. Data: 2010-01-25 10:40:16
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 24 Jan 2010 21:36:32 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > Ale demokracja bezpośrednia funkcjonuje na poziomie parafii, osiedla, gminy
    > i kantonu. Większość Szwajcarów (doskonała większość, to znaczy 90%) nie ma
    > pojęcia jak nazywa się minister od czegoś tam, ale wymienia na jednym
    > oddechu wszystkich lokalnych wybranych przez siebie urzędasów/ważniaków.
    > Dodam, że pensja ministra jest wyższa niż dieta parlamentarna, ale niższa
    > niż pensja nauczyciela szkoły średniej.

    Już abstrachując od Szwajcarów, wizja polskiej odmiany "demokracji
    bezpośredniej w parafii" budzi we mnie przerażenie. Stolica w Toruniu i te
    sprawy....

    Bardziej jednak serio, bez poważniejszej zmiany mentalności ludzi w Polsce
    nie widzę żeby to mogło u nas działać, nawet jeśli przy pięciokrotnie
    większej ludności w Polsce mogłoby to być technicznie realne.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 114. Data: 2010-01-25 11:02:04
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    > Rany boskie, ile razy nalezy powtarzac, ze 'gruba kreska' oznaczala,
    > ze rzad Mazowieckiego odcina sie od 'dorobku' poprzednikow, zaczyna
    > pracowac na swoje wlasne konto i nie ma zamiaru sie kajac za bledy
    > poprzednikow. Zapoznaj sie ze stenogramem tamtego wystapienia, znajdz
    > sobie gdzies wideo. Tam nie bylo zadnej mowy o jakims anulowaniu win
    > i kar! Nigdy! Ten idiotyzm dorobili Mazowieckiemu w roku 1990 zwolennicy
    > Walesy w trakcie prezydenckiej kampanii wyborczej.

    Ale powtarzali go redaktorzy Gie-Wu i to niezależnie od kontekstu. Opisując
    jako błogosławieństwo i jedynie własciwą mądra drogę.

    > He, he, juz to widze w sytuacji, gdy szefem MSW byl Kiszczak, wojska
    > Siwicki,
    > a Armia Czerwona stacjonawala w Polsce. Cholera, ale masz sny o potedze :)

    Ovcywiście że nie, zwłaszcza, że to oni własnie robili tę "rewolucję".

    > Nie jestes radykalem, ale fantasta. Zdradz mi, ile miales wtedy lat,
    > bo dajesz taki popis ahistoryzmu, ze podejrzewam co najwyzej poczatek
    > szkoly podstawowej.

    A Twoje "oświecone" słowa mają swiadczyć o synchoniźmie historycznym? No
    sorry, Niemiaszkom sie udało, Czechom się udało, a u nas nie dałoby sie
    nawet w 1992 roku?
    Popis ahistoryzmu? Rok później pisałem maturę.

    > tylko pucz palacowy i Iliescu robil im przez nastepne lata socjalizm
    > kolesiow i grabiez nomenklatury.

    Dlatego napisałem, że nie jestem zwolennikiem (nie byłem). Coś nie było
    czytelne w mojej wypowiedzi?
    Ale rozwiązania "irańskie" coraz bardziej mi sie podobają, nawet jeśli
    nieskuteczne, to cechują się wyjątkowa widowiskowością ;-)

    > Nie beda. Zawsze beda strzyzone owce i strzygacy pasterze.

    Raczej wilki i barany.

    --
    Yogi(n)

  • 115. Data: 2010-01-25 11:04:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > staje się ważniejsze niż cokolwiek innego. Przykłady:
    > Rewolucja Francuska, Rewolucja Październikowa, Rewolucja Kulturalna,

    To prawda, że każda rewolucja zjada swoje własne dzieci, ale skoro tak już
    musi być, to jestem gotów na takie konsekwencje.
    --
    Yogi(n)

  • 116. Data: 2010-01-25 11:11:01
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Yogi(n) wrote:
    > Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To prawda, że każda rewolucja zjada swoje własne dzieci, ale skoro tak
    > już musi być, to jestem gotów na takie konsekwencje.

    Bo nie liczysz na to, że Ty i twoja rodzina wylądują na szubienicy. Może
    się jednak okazać, że mieszkasz w Wandei.

    wer

  • 117. Data: 2010-01-25 11:14:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Yogi\(n\)" napisal:
    > To prawda, że każda rewolucja zjada swoje własne dzieci, ale skoro tak już
    > musi być, to jestem gotów na takie konsekwencje.

    Jestem gotow na TWOJE poswiecenie :)

    No to kiedy idziesz na szubienice?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 118. Data: 2010-01-25 12:39:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Marek Dyjor pisze:

    > ale podejrzewam ze nie chcielibyście mieszkać w Iranie czy w Innej
    > Korei? albo choćby w Chinach.

    Nie, bo w Europie żyje się przyjemniej. Oczywista, jest to łabędzi
    śpiew i dekadencja, bo mniej demokratyczne acz znacznie liberalniejsze
    i gospodarczo sprawniejsze kraje, gdzie wszyscy zap... jak małe
    samochodziki, przegonią nas niebawem i skolonizują.

    > Bardzo was lubię ale to co gadacie to bzdety. Mniej więcej to co gadali
    > tacy różni gdy chcieli obalać demokrację liberalna na zachodzie europy
    > aby wprowadzić raj komunizmu

    I pacz pan, już się prawie udało :) Czego skutki - jak wyżej...

  • 119. Data: 2010-01-25 12:49:07
    Od: JFP <j...@N...plieth.com>

    Jakub Witkowski pisze:

> [...]
    > samochodziki, przegonią nas niebawem i skolonizują.

    > I pacz pan, już się prawie udało :) Czego skutki - jak wyżej...
    Poza tym PACZ to zgadzam się z Tobą w 100% ;-)
    Jurek PL.

    --
    http://plieth.com

  • 120. Data: 2010-01-25 13:04:16
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    > Yogi(n) wrote:

    > Bo nie liczysz na to, że Ty i twoja rodzina wylądują na szubienicy. Może
    > się jednak okazać, że mieszkasz w Wandei.

    Naczytałeś się Jasienicy i czarnowróżysz. Ja zaś uważam, że to
    społeczeństwo, ten naród nigdy nie zapłonał słusznym gniewem, a może
    powinien? Taki "agregat" ciężko zatrzymać, jednak nalezy to do naturalnie
    przydarzających się zjawisk, i to nawet najbardizej cywilizowanym narodom
    (McCarthy). I może powinniśmy byli tak właśnie zrobić. "Łatwiej obmyć ręce z
    krwie, niźli babrać się w tym gie" ;-) I nam taki McCarthy przydałby sie po
    prostu...

    --
    Yogi(n)