  • Data: 2023-12-27 18:54:26
    Temat: Re: Waga
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > IMO nie.
    >
    > Robiłem elektronikę do wagi na belkach tensometrycznych. To są bardzo
    > malutkie sygnały, musiałem zrobić konkretne filtrowanie, żeby wynik
    > nie skakał (plus średnią kroczącą).
    >
    > Patrząc na te wszystkie wagi, to jest tam podobnie. Ale sprawdź. Uderz
    > w wagę. Krótki impuls. Zobacz co pokaże.

    To jednak zupełnie co innego. Jasne, że można kuć na kowadle trzymanym
    w ręce, nawet się ne poczuje udrzeń młota, bo masa kowadła robi swoje.

    Pomiar siły zrywającej to pomiar siły statycznej, narastającej powoli.
    Przynajmniej ja tak sobie wyobrażam technike pomiaru. Jak najbardziej
    da się zachować maksymalną wartość siły, zanim nastąpi zerwanie i spadek
    do zera. Czy akurat wagą za pińć zotych -- tego nie wiem.

    --
    Jarek