  • 21. Data: 2020-06-17 13:16:10
    Temat: Re: Wada ukryta?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2020 o 13:10, K pisze:

    > Zaproponowac naprawe, na papierze. Zakladam, ze auto bylo w cenie
    > nizszej wlasnie z powodu usterki. Kupujacy myslal, ze wie lepiej co to i
    > naprawi to za grosze. Pojechal do "znajomego" mechanika, ktory byc moze
    > chce jeszcze dodatkowo naciagnac bo z gadki mu wyszlo, ze gada z
    > frajerem, ktorego mozna dymac.

    No ale co, jak już opuścił z uwagi na wadę, to teraz ma mu jeszcze
    pokrywać ta naprawę?
    Gdzie tu sens?

  • 22. Data: 2020-06-17 13:17:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/06/2020 12:07, K wrote:

    > Moze zaprponuj mu pokrycie kosztow tej naprawy na papierze i tyle. Jak
    > pojdzie do sadu to bedzie mial wiekszy problem.

    Nie zauwazylem, ze on juz ci to zaproponowal. Coz, jesli nie miales w
    ogloszeniu, ze auto jest tansze ze wzgledu na usterke ani nie masz tego
    w umowie kupna-sprzedazy to albo jak ci inni doradzili nagraj go, czekaj
    na pozew i licz na pozytywna dla siebie interpretacje przez sad, albo
    licz sie z negatywnymi opiniami wszedzie gdzie sie da, albo mu to napraw.

  • 23. Data: 2020-06-17 13:21:51
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/06/2020 12:16, Cavallino wrote:

    > No ale co, jak już opuścił z uwagi na wadę, to teraz ma mu jeszcze
    > pokrywać ta naprawę?
    > Gdzie tu sens?

    No ale nie ma nic na ten temat w umowie/ogloszeniu. Wiec moze liczyc co
    najwyzej na to, ze nielegalne nagranie rozmowy telefonicznej zostanie
    rozpoznane przez sad na jego korzysc. W ogole nie wiadomo o jakiej
    wartosci samochodu mowimy. Moglo to byc 10tys PLN, gdzie srednia rynkowa
    waha sie pomiedzy 8 i 12.

  • 24. Data: 2020-06-17 13:44:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2020 o 13:21, K pisze:

    > No ale nie ma nic na ten temat w umowie/ogloszeniu. Wiec moze liczyc co
    > najwyzej na to, ze nielegalne nagranie rozmowy telefonicznej zostanie
    > rozpoznane przez sad na jego korzysc.

    Albo że kupujący wiedząc, że został nagrany nie ośmieli się w sądzie
    kłamać, że o wadzie nie wiedział.

    W ogole nie wiadomo o jakiej
    > wartosci samochodu mowimy. Moglo to byc 10tys PLN, gdzie srednia rynkowa
    > waha sie pomiedzy 8 i 12.

    I wtedy 1500 zł to sporo...

  • 25. Data: 2020-06-17 13:53:24
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/06/2020 12:44, Cavallino wrote:

    > I wtedy 1500 zł to sporo...

    O ile to faktycznie tyle kosztuje i o ile da sie nagrac w kolejnej
    rozmowie. Moze kupujacy pojechal z tym do jakiegos ASO i ci mu tyle
    powiedzieli. Moze sprzedajacy dokladnie wie ile kosztuje naprawa i pali
    glupka. W kazdym razie w sadzie moze byc ciezko i przegrany moze miec
    dodatkowe koszty w postaci np. bieglego.

  • 26. Data: 2020-06-17 14:00:03
    Od: glumek <g...@g...com>

    W dniu 17.06.2020 o 13:11, K pisze:

    > Ale pozwany bedzie twierdzil, ze mowil. Czyli byl swiadomy tego, ze
    > sprzedaje auto z jakas tam wada.

    samochod citroen c4 2010 r, 251 tys przebiegu wiec tani samochod i
    opusciłem mu sporo

  • 27. Data: 2020-06-17 14:13:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/06/2020 13:00, glumek wrote:

    > samochod citroen c4 2010 r, 251 tys przebiegu wiec tani samochod i
    > opusciłem mu sporo

    Nie wiem jaka opcje wybierzesz. Jesli zalezy ci na opinii (w
    internecie), a handel samochodami to twoje stale/glowne zrodlo dochodu
    to moze wez mu to napraw i jesli sporo mu opusciles to nadal powinienes
    byc do przodu. Jesli jestes przekonany o swojej racji to idz z nim na
    udry, a w przyszlosci wpisuj takie rzeczy w umowie/ogloszeniu.

  • 28. Data: 2020-06-17 14:19:29
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 12:13, collie pisze:

    > W sadzie nie, ale w sądzie to już nie jest takie
    > pewne. Sąd ma prawo do swobodnej oceny dowodów.

    Sąd może to przyjąć bo mimo iż czyn zabroniony (rozumiem że sprzedawał
    jako firma - ma obowiązek informowania że rozmowa jest nagrywana)
    to zrobił to w obronie własnej przed wyłudzeniem.

    Ja bym nagrał jak koleś się przyznaje, a że myślał że to coś innego
    to jego sprawa, wolny kraj może myśleć o czym chce :).

    --
    --- xyz

  • 29. Data: 2020-06-17 14:48:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-17 o 09:11, glumek pisze:
> [...]
    > uniknac trzeba mniej dynamicznie zmienic bieg i wtedy wejdzie gładko.
    > Przy jezdzie probnej słyszeli to, pozniej ja wsiadłem i tez czasem było
    > to słychać.
    > Wczoraj zadzwonił kupujacy i powiedział że chce oddac samochód bo gdzies
    > był na serwisie i powiedzieli ze synchronizator jest uszkodzony i ze
    > koszty naprawy to ok 1500 zl, bo powiedział ze zataiłem usterke.A nic
    > nie zatajałem bo powiedziałem jak jest.
    > Pozniej mowił zebym dał pieniadze na naprawe.
    > Samochód 10 letni, przebieg ponad 250 tys

    Oddał bym człowiekowi pieniądze, wziąłbym grata spowrotem i przy
    następnym kupującym wpisałbym do umowy, że jest takie, a takie
    uszkodzenie. Jasno, prosto i kulturalnie.

  • 30. Data: 2020-06-17 15:34:13
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-06-17 o 14:00, glumek pisze:

    > samochod citroen c4 2010 r, 251 tys przebiegu wiec tani samochod i
    > opusciłem mu sporo

    Może taniej wyjdzie rozejrzeć się za inną skrzynią, a nie naprawiać
    obecną. Jak już klient idzie w zaparte, a nagranie go może nie mieć
    żadnego znaczenia w ewentualnej w sprawie sądowej, to może lepiej
    przełknąć ślinę, oddać zysk i wymienić klientowi skrzynię na inną.

    Czasem w biznesie dobrze, jak wychodzi się na zero. Jak taki klient
    zacznie w internetach robić zły PR, to już nic nie sprzedasz (nawet jak
    sąd przyzna rację sprzedawcy).

    --
    viktorius