  • Data: 2017-10-09 14:11:41
    Temat: Re: W Polsce zabraklo paliwa
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-09 o 10:16, J.F. pisze:

    > O ilosc tez chodzi, bo 2 tys litrow to mi wyglada na calkiem co innego.

    Trzeba rozróżnić dwie sprawy. Jedna to faktycznie przewożony towar i
    papiery do niego. Druga, to SENT, i tu trzeba zgłaszać każdy transport
    powyżej zdaje się 500kg/500l. Kary za obydwa wykroczenia/przestępstwa
    się dodają.

    > No to widzisz - w papierach masz co innego :-)

    Tylko, że nie wiadomo czy zatrzymali te 2000 litrów bo nie było
    zgłoszone do SENT-a, czy zgłoszone ale przewoził nie to co zadeklarował?

    > wszystkie kraje maja ten foklor, a nawet wiecej - ON statkowy, ON
    > rolniczy ...

    Nie ma u nas ON rolniczego, rolnik tankuje na BP i na podstawie faktur
    zwracana mu jest część kwoty, chyba za wynikła z akcyzy.
    Ale mi chodzi o folklor z zabarwianiem ON do innych celów. Znajomy z
    Kołobrzegu kupował paliwo z kutra tankowane na Bornholmie i ono miało
    taki sam kolor jak to z PB czy Orlenu. Ja miałem kiedyś dostęp do ON z
    barek pływających po Odrze i też wyglądało jak siki z dystrybutora.

    > A kto mowi, ze w Niemczech, w kraju sobie kupie.

    Piszę o Niemczech bo przewały na paliwie polegały do tej pory głownie na
    transporcie przez zachodnią granicę.

    > Hm, wydaje mi sie, ze kiedys byl w Castoramie, ale teraz chyba
    > zlikwidowali.

    Przewieźć olej opałowy możesz jak najbardziej, jednie nie możesz wlać go
    do baku i napędzać samochodu. Wydaje się więc, że jak masz legalne
    papiery i nie przekraczasz wielkości podpadających pod SENTa, to można
    spokojnie z tym jeździć?

    > A jak w Niemczech ... brzmi jak przemyt, ale w Unii to chyba nie :)

    Nadal podobno obowiązuje przepis, że poza paliwem w baku możesz
    przewieźć przez granicę tylko 10 litrów. Z doświadczenia wiem, że można
    mieć 2-3 kanistry po 20 litów i nikt przy ewentualnej kontroli się nie
    czepia.

    > Ale my nie o tym - musze zglaszac do SENT, czy w ogole nie wolno mi
    > przewozic :-)

    Jako detalista nie musisz, bo to dotyczy tylko przedsiębiorców, z
    drugiej strony jest ten limit 500kg lub 500 litrów, ale tu już nie wiem
    czy przeciętny Kowalski też podpada pod SENTa?