  • Data: 2015-11-06 17:16:23
    Temat: Re: Walduś, potrzeba nam pomysła !
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 16:40:16 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    nie wiedzą jakie są okolicznosci takiego pomiaru.

    > Wielką tajemnicą nie jest - chodzi o kalibrację stołu drukarki 3D.

    > Naklejanie odpada, ponieważ często są wymieniane szyby, i byłoby to
    > niewygodne. Poza tym na szybie czasem jest jakieś tworzywo itp.
    >
    > Zresztą - ten pomiar jest mało powtarzalny imo.

    aura tajemnicy przy czyimś projekcie.

    > To już mam nadzieję się uspokoiłeś :)

    No :)

    To widzisz, naklejenie folii aluminiowej nie jest takie bardzo niemozliwe.
    Jesli szyba jest pod kontrolą opertora to nie powinno byc problemu.
    Podobnie z przyklejeniem papieru, obraz odbity od takiej naklejki będzie duzo lepiej
    obrabialny kamerką niż taki odbity od szyby.
    Masz wtedy do dyspozycji mozliwość swiecenia laserem pod niewielkim katem na całą
    szerokośc szyby i możesz w kluczowych miejscach ustawić czujniki światła.
    Przy blacie o wymiarze 20cm i jego skoku 1cm masz całkiem dobrą dokładność nawet
    zakładając 1-2 mm histereze czujnika. To deczko za mało do tego co chciałeś ale może
    wystarczy?

    Poszperaj pod kątem czujników długości narzędzia. Jesli uda ci sie uzyskać sprzężenie
    szyba, dysza, czujnik, jakiś zderzak to może wyjdzie ok.
    Mierzyć nie pomierzysz ale może dokłądność zlokalizowania wystarczy? Potem krokami se
    odmierzysz co tam trzeba...