-
1. Data: 2010-05-09 16:00:16
Temat: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:
http://blog.truecar.com/?p=2807
Zasięg 160km. Co myślicie o tym pomyśle?
-
2. Data: 2010-05-09 16:28:54
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>
> Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:
> http://blog.truecar.com/?p=2807
>
> Zasięg 160km. Co myślicie o tym pomyśle?
Myślę, że będzie ciężko z ogrzewaniem zimą i klimatyzacją latem. Uderzy
po kieszeni w chwili zakupu i w momencie konieczności zakupu nowych
akumulatorów. IMHO jedyny sensowny kierunek to napędy hybrydowe.
Pozdrawiam
-
3. Data: 2010-05-09 17:31:23
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Katanka" <k...@i...pl>
Pszemol wrote:
> Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:
> http://blog.truecar.com/?p=2807
>
> Zasięg 160km. Co myślicie o tym pomyśle?
IMO tylko i wyłącznie moda. Minie, jak kazda inna :)
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
-
4. Data: 2010-05-09 20:13:37
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>
>
> IMO tylko i wyłącznie moda. Minie, jak kazda inna :)
>
Moda? Może i tak, ale hybrydy. Silnik elektryczny to potęga, za 20 lat nikt
nie będzie już pamiętać o obecnych warczysmrodach :)
-
5. Data: 2010-05-09 20:31:08
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>
kurdybanek wrote:
> >
> > IMO tylko i wyłącznie moda. Minie, jak kazda inna :)
> >
>
> Moda? Może i tak, ale hybrydy. Silnik elektryczny to potęga, za 20
> lat nikt nie będzie już pamiętać o obecnych warczysmrodach :)
Nie silnik jest problemem, a sposob magazynowania energii do jego
zasilania.
Zdaje sie w ostatecznym rozrachunku utylizacja ogwniw wcale nie jest
bardziej ekologiczna od jazdy warczysmrodem.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
6. Data: 2010-05-09 20:43:34
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>
> Nie silnik jest problemem, a sposob magazynowania energii do jego
> zasilania.
> Zdaje sie w ostatecznym rozrachunku utylizacja ogwniw wcale nie jest
> bardziej ekologiczna od jazdy warczysmrodem.
Zgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku. Po
jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów lub
innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek.
-
7. Data: 2010-05-09 22:09:17
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 9 May 2010 20:43:34 +0200, kurdybanek
<k...@n...plt> wrote:
> Zgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku. Po
> jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów lub
> innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek.
A teraz to nie ma? Jest mnóstwo urządzeń, które wymagają
mniejszych bądź większych akumulatorów.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
8. Data: 2010-05-09 22:54:13
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message
news:slrnhue5jd.77f.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Sun, 9 May 2010 20:43:34 +0200, kurdybanek
> <k...@n...plt> wrote:
>
>> Zgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku.
>> Po
>> jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów
>> lub
>> innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek.
>
> A teraz to nie ma? Jest mnóstwo urządzeń, które wymagają
> mniejszych bądź większych akumulatorów.
Jak sam widzisz, potrzeby w przypadku aku w samochodzie są inne
niż np. w komórce czy laptopie, i obecnie produkowane aku ich
nie spełniają najlepiej...
-
9. Data: 2010-05-09 23:15:10
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: ALGI <a...@N...o2.pl>
Dnia Sun, 9 May 2010 20:09:17 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
> On Sun, 9 May 2010 20:43:34 +0200, kurdybanek
> <k...@n...plt> wrote:
>
>> Zgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku. Po
>> jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów lub
>> innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek.
>
> A teraz to nie ma? Jest mnóstwo urządzeń, które wymagają
> mniejszych bądź większych akumulatorów.
>
> r.
Oprócz akumulatorów (w końcu te 160km na auto miejskie na dojazdy do pracy
np. 20km w jedną stronę) jest OK.
Problem jest z ładowaniem - target to tylko posiadacze domów którzy sobie
pod gniazdko podepną. Potem bloki - jak jest garaż to może i się gniazdko
znajdzie - kwestia rozliczenia prądu. Ale reszta trzyma samochód pod
chmurką na ulicy i nie załaduje (chyba że przez okno rzuci kabel ;-)
A ładowanie na "stacji paliw" w przypadku prądu to nie 120sekund tylko
godziny..... w Wawie otworzyli gdzieśtam hucznie punkt ładowania a potem
dodali że trzeba ładować 6 godzin.... dla kogo to? Ciekawostka ot tyle na
razie...
-
10. Data: 2010-05-09 23:25:06
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 9 May 2010 23:15:10 +0200, ALGI <a...@N...o2.pl>
wrote:
> Problem jest z ładowaniem - target to tylko posiadacze domów którzy sobie
> pod gniazdko podepną. Potem bloki - jak jest garaż to może i się gniazdko
> znajdzie - kwestia rozliczenia prądu. Ale reszta trzyma samochód pod
> chmurką na ulicy i nie załaduje (chyba że przez okno rzuci kabel ;-)
Do ładowania potrzebna jest infrastruktura, bo samochód to nie
komórka czy wkrętarka akumulatorowa. Tu potrzeba naprawdę dużo
energii. Nie każdy ma w domu trójfazowe przyłącze o bardzo
konkretnej obciążalności.
> A ładowanie na "stacji paliw" w przypadku prądu to nie 120sekund tylko
> godziny..... w Wawie otworzyli gdzieśtam hucznie punkt ładowania a potem
> dodali że trzeba ładować 6 godzin.... dla kogo to? Ciekawostka ot tyle na
> razie...
I jeszcze długo będzie ciekawostką. Bo jedną z barier do
upowszechnienia się jest stan naszej energetyki. Prąd do
ładowania e-wózków nie bierze się z nikąd. Musi zostać
wyprodukowany, a następnie przesłany. To oznacza kolejne
elektrownie i rozbudowę sieci energetycznej, zwłaszcza tam,
gdzie do tej pory nie było aż tak dużego zapotrzebowania na
prąd.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.