  • Data: 2017-10-09 16:45:33
    Temat: Re: W Polsce zabraklo paliwa
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-09 o 15:53, J.F. pisze:

    > Mnie o samą ilosc chodzi - ma dostawca taka mala cysterne ?
    > Bo wysylac wielkiej z 2 tys litrow to pewnie by mu sie nie chcialo.

    Ale to nie musi być od razu cysterna, dwa mauzery na Lublinie i masz
    2000 litrów.

    > Co mi rodzi podejrzenie, ze pracownicy cos podkradli :-)

    No to dojdą dodatkowe paragrafy.

    > A w Niemczech jest, albo i byl, bo i tam oszukuja :-)

    No ale nie tak, że im po uszczelnieniu sytemu paliwa zabrakło. ;)

    > Jesli jak piszesz - od 500l/kg w gore trzeba zglaszac, to wydaje sie, ze
    > kanisterek spokojnie.

    Tylko na co komu kanisterek opałówki? No chyba, że chce łąkę wypalić?

    > Ale przyczepke to juz moze byc niebezpiecznie :-)

    Przewóz i przechowywanie większej ilości paliwa w ogóle jest
    niebezpieczne i podpada pod wiele innych przepisów.

    > Przypomina mi sie sprawa wodki i innych alkoholi, gdzie ponoc "do uzytku
    > osobistego" wolno i nikt nie wie ile to dokladnie.

    Ale chodzi o przewożenie przez granicę czy posiadanie w domu/przy sobie?

    > Wiec byc moze z paliwami jest podobnie - prywatnie mozna i 30 tys litrow
    > przywiezc, czy ile tam do cysterny wejdzie :-)

    Nie jest to takie łatwe, bo raz że ciężko jest kupić prywatnie kilka
    tysięcy litrów, nawet na stacji benzynowej. Dwa, cysterna zarejestrowana
    nawet na osobę fizyczną podpada pod ADRy, a teraz jeszcze pod SENTa.
    Składowanie tego legalnie, to dodatkowe obostrzenia prawne. Słabo to widzę.

    > Z drugiej strony - na samochody nie ma wyjatkow, i prywatnie trzeba
    > akcyze placic.

    No sam widzisz, że nie ma łatwo w tym kraju.