    From: "Irokez" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: WD Caviar Green
    Date: Sun, 12 Feb 2012 15:24:38 +0100

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:jh8ea2$2ia$1@inews.gazeta.pl...
    > Czołem.
    > W zeszłym roku, na gwarancji padł mi WD Caviar Green 500 GB w domowym
    > blaszaku. Z dnia na dzień rozsypały się początkowe sektory, w efekcie
    > czego system nie mógł się podnieść. Dysk wymieniono w ramach gwarancji na
    > taki sam model, system postawiono od zera. Po 3 miesiącach eksploatacji w
    > *nowym* dysku pojawiła się *identyczna* wada. Tym razem miałem w zapasie
    > klon dysku. Zapewne znowu wymienię dysk na nowy, ale co jest grane - ZTCC
    > te Caviary nie są jakieś przesadnie awaryjne. Ostatecznie mogę system
> [...]

    Hmm.. ciężko mi coś poradzić..
    ale w robocie 2 kompy a w nich po 2 dyski WD serii RE16 (w jednym 160GB w
    drugim 250GB) w RAID1.
    No i wszystkie sypnęły sektorami, SMART krzyczał zrób backup, jeden zwolnił
    do 1500kb/s. Mają około 3-4 lat.
    Są jeszcze dwie podobne maszynki ale młodsze o jakiś rok-półtorej i tam
    jeszcze się trzymają.
    No więc 50% awaryjności na mojej małej próbce.

    W domu mam greena 1TB jako dysk na dane bo jest NIEPRAWDOPODOBNIE WOLNY jak
    na taką pojemność i współczesną technikę. Tak szybko chodził ostatnio mi
    chyba Seagate 10GB z tej serii w gumowych koszulkach. No ale on ma być
    Green. No i mam go krótko w komputerze i działa.. jeszcze.... Backupy robię
    na zewnętrznym Samsung Story.

    Posiadane w dużej ilości Seagate od 4.3GB do 250GB z różnych lat mi nie
    padły nigdy. Choć jeden przypadek jest mi znany z dyskiem 20GB.

    Pozdro.

    --
    Irokez